Apua! Miten mies voisi syöttää vauvaa ilman pulloa??
Tilanne on sellainen, että mulla on aidosti pakollinen meno viikonloppuna sellaiseen paikkaan, johon en 5-kuista vauvaani voi ottaa mukaan. Joudun olemaan erossa pienokaisestamme iltapäivästä alkaen aika myöhään iltaan asti. Eikä tuo reppana huoli pulloa :(
Onko ideoita, miten mieheni pärjäisi vauvelimme kanssa nälän hetkillä ilman pulloa? Onko monilla esim. hörppyytys toiminut itkuitta? Olen itkeskellyt asiaa jo etukäteen :( Silti on pakko mennä.
Neuvoja/kokemuksia/lohdutuksen sanoja...?
Kommentit (10)
Että pikku hiljaa ruiskuttelis maitoa suuhun ;)
Ja ap:lle lohdutukseksi: ei vauva yhdestä illasta rikki mene, vaikka joutuisi vähän itkeskelemäänkin. Ja yleensä pullo kelpaa kovassa nälässä, jos äiti ei ole paikalla.
Lusikasta kyllä huoli, vaikka sotkuistahan se oli. Lääkeruiskukin voi olla kokeilemisen arvoinen, tai se hörppyytys.
Tosin voi hyvin olla niin, että kun äiti ei ole paikalla, vauva tajuaa, että on tyydyttävä toiseksi parhaimpaan, ja huoliikin sen pullon...
Mekin olemme antaneet alusta asti välillä pullosta maitoani, ja se on kelvannut ihan ok. Samoin tutti kelpaa. Mutta nyt on sopivasti kaikesta huolimatta tullut pari viikkoa sitten totaalinen pullolakko :( Pelkään, ettei mikään muukaan kelpaa kuin tissi... Mutta ideoita otetaan yhä kiitollisuudella vastaan, esim. lääkeruiskua ei ole testattu =)
Eikä siis koskaan huolinut pulloa vaan oppi sitten myöhemmin juomaan nokkamukista...
Jos siis vaikka joudut esim. viikoksi sairaalaan, etkä kertakaikkiaan pysty imettämään, niin kyllä se vauva aivan taatusti sen pullon hyväksyy, kun on aivan pakko! Vauva voi olla huomattavasti itkuisempi jopa pari viikkoa, mutta se siitä pullosta pakon edessä sen verran ottaa, ettei nälkiinny.
Luulen, että tarvitsee jotakin jota imeä.
Vierailija:
Jos siis vaikka joudut esim. viikoksi sairaalaan, etkä kertakaikkiaan pysty imettämään, niin kyllä se vauva aivan taatusti sen pullon hyväksyy, kun on aivan pakko! Vauva voi olla huomattavasti itkuisempi jopa pari viikkoa, mutta se siitä pullosta pakon edessä sen verran ottaa, ettei nälkiinny.
ai joo! hyvä, täydellinen äiti ei poistu lapsen viereltä ensimmäisen viiden vuoden aikana, ellei ole kyseessä äidin kuolema!
ihan tosi, toisilla on muutakin.
ja en ole ap, mutta kuitenkin...
pienenmpänä, kun ei syönyt vielä kiinteitä, annettiin lääkepillilllä lypsettyä maitoa, jos minä jouduin olemaan poissa. Hyvin toimi!