Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyy: Mistä jutut siitä, että naista mahdoton saada?

Vierailija
25.05.2019 |

En tiedä, katosiko aiempi aloitukseni joidenkin tagisanojen vuoksi, joten koitetaan uudestaan.

Milloin on alkanut tämä valitus siitä, miten naista on mahdotonta saada ja jotkut harvat saavat kaiken? Onko eristäydytty niin oman sukupuolen katkeriin sfääreihin kännykkää tuijotellen ettei nähdä ihmistä vastapäätä?

Omana lukioaikana ja opiskeluaikananikin meillä oli kaveriporukka jossa oli molempia sukupuolia, eikä oma porukka ollut suinkaan ainoa. Myös harrastuksissa puuhattiin sekaporukassa. Toki välillä oli vipinää, mutta useimmiten suhteilut hoidettiin porukan ulkopuolelle.

Nyt nelikymppisenä miespuolisista kavereista valtaosalla on parisuhde, joku on sinkku ja onpa tuttavissa yksi homokin. Jotkut ovat vaihtaneet moneen kertaan, joku on yksissä kouluaikaisen tyttiksen kanssa. On miestään fiksumpia, tyhmempiä, rumempia ja nätimpiä naisia. Matkan varrella itse kullakin on ollut kaikenlaista eikä helppoakaan aina ole ollut. Sama juttu työpaikalla, ehdoton valtaosa on parisuhteessa.

Mutta täytyy sanoa, etten itse muista aikanaan nuorena tällaista valituskulttuuria mihin nykyään törmää. Katkeruudessa uimista, erilaisten salaliittoteorioiden luomista ja naisten halventamista. Toki omassakin kaveriporukassa oli yksi tuollainen tyyppi joka jaksoi aina valittaa, mutta kaikukoppaa ei ollut ja itse asiassa päätyikin sittemmin parisuhteeseen.

Ongelmaksi se tulee, jos alkaa uskomaan siihen. Toki kyseessä on netti-ilmiö, kun avaa silmänsä näkee nuorten ihmisten seurustelusuhteita paljon.

Niin, ja naispuolisia valittajia on toki aina ollut kun ei prinssiä löydy, ehkä tämä asia on tasa-arvoistumassa.

Eli, onko naisilla tunnetta siitä milloin valitus on alkanut, entäpä minkä ikäisiä tällekin palstalle kirjoittavat valittajat ovat?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen netti-ilmiö? Mitä nettiä siinä on, että näen miten kaverilla on kipeästi kysyntää naisten parissa ja minulla ei yhtään? 

Ja se on naisten vika? Oma vikasi se on.

En tiedä mikä on kelpaamattomuuden taustalla. Ehkä olen elämässäni tehnyt tyhmiä valintoja, joista on seurannut kelpaamattomuus? Silloin se tietysti on minun vikani

itse en koe, että en olisi kelvannut vaikka pakkeja tuli. Nainen ei halunnut minua, koska HÄN ei halunnut jotain, ei että minussa olisi mitään vikaa. Sitten löysin naisen joka halusi minut. Älä jää vellomaan niihin joille et kelpaa vaan etsi se kuka sut haluaa. Miksi sua edes

kiinnostais kukaan joka sua ei halunnut? kuulostaa itsetuhoiselta

Vierailija
22/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssä miesvaltaisella työpaikalla pienehkössä maaseutukaupungissa. Itse olen 40+ yksineläjämies. Jostain syystä lähes puolet työkavereista on myös poikamiehiä.

Joillakin on ollut suhde jossain vaiheessa mutta ei enää. Kumppani on usein ollut venäläinen.

Ja tämä siis "irl" jota sanontaa joku aiemmin käytti.

Tässä nyt on hyvin selvää miksi on sinkkumiehiä ja syy ei ole missään laatikkopäissä tai naisten vaatimuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen netti-ilmiö? Mitä nettiä siinä on, että näen miten kaverilla on kipeästi kysyntää naisten parissa ja minulla ei yhtään? 

En tiedä mikä on kelpaamattomuuden taustalla. Ehkä olen elämässäni tehnyt tyhmiä valintoja, joista on seurannut kelpaamattomuus? Silloin se tietysti on minun vikani

99% kumppania haluavista miehistä sen saa. Sinä et saa. Onko vika sinussa vai kaikissa naisissa?

Vierailija
24/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen töiden kautta kolme miestä, joilla ei ole naista. Yhden kohdalla syynä on setämäinen ulkonäkö ja rasittavat jutut. Toinen on luonteeltaan liian erakko. Kolmannella on jonkinlainen suhde varattuun naiseen, mikä hidastaa eteenpäin pääsemistä. Kaikki muut tuntemani miehet ovat pitkässä suhteessa.

Aivan. Kelpaamattomuudelle on aina joku syy. Sitä nämä miehet eivät vain suostu myöntämään vaan aina vika on naisissa.

Vierailija
25/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla kovinta ääntä pitää melko vinoutunut ja pieni joukko. Olen ap:n ikäluokkaa ja tunnen vain pari ikisinkkumiestä, toinen selvästi omasta halustaan.. 18-v poikani on seurustellut vuoden ja näyttää kaveripiirissään laajemminkin parinmuodostus olevan aika ongelmatonta.

Vierailija
26/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssä miesvaltaisella työpaikalla pienehkössä maaseutukaupungissa. Itse olen 40+ yksineläjämies. Jostain syystä lähes puolet työkavereista on myös poikamiehiä.

Joillakin on ollut suhde jossain vaiheessa mutta ei enää. Kumppani on usein ollut venäläinen.

Ja tämä siis "irl" jota sanontaa joku aiemmin käytti.

Pieni paikkakunta on varmasti ongelmallinen jos tarjokkaita ei juuri ole ja näin ollen ihan passeli syy valitella naisen löytämättömyyttä. Nettivalittajat tuntuvat kuitenkin olevan jossain isommilta paikkakunnilta kun kuvauksissa löytyvät nämä mystiset kreikkalaiset aakkoset.

Vierailija
27/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99% kumppania haluavista miehistä sen saa. Sinä et saa. Onko vika sinussa vai kaikissa naisissa?

Maassamme on seutukuntia joilla on vahva miesenemmistö, ja kyseessä eivät ole mitkään erämaakorvet vaan teollistuneet paikkakunnat.

Mistäs otat sen naisen jos miehiä on enemmistö suhteessa 70/30 ja tilanne pahenee koko ajan.

Vierailija
28/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Kelpaamattomuudelle on aina joku syy. Sitä nämä miehet eivät vain suostu myöntämään vaan aina vika on naisissa.

Sama pätee toki myös samanlaisiin valittajanaisiin.

-ap

Vierailija
29/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että monet miehet eivät oikein hahmota, mitä voivat naiselta vaatia. Kriteerit ovat ehkä vähän liian korkeat ja halutaan vain "se paras". Jos sitä ei saa, alkaa valitus ettei saa ketään.

Vierailija
30/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin valittajia melko nuoriksi. Tuntuu ettei heillä oikein ole käsitystä siitä mikä parisuhde on. Ainakin noita salaliittoteorioita lukiessa.

Aina lopulta selviää ettei mitään parisuhdetta haluttukaan vaan pillua mahdollisimman monelta nuorelta naiselta. Ja sitten uhriudutaan kun sitä ei saa.

Vierailija
31/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maassamme on seutukuntia joilla on vahva miesenemmistö, ja kyseessä eivät ole mitkään erämaakorvet vaan teollistuneet paikkakunnat.

Mistäs otat sen naisen jos miehiä on enemmistö suhteessa 70/30 ja tilanne pahenee koko ajan.

Jos minulla on ongelma teen jotakin sen ratkaisemiseksi enkä jää paikalleni inisemään. Tässä tapauksessa siis vaihtaisin paikkakuntaa.

Vierailija
32/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen töiden kautta kolme miestä, joilla ei ole naista. Yhden kohdalla syynä on setämäinen ulkonäkö ja rasittavat jutut. Toinen on luonteeltaan liian erakko. Kolmannella on jonkinlainen suhde varattuun naiseen, mikä hidastaa eteenpäin pääsemistä. Kaikki muut tuntemani miehet ovat pitkässä suhteessa.

Ennemmin se on niin, että mies haluaa tietää miksei kelpaa, jotta voisi tehdä asialle jotain. Kommentit vain ovat luokkaa "oot hyvä mies mut jollekulle toiselle" "et oo viel löytäny sulle sopivaa" ja muita yhtä hedelmällisiä. 

eri

Vierailija
33/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on ongelma teen jotakin sen ratkaisemiseksi enkä jää paikalleni inisemään. Tässä tapauksessa siis vaihtaisin paikkakuntaa.

Nämä tässä tilanteessa elävät miehet ovat usein enintään keskitasoisesti koulutettuja, teollisuusammateissa ja ikää tulee kokoajan lisää. On oltu saman työnantajan palveluksessa vuosia, vuosikymmeniäkin.

On myös yksi yhdistävä piirre eli rakkaus kotiseutuun. Tämä on monille miehille merkittävä tekijä.

Vierailija
34/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyön kehittäminen olisi yksi ratkaisu, jos siihen todella panostettaisiin (myös asenteisiin sitä kohtaan). Itse muutin maalle puolisoni takia ja työmatka on nyt niin pitkä, ettei mihinkään muuhun ole arkena voimia kuin töissä käymiseen. Työnantajan suhtautuminen etätyöskentelyyn on vanhanaikaista; etäpäiviä ei saa edes viikoittain, vaikka toimistolla ei olisi yhtään palaveria, tapaamista tai muuta syytä sinne matkustaa. Asuinpaikkakunnaltani minun on mahdotonta löytää oman alani työtä. Välillä olen niin väsynyt pendelöintiin, että mietin palaamista takaisin kaupunkiin. Kakkosasunnon hankkiminen sieltä ei ole realistinen vaihtoehto, niin hyvät tulot minulla ei ole, enkä edes haluaisi asua kaupungissa. Haluaisin asua puolisoni kanssa ja kuitenkin tehdä nykyistä työtäni.

Vierailija
35/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että monet miehet eivät oikein hahmota, mitä voivat naiselta vaatia. Kriteerit ovat ehkä vähän liian korkeat ja halutaan vain "se paras". Jos sitä ei saa, alkaa valitus ettei saa ketään.

Tämä on jännä ilmiö. Alussa kriteerit ovat liian korkeat ja siksi ei saa ketään. Sitten kun kriteereitä laskee, niin silloinkaan ei saa ketään, koska "sulle näemmä kelpaa kuka tahansa"

Vierailija
36/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin se on niin, että mies haluaa tietää miksei kelpaa, jotta voisi tehdä asialle jotain. Kommentit vain ovat luokkaa "oot hyvä mies mut jollekulle toiselle" "et oo viel löytäny sulle sopivaa" ja muita yhtä hedelmällisiä. 

eri

Ja siitäkö juontaa tämä ilmiö jossa itselleen sitten tilannetta selitetään salaliittoteorion ja kreikkalaisin numeroin sen sijaan että osattaisiin ajatella kohtaamiaan ihmisiä ja itseään?

Vierailija
37/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Miten ne noiden lauseiden heittelijät voisi kertoa sinulle muiden puolesta? Se mistä piirteesta joku ei pidä voikin sitten olla se mihin joku toinen ihastuu.

Vierailija
38/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on aika asenteellinen ja kuulostaa siltä, ettei edes haluta vastauksia ja oppia uutta.

Mutta nettiaikana on tullut tietynlaista polarisoitumista; on yhä enemmän tietoa tarjolla ja monet tavalliset miehet pyrkivät kehittämään itseään monipuolisesti ja etsimään itsestään uusia vikoja, jotta kelpaisivat joskus. Toisessa äärilaidassa on sitten porukka, joka on tehnyt pessimismistä ideologian. Molempien ryhmien ja kaikkien siltä väliltä on nyt helpompi löytää vertaistukea ja jutteluseuraa. 

Vierailija
39/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tässä tilanteessa elävät miehet ovat usein enintään keskitasoisesti koulutettuja, teollisuusammateissa ja ikää tulee kokoajan lisää. On oltu saman työnantajan palveluksessa vuosia, vuosikymmeniäkin.

On myös yksi yhdistävä piirre eli rakkaus kotiseutuun. Tämä on monille miehille merkittävä tekijä.

Tässä on tosiaan kyse ihan muusta kuin aloituksessa esille tuomastani valittamisesta, ihan oikea ongelma joka on seuraus yksipuolisesta elinkeinorakenteesta. Tuolloin oikeasti joutuu miettimään tärkeysjärjestystä ja ehkä hakemaan puolisoa kauempaa. Tilanne on hankala, ei pilkan tai näsäviisastelun aihe.

-ap

Vierailija
40/58 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Mutta kun en minä voi tietää, miksi et kelpaisi jollekin toiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme