Nordean Mastercard- luottokortti ja luoton takaisin maksu
Olen ulkomailla ollessani maksanut Mastercardin luotto- puolelta ostoja. Ostojeni summa ei ole kovin suuri. Luoton kuukausi veloitus on 50e ja siihen lisätään luottoyhtiön puolelta vielä n.5e kuluja. Haluaisin maksaa koko luottosumman pois, mutta luottokortin ohjeista saa sen kuvan, että vaikka maksaisinkin koko luoton pois, joudun silti maksamaan vielä ylimääräisiä kuluja. Tietäänkö kukaan, kannattaako luottoa maksaa etukäteen pois?
Kommentit (9)
Yleensä ostoksesta tulee lasku kotiin, jonka maksat ep mennessä
Totta kai luotto kannattaa maksaa pois, vaikka maksusta tulisi kuluja.
Varmista MasterCardilta, jos aihe vaivaa sinua.
Kannattaa maksaa. Katsot vaan saldon ja maksat sen.
Luoton korko juoksee tottakai siihen asti kun luotto on maksettu pois. En ymmärrä mitä kuluja tarkoitat - tottakai aina on halvempaa maksaa laina pois mahdollisimman aikaisin.
Ymmärrätkö luottokortin toimintaperiaatteen?
Sinulle tulee kerran kuussa ostoistasi lasku. Jos maksat eräpäivään mennessä pois kaiken laskulla näkyvän, eli ihan koko summan, ei tule mitään ylimääräisiä kuluja. Tällöin korttia käytetään ns. maksuaikakorttina.
Sen sijaan jos käytät kortin luotto-ominaisuutta ja maksat kertyneestä velasta vain ns. lyhennyksen, alkaa maksamatta jäävästä loppuosasta juosta korkoa ja yleensä sen päälle tulee joku kiinteä kuukausittainen käsittelymaksu. Kortillesi on määritelty joku minimilyhennysosuus, esim. 20 % loppusummasta. Se tulee ainakin mulla laskulle oletussummaksi eli jos en tajua itse käydä muuttamassa maksettavaa summaa, menee vain se minimi ja loppu jää luotolle ja korko alkaa juosta.
Mulla on sama kortti ja tili siis Nordeassa. Tilaa kortista e-lasku ja muista se veloituspvm. Kun lasku kopsahtaa verkkopankkiin, muutat summan ja maksat koko saldon pois. Mä oon aina toiminut näin, koska en tarvitse luottoa vaan turvallisen maksuvälineen nettiostoksille ja matkoille.
Kiitos asiallisista vastauksista. Nyt tiedän, mitä teen asian suhteen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama kortti ja tili siis Nordeassa. Tilaa kortista e-lasku ja muista se veloituspvm. Kun lasku kopsahtaa verkkopankkiin, muutat summan ja maksat koko saldon pois. Mä oon aina toiminut näin, koska en tarvitse luottoa vaan turvallisen maksuvälineen nettiostoksille ja matkoille.
Juuri tätä tarkoitan. Minäkään en tarvitse luottoa, vain turvallisen maksuvälineen ulkomailla. Ap
Tietääkö kukaan?