Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on tavoitteena kerätä sen verran omaisuutta, että voin 50-vuotiaana jäädä pois duunista

Vierailija
25.05.2019 |

Onks muita?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten iskee alzheimer 48-vuotiaana. Oho, se siitä elämästä. 

Vierailija
2/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että ilman töidenlopetusaikeita se tauti ei olisi iskenyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten iskee. Ei tää mun elämä nytkään ole niin kurjaa ollut. En niinkään säästä rahaa vaan hankin sitä.

Vierailija
4/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitku-elämää.

Vierailija
5/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitku-elämää.

Ei se mitään sitkua tarkoita vaan sitä, että karsii pois ne rahanmenot, joista ei oikeasti ole mitään iloa.

Vierailija
6/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitku-elämää.

Sitä voi elää hyvää ja monipuolista elämää vaikka osan rahoista sijoittaisikin. Se että voi jäädä pois työelämästä 50-vuotiaana ei ole sitku-elämää. Kaikki johtuu ihan siitä, miten ihminen osaa priorisoida asiat.

Vierailija
7/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempi työkaveri teki noin huomattavasti nuorempana.

Nykyisin hän asuu Espanjassa, elätää itsensä nettipokerilla ja on tuhonnut terveytensä ketjupolttamisella. 

Ihmisillä on erilaisia mielitekoja.

Vierailija
8/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli vähän mutkia matkaan (puoliso sairastui --> tk-eläkkeelle), joten 40-v roikun vielä puoliksi pyörässä. Eiköhän se pyörä tule rikottua kymmenen vuoden sisällä.

Vierailija
9/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä omaisuudella pystyt tuon tekemään/ mikä on säästötavoite? Tai mikä on kk-tuottotavoite jolla elää?

Vierailija
10/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitku-elämää.

Sitä voi elää hyvää ja monipuolista elämää vaikka osan rahoista sijoittaisikin. Se että voi jäädä pois työelämästä 50-vuotiaana ei ole sitku-elämää. Kaikki johtuu ihan siitä, miten ihminen osaa priorisoida asiat.

Näinpä. Esim itse en saa mitään elämänsisältöä isosta asunnosta, joten asumme kahdestaan 55 neliön kaksiossa. Mutta koska tykätään keskusta-asumisesta, on se asunto keskustassa. Joku toinen asuisi "koska niin kuuluu" isommassa ja paremmin tulotasoon sopivassa kalliissa asunnossa. Tingimme siis vain jostakin jolla ei ole meille merkitystä.

Samoin en tykkää omistaa autoa koska siitä on minulle stressiä ja vaivaa. Kokisin että auton omistaminen huonontaisi elämää. Siksi kuljen joukkoliikenteella ja säästän samalla satoja euroja kuussa.

Rakastan matkustamista, mutta taas, en pidä hotellin hienoutta tärkeänä. Niinpä valitsen aina siistin mutta ei-hienon majoituksen. En menetä mitään, mutta säästän rahaa.

Nämä sitku-elämästä huutelijat lienevät ihmisiä jotka sokeasti uskovat että kalliimpi on parempi, ja siksi kuvittelevat että halvemman valitseva on onnettomampi.

Vierailija
11/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hotellilla on merkitystä matkustaessa. Valitsen all inclusiven, sillä vasta rahaa säästyykin. Helppo kuvitella, että teen niin tai näin joskus vuosikymmenien päästä. Todellisuus on sitten mitä on siinä reaaliajassa mitä elät.

Vierailija
12/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on voimassa aktiivimalli 10 joka vie puolet omaisuudesta ellei tee ilmaiseksi töitä 100 tuntia viikossa.

Vierailija
13/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle hotellilla on merkitystä matkustaessa. Valitsen all inclusiven, sillä vasta rahaa säästyykin. Helppo kuvitella, että teen niin tai näin joskus vuosikymmenien päästä. Todellisuus on sitten mitä on siinä reaaliajassa mitä elät.

No sulla selvästi on sitten ihan eri matkakohteet sekä matkustustapa kuin minulla 😄. Mut sehän olikin pointti, että kun säästää vain asioista joista ei edes nauttisi, niin säästäväisyys LISÄÄ elämänlaatua eikä suinkaan vähennä sitä. Lisäksi sitten bonuksena saa sen mahdollisuuden ettei ole pakko työskennellä viralliseen eläkeikään saakka.

Vierailija
14/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin on voimassa aktiivimalli 10 joka vie puolet omaisuudesta ellei tee ilmaiseksi töitä 100 tuntia viikossa.

Sitten pitää olla voimassa myös Pohjoiskoreamainen maastapoistumiskielto, koska muutenhan se omaehtoiselle eläkkeelle jäänyt muuttaa muualle...

Vierailija
15/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla vähän samanlainen tavoite. Nyt yrittäjänä ei tule olemaan edes mikään vaikea tavoite ! Hyvää palkkaa pystyn ottaa ja firmallekin jää rahaa säästöön, tohon ikään vielä abaut 20v aikaakin !

M30v+

Vierailija
16/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla vähän samanlainen tavoite. Nyt yrittäjänä ei tule olemaan edes mikään vaikea tavoite ! Hyvää palkkaa pystyn ottaa ja firmallekin jää rahaa säästöön, tohon ikään vielä abaut 20v aikaakin !

M30v+

Paitsi en meinaa kyllä IKINÄ työntekoa lopettaa, yrittäjyys on elämäntapa.

M30v+

Vierailija
17/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyppäsin pois oravanpyörästä jo 27v kun saimme 1.lapsen. Mies teki töitä ja sijoitti viisaasti.

Mies oli 4kymppinen kun pystyi jättämään päivätyönsä. Nyt ollaan 5kymppisiä ja yhä vapaita ja talous erittäin ok.

Vierailija
18/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka olemme siis olleet viimeiset 10 vuotta vapaita niin ei ole muistisairaus iskenyt eikä kumpikaan polta tupakkaa. Kun tämä sairaus ja pahe jotakuta huoletti. 

Vierailija
19/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin 38-vuotiaana pois vakituisesta työpaikasta. Työelämän alkuvuosina hankittu sijoitussalkku, koulutus+työkokemus ja ammattitaito, hyvät verkostot, varakkaat vanhemmat, hyvätuloinen sisarus, vähän yli keskituloinen ja varakkaasta suvusta oleva puoliso auttoivat huomattavasti tekemään päätöksen asiassa. Epävarmemmassa tilanteessa en olisi noin nuorena tähän ryhtynyt mutta tuossa vaihessa kun lapset olivat pieniä, työttömyys oli nousussa, sijoitusteni tuotot olivat paremmat kuin keskituloiset ansiotuloni ja pystyin lisäksi tekemään freelancerina osa-aikaisesti töitä ja elämän hidastaminen muutenkin tuntui hyvältä niin työstä pois jääminen oli hyvä vaihtoehto. Pyöräytin siinä sitten vielä pojan seurakseni. En ole vielä päättänyt että palaanko kokopäiväiseen työelämään, riippuu siitä tuleeko liiketalouden lukijoista kovaa pulaa (hih). Omia sijoituksiamme, vuokrakohteita ja verotusta hoitamalla teen kuitenkin koulutukseni mukaista työtä kotonakin. 

Vierailija
20/21 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas työssä käynti tuo kivaa rutiinia elämään, en haluaisi jäädä pois vielä viisikymppisenä.

Säästämistä pidän kyllä tärkeänä ja olen superkiitollinen, että minulla on tällä hetkellä mukavasti säästöjä näin 38-vuotiaana. Nautin elämästä mutta pidän tärkeänä, että säästöön jää aina. Tuo turvaa elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi