Erotaan teknisesti, ostetaan kaksi asuntoa avokin nimille ja minä toiseen vuokralle, tuilla ja pimeillä töillä maksellaan pois
Yhdessä ollaan oltu vaikka kuinka kauan, pari lastakin. Minä teen töitä vain pimeästi, niin
saan asumislisän ja toimeentulotuen. Olen huolellinen. Jälkiä ei jää.
Asumislisällä maksetaan vuokraa ja pimeillä töillä
toista taloa. Avokki saa yksinhuoltajakorotukset ja elatustuet, jotka minulta peritään,
mutta saan anteeksi vuosittain elatuskyvyttömyyteni vuoksi.
Kohta on talo maksettu ja asunnonkin maksu hyvällä mallilla.
Kukaan ei tajua mitään, eikä voisikaan.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Höpö juttua.
Ilmiselvä provo!
Ei varmaankaan ole. Mun aviomieheni tuollaista ehdottaa myös. En kyllä suostu!
Pitäisi tehdä jotain, että tuolla tavalla ei saisi enemmän rahaa. Ettei ihmiset tekisi noin.
Tyhjilläänkö pidätte toista taloa?
Minä olen työtön luuseri.
Jouduin muuttamaan omistusasunnostani pois, koska ei ollut rahaa elämiseen.
Laitoin vuokralle, jotta kulut saa juuri ja juuri katettua.
Saan nyt asumistukea vähemmän vuokraamaani huoneeseen, mutta pystyn elämään. Toivottavasti löytyy töitä pian ja pääsen kotiini takaisin.
Töitä en ole vielä tehnyt edes kaverin firmaan, koska on ollut epäselvyys miten verottajalle ilmoitetaan tulot kun ei ole omaa yritystä, jonka kautta tekee töitä. Ei ole myöskään tietoa täyttyykö aktiivimalli sillä.
Verottajalle muut tulot kohtaan tulisi kai ilmoittaa asia. Soitinkin sinne ja kyselin. Siellä työntekijät eivät tienneet mitään. Siis VEROTTAJALLE soittaessa kukaan ei tiennyt tasan tarkkaan kuinka paljon voi tienata muut tulot kautta ilman yritystä. Joku sanoi sen olevan pari sataa ja joku netissä kertoi sen olevan useita tuhansia.
Suomi on takapajula, mitä tulee verotukseen. Puhutaan harmaan talouden möröstä, mutta puhutaan laiskoista luuseri työttömistä.
Verottaja on mielestäni syyllinen osin.
Sillä pitäisi olla sivuillaan selkeä ohje miten saa tienata muut tulot kohdan kautta ilmoittalla ilman yritystä ja ilman ylimääräisiä muita maksuja niin, että vain verot tulee maksuun.
Kai se on ilmoitusluontoinen asia, mutta ei voi olla niin, että virkailija sanoo summan olevan 200 vuodessa, jos se on 9000€.
Itse en ole tehnyt mitään, koska en halua ongelmia kelan kanssa, joka saattaa tulkita asian yrittäjyydeksi, jota satunnainen siivoaminen ei ole. Tämä on hullua ja tulen hulluksi tässä työttömyydessä.
Verottajan tulisi te toimiston ja kelan kanssa käydä tämä asia läpi. Yrittäjän todistuksella pitäisi voida saada aktiivimalli läpi. Esim. Jos siivoa 200€ edestä kuukaudessa teollisuushallia ilman omaa yritystä. Minun tulisi voida saada ilmoittaa asia verottajalle, kelaan ja te-toimistoon ongelmitta. Nyt se ei ole mahdollista, koska väitetään kuulemma yrittäjäksi jos näin tekee ja tulee hankaluuksia ja selvitettävää.
Koska kuvio on valtion puolelta monimutkainen, moni ei tee mitään. Ja se on turhauttavaa, koska.työnteon tavalla tai toisella tulisi aina kannattaa.
Miten ihmeessä pienituloinen yh saisi niin paljon lainaa että voisi ostaa kaksi asuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä pienituloinen yh saisi niin paljon lainaa että voisi ostaa kaksi asuntoa?
Jos se pienituloinen yh on tehnyt joskus niin paljon töitä, että on jäänyt säästöjä...
Mä luotan siihen, että ihmiset on pohjimmiltaan rehellisiä. On vaan kateellisia tuttuja, jotka luulee tietävänsä. Osa näistä on ahneita. Aina tulee ostaa kaikki uudet vaatteet ja muut pikavoitot. Niistä on herken huvi. Toiset kituuttaa noilta osin päästäkseen asuntoon käsiksi.
Suomessa on kovin eri hintaisia asuntoja. Oikotielle voi tehdä haun. 9000€ jo pääset velattomiin asuntoihin käsiksi.
30 000€ saa omakotitaloja ympäri Suomea
Kyllä yh voi omistaa vaikka 10 noita halpoja asuntoja, jos on ollut ahkera jossakin vaiheessa elämää.
Kateus nostaa päätään, kun joku osaa hoitaa raha-asiansa. Luulaan, että tekee jotakin vilppiä
En usko, että aloitus on totta. Joku vaan luulee kaverinsa toimivan noin.
Tosin, koska tiedän erään äidin toimineen niin, että huijasi yh tuet itselleen, niin kela voisi laittaa tv lupa tarkastajan tyylisiä perhesuhdestalkkaajia. Jos äiti on yh ja synnyttää kerta toisensa jälkeen samalle miehelle lapsia, jossakin mättää...
Sellainen voimafantasia tällä kertaa :D
BUAHHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Todellisuudessa olet aisankannattajareppana
Teknisesti ja realisesti ne asunnot ovat exäsi.
Voit real lifessä kokeilla miten hyvin eronnut pariskunta saa yhdessä ostettua pankkilainaa kahden asunnon ostamiseen, kun toinen näistä velallisista on vielä yhteiskunnanelättitukiluuseri. Faktahan on se että lainaa ei heru edes yhden asunno ostamiseen.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Teknisesti ja realisesti ne asunnot ovat exäsi.
Voit real lifessä kokeilla miten hyvin eronnut pariskunta saa yhdessä ostettua pankkilainaa kahden asunnon ostamiseen, kun toinen näistä velallisista on vielä yhteiskunnanelättitukiluuseri. Faktahan on se että lainaa ei heru edes yhden asunno ostamiseen.
0/5
Siis ap:n tapauksessa on ostettu exälle kaksi asuntoa, joita toinen sijoitusasunto entisen puolison asunnoksi.
Voihan olla että ex on erittäin varakas. Tuskinpa on misään vaiheessa enää jakamassa talouttaan tai varojaan ap:n kanssa, vaan pelkästään hyväksikäyttää tätä.
Ja maksat vuokraa puolisollesi - josta valtio vie 30% veroina. Ei ihan loppuun mietitty juttu
Jos asunnot ostetaan avokin nimellä ja muutat toiseen asuntoon vuokralle ja saat asumistukea, tarvitset sitä varten vuokrasopimiksen, jonka tiedot menevät viranomaisille ja avokkisi joutuu maksamaan vuokratulosta verot.
Samoin joudut tekemään taloyhtiölle muuttoilmoituksen, jos se on virallinen osoitteesi.
Samoin asuntojen ostohetkellä tiedot omistajajista välittyvät viranomaisille.
En ymmärrä, miten tuossa pystyisi kikkailemaan, kun verottajalla ja Kelalla on tarkat tiedot kuka omistaa asunnot ja kuka niissä asuu. Ja elatusmaksut maksetaan omasta pussista, ainakin silloin kun on tuloja ja sijoituksia.
Ainoa etu on yksinhuoltajakorotus lapsilisässä, muutaman kympin, mutta vastaavasti vupkratulosta maksetaan 30% vero, joka vastaavasti on suurempi eli ollaan tappion puolella.
Ja ap. tiedoksi, nuo tiedot välittyvät viranomaisille automaattisesti.
Jos exä olisi varakas, miksi lähtisi tällaiseen puliveivaukseen josta voi jäädä milloin tahansa kiinni? Juttu on kusetusta.
sinähän kunnon lintsari olet,varsinainen vapaamatkustaja.
Onneksi se puree omaan nilkkaan kun avokki jättää ja sulle ei jää kuin rusketusraidalliset ku*enpolttamat kalsarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokki löytää toisen ja pitää molemmat asunnot, etkä sä mahda asialle mitään. Maksat vaan jatkossakin vuokraa ja elareita, lastesi uudelle isille.
Pysyy todellakin nyrkin ja hellan tai ihan minkä tahansa välissä mä haluan.
Ihan turhaa hymistelette. Eikä se enää kenellekään kelpaisikaan, eikä
kukaan uskaltaisikaan. Aika laajasti porukat tietävät, että on
mun akka ja pienissä piireissä kyllä nopeasti tulisi tieto.
Ex vaimos panee ketä haluaa ja sinä vain puristat nyrkkiä taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kun pystytte tekemään noin. Minäkin tekisin jos ois pokkaa.
Minä en tekisi, eikä tuossa ole mitään hyvää. Todella törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin vitu t taa tällaiset yhteiskuntaa hyväksikäyttävät loiset. Wt porukkaa olette koko sakki.
Hyvät ihmiset! Jos tiedätte tällaisia tapauksia jotka räikeästi käyttävät väärin tukijärjestelmää: KÄRÄYTTÄKÄÄ!!! Näiden vuoksi tukea oikeasti tarvitsevat ovat vaarassa! Yhteiskunnan varat ei riitä ikuisesti joten jossain vaiheessa tukia lasketaan rankasti ja silloin oikeasti köyhät ovat omillaan! Tukijärjestelmä on hyvä, mutta sitä on todella helppo käyttää väärin jos vaan röyhkeyttä riittää. Ja sitähän monilla riittää! Valppautta kaikki että saadaan nää syöpäläiset kiinni!
Tämä juttu on provo. Faktat ei kohtaa.
Joku luulee, että tuttu toimii näin.
Kysy siltä tutulta, saat ehkä faktat selville, ni sun ei tarvi turhasta olla kade.
Vierailija kirjoitti:
Jos exä olisi varakas, miksi lähtisi tällaiseen puliveivaukseen josta voi jäädä milloin tahansa kiinni? Juttu on kusetusta.
No en minäkään keksi miksi joku varakas lähtisi tuollaiseen mukaan, paitsi tietysti jos tarkoitus on saada toinen kuseen tai pelkästään käyttää tätä hyväksi. Ex ei tee tuossa mitään väärää, vaan ainoastaan hyötyy. Kaikki riskit on ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Ex ei riko tuossa mitään pykäliä. Kaikki riskit ovat ap:lla. Ehkä ajatteli maksattaa sijoituskämppänsä ap:lla, ennen kuin hyslkää tämän kokonaan. Järjestelyn ylläpitäminen tuskin kiinnostaa loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juttu on provo. Faktat ei kohtaa.
Joku luulee, että tuttu toimii näin.
Kysy siltä tutulta, saat ehkä faktat selville, ni sun ei tarvi turhasta olla kade.
Ja ihan ku tää tuttu heti avoimesti kertoisi että juu kyllä kusetetaan tukia! Näinkö luulet? Kyllä se on parempi antaa viranomaisten selvittää jos epäily on.
Sinulle ei kartu eläkettä eikä omaisuutta. Hyvin on "kumppanisi" pelinsä pelannut tosiaan, kun häntä autat hänelle hankkimaan mukavan omaisuuden. :)