Millä köyhä palkitset itsesi?
Jenni Alexandrova kun hyvätuloisen palkitsi itsensä ranskan matkalla ja 1400€ laukulla. Millä tällainen minituloinen voi palkita itseään?
Kommentit (85)
Pelastusarmeijen leipäjonosta saamallani korvapuustilla. Kiitos :) Olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä köyhä palkitsisi itseään? Elämässä epäonnistumisesta?
Oliko sinusta Sibelius, Edelfelt, Aleksi Kivi, Irwin Goodman, Vili Vesterinen jne. jne.
epäonnistuneita elämässä?Esim. Sibelius ja Edelfelt ja Kivi ovat antaneet elämyksiä ja iloa, vaikka heidän kuolemastaan on jo yli sata vuotta maailmanlaajuisesti.
Heillähän ei ollut maallista mammonaa.Ja pahinta mitä ihmistä voi kohdata, ei suinkaan ole varattomuus ja raha, vaan henkinen köyhyys ja asennevamma. Kielteisyys syö ihmisen sisältä päin ja se näkyy jo naamassa, vaikka olisi miljonääri.
Mainitsemistasi henkilöistä vain Aleksis Kivi oli tuloton ja varaton. Muut saattoivat ajoittain olla tuhlaamisen takia veloissa, mutta oli heillä myös omaisuutta ja tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä köyhä palkitsisi itseään? Elämässä epäonnistumisesta?
Oliko sinusta Sibelius, Edelfelt, Aleksi Kivi, Irwin Goodman, Vili Vesterinen jne. jne.
epäonnistuneita elämässä?Esim. Sibelius ja Edelfelt ja Kivi ovat antaneet elämyksiä ja iloa, vaikka heidän kuolemastaan on jo yli sata vuotta maailmanlaajuisesti.
Heillähän ei ollut maallista mammonaa.Ja pahinta mitä ihmistä voi kohdata, ei suinkaan ole varattomuus ja raha, vaan henkinen köyhyys ja asennevamma. Kielteisyys syö ihmisen sisältä päin ja se näkyy jo naamassa, vaikka olisi miljonääri.
Jos ei ole rahaa tehdä mitään muuta kuin jotain pientä niin ei se piristä, sitä vaan lamaantuu ja henkisesti muuttuu tyhjäksi jos ei voi edes pitsalla käydä vaan syödä pelkkää leipää tai lihapullia päivästä toiseen. Ja minun pääni on jo niin tyhjä etten edes keksi mitään tai tee mitään pientäkään kun ne ei tunnu miltään.
Miten niin pää tyhjä, etkä keksi mitään?
Tuo nyt ei vain pidä paikkaansa vai avaruudestako tupsahti kommentisi, ihan ajattelevalta ja tuntevalta ihmiseltä kuulostat jos itse kirjoitit tuon kommentin. Ja olethän täällä jakamassa yhteisiä ajstuksia ja se ei ole turhaa, kun annan iloa ja mielenkiintoisia tekstiä muille.
Hemmottelen lapsosia pienillä jutuilla. Se tuo iloa myös itselle.
Ostan herkkuruislimppua kerran kuukaudessa ja sinileima Emmentalia. Nämä on juhlahetket. Hirveää törsäystä, myönnän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kirppiseltä 5 cd-levyä eurolla sekä monta kirjaa. Yleensä en kirjoja osta, mutta kun eurolla sai kolme niin ostin heti kuusi. Olivat vielä sellaisia mistä todella tiedän pitäväni. Sitten löytyi hyvät housut 2 eurolla. Tämän jälkeen olin jo melko tyytyväinen. Tämä eileseltä. Tänään palkinnoksi on riittänyt Suomen voitto lätkässä ja se näin taas herra Lankisen hymyn. Se todellakin riitti ja saan taas voimaa pitkäksi aikaa. Huominen pelastaa myös jos Suomi voittaa. Nyt taitaa olla parasta lähteä lenkille, kun täällä alkaa olla vähän tukalat oltavat, kun Lankinen sekoitti pääni ihan lopullisesti. Jos hän vielä tykkää lukemisesta niin saisi minusta heti valmiin lukutoverin. Sori tyhmä viesti, mutta en vaan ymmärrä kuinka joku ihminen voi "kolahtaa" niin paljon. Yleensä en ihastu keneenkään.
Noissa ostoksissa oli hinta jo kohdallaan, suorastaan lähes ilmaista! Missä kirppiksellä myydään tuohon hintaan? Oliko kunto ok?
Kunto oli tosi hyvä. Katsoin levyt kyllä läpi, ettei ollut naarmuja. Tosi kivaa löytää ihan suosikkimusiikkia siihen hintaan. Kirjat olivat myös tavallaan oikeita löytöjä ja nekin hyvässä kunnossa. Löysin viime viikolla Tuntematon sotilas kirjan yhdellä eurolla ja ostin sen heti, kun tykkään lukea aina uudestaan. Kirppista en viitsi sanoa kun niin pieni paikkakunta, mutta täällä vähän "ylemmässä kohdassa" Suomea. Täällä yleensä tosi halvat hinnat sekä sellaisilla kirppiksillä jossa ihmiset myyvät omaa tavaraansa kuin myös "yhdistysten" kirppareilla myös. Nytkin yksi kirppis muuttaa ja senkin vuoksi hinnat ihan pohjassa. Käynkin siellä jatkuvasti ja kaikki vaatteet melkein kirppareilta. Täällä aina tosi hyväkuntoista tavaraa ja halvalla. Tosin sitten jos itse myy pitää aina muistaa laittaa myös hinnat tarpeeksi alas ja toisaalta tuotta jää pieneksi, mutta yleensä myös myynti kannattaa kuitenkin hyvin kun käy paljon väkeä. Ihan loistojuttu minulle. Talvitakit ja kengät, housut, paidat, korut, cd-levyt, kirjat sekä paljon mattoja ja kaikki kirppikseltä. Todella hyvää tavaraa. Olen kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ostan herkkuruislimppua kerran kuukaudessa ja sinileima Emmentalia. Nämä on juhlahetket. Hirveää törsäystä, myönnän.
Tulee ihan kurja fiilis kun lukee näitä muutamia. Pienet on köyhän ilot. Kuitenkin nyt alko tehä mieli ihan hulluna sinistä emmentalia. Pitikö lähteä kauppaan?
Haen kirjastosta hyviä kirjoja ja keitän teetä hunajalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen materialistisia palkitsemiskeinoja teillä.
Itse palkitsen itseni mm. pyöräilemällä yhdelle maatilalle katsomaan eläimiä. Tai viettämällä aikaa luonnossa. Kirjoittamalla runoja, lukemalla kirjoja.
Mä luen kirjoja joka päivä ja myös pyöräilen joka päivä tai teen pitkän metsälenkin. Se on mulle arkitoimintaa. Palkitseminen on eri asia. Se on monesti materialistista ja aika vaatimattomia juttuja täällä saa lukea. Mulle sellainen on esim. merenrantaterassilla kahvi ja leivos pitkän fillarireissun päätteeksi.
Terveisin köyhä
Seuraan lintuja. Yritän tunnistaa ne, samoin lauluäänen.
Ja toinen on luonnonkasvit.
Ja yleensä luonnossa liikkuminen, kunhan saan vaan itseni ulos. Tähän aikaan vuodesta siellä on paljon tuoksuja.
Edes Herlinin mielestä kaikkea ei voi mitata rahassa.
Mä lasken mielikuvituksen valloilleen ja keksin mitä ihmeellisimpiä tarinoita, ihan kuin se Kellokosken prinsessa. Sen jälkeen on paljon kevyempi olo, eikä tarvitse käydä teatterissa tai elokuvissa.
Sitä kuvittelee olevansa niin hyvä ihminen ja täydellisyyden huipulla.
Vierailija kirjoitti:
Niin on,Rainbow-kermajuusto on 3,75€ 1kg ja hyvä juusto.
Ajatelkaapas köyhät, miten monilla eri asioilla ja pienillä tuotteilla voi nykyään palkita ja hemmotella itseään. Eikä siihen tarvitse aina edes rahaa. Ja nuo kirpputorit on monen köyhän "taivas".
Jos menee ajassa taaksepäin, vaikka 50-luvulle ja sitä ennen, niin köyhän huvit oli kyllä vähäiset. Minun ukki kertoi olleen hyvillään, kun joululahjaksi sai omenan ja piparin, joka oli suuri herkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kirppiseltä 5 cd-levyä eurolla sekä monta kirjaa. Yleensä en kirjoja osta, mutta kun eurolla sai kolme niin ostin heti kuusi. Olivat vielä sellaisia mistä todella tiedän pitäväni. Sitten löytyi hyvät housut 2 eurolla. Tämän jälkeen olin jo melko tyytyväinen. Tämä eileseltä. Tänään palkinnoksi on riittänyt Suomen voitto lätkässä ja se näin taas herra Lankisen hymyn. Se todellakin riitti ja saan taas voimaa pitkäksi aikaa. Huominen pelastaa myös jos Suomi voittaa. Nyt taitaa olla parasta lähteä lenkille, kun täällä alkaa olla vähän tukalat oltavat, kun Lankinen sekoitti pääni ihan lopullisesti. Jos hän vielä tykkää lukemisesta niin saisi minusta heti valmiin lukutoverin. Sori tyhmä viesti, mutta en vaan ymmärrä kuinka joku ihminen voi "kolahtaa" niin paljon. Yleensä en ihastu keneenkään.
Noissa ostoksissa oli hinta jo kohdallaan, suorastaan lähes ilmaista! Missä kirppiksellä myydään tuohon hintaan? Oliko kunto ok?
Kunto oli tosi hyvä. Katsoin levyt kyllä läpi, ettei ollut naarmuja. Tosi kivaa löytää ihan suosikkimusiikkia siihen hintaan. Kirjat olivat myös tavallaan oikeita löytöjä ja nekin hyvässä kunnossa. Löysin viime viikolla Tuntematon sotilas kirjan yhdellä eurolla ja ostin sen heti, kun tykkään lukea aina uudestaan. Kirppista en viitsi sanoa kun niin pieni paikkakunta, mutta täällä vähän "ylemmässä kohdassa" Suomea. Täällä yleensä tosi halvat hinnat sekä sellaisilla kirppiksillä jossa ihmiset myyvät omaa tavaraansa kuin myös "yhdistysten" kirppareilla myös. Nytkin yksi kirppis muuttaa ja senkin vuoksi hinnat ihan pohjassa. Käynkin siellä jatkuvasti ja kaikki vaatteet melkein kirppareilta. Täällä aina tosi hyväkuntoista tavaraa ja halvalla. Tosin sitten jos itse myy pitää aina muistaa laittaa myös hinnat tarpeeksi alas ja toisaalta tuotta jää pieneksi, mutta yleensä myös myynti kannattaa kuitenkin hyvin kun käy paljon väkeä. Ihan loistojuttu minulle. Talvitakit ja kengät, housut, paidat, korut, cd-levyt, kirjat sekä paljon mattoja ja kaikki kirppikseltä. Todella hyvää tavaraa. Olen kiitollinen.
Kuulostaa oikein hyvältä! Toivoisin itsekin löytäväni tuollaisen kirppiksen. Lucky you!
Palkitsen mistä? Ei oo tapana ”palkita” itseäni.
Arkisista asioista.
Vien aamulla petivaatteet ulos, tykkään mennä illalla sänkyyn.
Saan ystävältäni tarpeetonta tavaraa, myyn niitä fb.ssä. Aina kauppojen jälkeen tulee voittajafiilis.
Teen kahdenlaista siivousta . Kerran kk tyhjennän yhden alueen kotoa. Käyn jokaisen tavaran läpi ja tarpeettomat laitan kirppiskasaan. Tosin tänä vuonna en ole löytänyt yhtään ylimääräistä tavaraa.
Lisäksi maanantaisin teen n vartin siivouksen eteiseen. Laitan ojennukseen kaikki eteisessä olevat tavarat. Joka päivä oma kohta.
Olen löytänyt todella paljon nokkosia ja olen siitä innoissaan. Syötiin joka torstai nokkoskeittoa ja ne loppui just. Mutta nyt on jo uutta satoa pakkasessa. Keitosta tulee lähes ilmainen.
Minulla on kerättynä 2 ämpärillistä kynttilöiden jämiä. Olen saanut niitä työkavereita.
Työpaikan ruokalasta olen saanut fairy pulloja.
Kesällä laitan tulen taloyhtiön grilliin, sulatan kynttilät, virkkaan puuvillalangasta sydämet ja kaadan steariinin fairypulloihin ja saan toivottavasti 10 paksua kynttilää.
Paljon ilonaihetta tiedossa.
Minulla on kiintiö kirpparilla. Viikon päästä kotoani haetaan 10 banaanilaatikkoa ja ne myydään kirppiksellä 50% sopimuksella.
Myynti tilitetään aina touko- ja marraskuussa.
Sain nyt rajaa 180 euroa. Olen todella tyytyväinen ja rahat käytetään kesälomaan.
Uffilla on muutaman euron päivät. Ostan vaatteita ja kenkiä 1-2€. Ihanaa kun saa kesäksi jotain uutta :)
Mitä vikaa on leivässä ja lihapullissa? Niitä syön työssä käyvänäkin. Kaikki on plussaa mikä tulee normaalin arjen päälle. Kun olin opiskelija ja aivan täysin pa, kaverini toi minulle Hesen hamppariaterian kun olin aivan nälissäni niin että kylki- ja lonkkaluut törrötti. Se oli paras ateria jonka olen koskaan syönyt. Nykyään kun menemme ravintolaan yhdessä, tarjoan sapuskat aina tälle ystävälle.