Kohta 15v käytti luvatta 40€ pleikkakauppaan
Kommentit (28)
Joku ehdotti, että teini maksaisi viikkorahoista takaisin. Kuka ne viikkorahat maksaa teinille? Vanhemmat yleensä. Raha kiertää. Teini johonkin kesätöihin, ja maksaa NIISTÄ RAHOISTA! Menisi oppi ehkä paremmin perille.
Jos omia rahojaan käytti, niin mitä sitten? Meidän 14v osti juuri airsoft-vehkeitä 280 eurolla. Puolet laittoi omistaan ja minä maksoin toisen puolen.
Aikanaan itse olin tosin jo 16-vuotias, kun ostin "omin lupineni" 14000 mk maksaneen moottoripyörän. Seurauksena tuosta oli, että isäänikin tarttui mottoripyöräinnostus.
Jos oli luottokortin tiedot tallenettu, on mahdollista että teini ei ymmärtänyt jonkin maksavan pelissä ihan oikeaa rahaa, vaan pelirahaa.
Hyvä vitsi! Jos siirtää pankkitililtä pleikka"kukkaroon" rahaa ja ostaa niin ei muka ymmärrä. Tasan tarkkaan ymmärtää. Ei kyse oo mistään ekaluokkalaisesta vaan ihan just 15v jätkästä
Vierailija kirjoitti:
Jos oli luottokortin tiedot tallenettu, on mahdollista että teini ei ymmärtänyt jonkin maksavan pelissä ihan oikeaa rahaa, vaan pelirahaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vitsi! Jos siirtää pankkitililtä pleikka"kukkaroon" rahaa ja ostaa niin ei muka ymmärrä. Tasan tarkkaan ymmärtää. Ei kyse oo mistään ekaluokkalaisesta vaan ihan just 15v jätkästä
Vierailija kirjoitti:
En itse ole ostanut kuin yhden pelin tuolta storesta ja sitä varten ostin kaupasta sellaisen kotelon, josta sai koodin tiettyyn summaan, joten en ole ihan varma sen käytäntötavoista, jos on luottokortin tiedot tallennettu. Minä olen luullut, että sieltä vain ostelee ja se sitten lisätään luottokortin laskuun.
Onhan näistä ollut monesti uutisissa, että 10v teki satojen eurojen laskut, kun ei ollut ymmärtänyt pelissä tehtyjen oston maksavan oikeaa rahaa ja syynä oli ollut konsolille tallennetut luottokorttietiedot.
No teini nyt vaan investoi tulevien viikkojen / kuukausien nettotulonsa peleihin. Hän ikään kuin lainasi tulevista tuloistaan ja priorisoi oman rahan käyttönsä näin. Ilmeisesti on ihan tyytyväinen, eikä tarvitse seuraavan kuukauden aikana mitään muuta. Näin se minun ajatuksenjuoksulla menee. Ei hän mitään rangaistuksia tarvitse.