Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB: Voi miksi ihmeessä ihmiset kommentoivat että ovat jakaneet katoamisilmoituksen?

Vierailija
24.05.2019 |

Kysymys siis esim. lasten katoamisilmoituksista. Miksi helvetissä pitää kommentoida "Jaettu Lempäälä" tai "Jaettu Simpele"???? Kyllähän se nyt näkyy ilmoituksesta kuinka monta kertaa se on jaettu, ei siitä tarvitse erikseen ilmoittaa.

Joitakin ilmoituksia jaetaan jopa tuhansia kertoja, ja sitten kun yrittää löytää kommenteista jotain tärkeää lisätietoa tapaukseen liittyen, saa selata satoja tai tuhansia jaettu siellä ja jaettu täällä kommentteja. Nää jakamisilmoitukset ovat TÄYSIN TURHIA ja JOPA HAITALLISIA. Sinun sädekehäsi ei siitä kiillotu vaikka kommentillasi haluatkin tuntemattomasta lähimmäisestä välittämistäsi osoittaa.

Ja mitä idiotismia on vielä mainita paikkakunta. Itselläni on ainakin FB-kavereita ympäri maailman, ja jos jaan jonkun ilmoituksen seinälläni, kyllä se menee aika helvetin moneen muuhunkin paikkaan kuin oman kaupunkini väelle. Sitä paitsi, kavereistani vain kourallinen asuu kotikaupungissani. Eli noin 99% kotikaupunkini asukkaista EI näe ilmoitustani.

Kiitos että jaoit, mutta PLEASE ymmärrä lopettaa hyvän tekosi mainostaminen!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat itse omaan kysymykseesi - koska he haluavat kuuluttaa kaikille kuinka ovat tehneet hyvan teon. Minkaanlaista informaatioarvio noilla kuittauksilla ei tosiaan ole, kun ei se "jaettu helsinki" edes tarkoita etta jokainen helsinkilainen olisi jaon huomannut (koska kaikki eivat ole tuon jakajan kavereita). On siis sama kuin kirjoittaisi "olen mahtava ihminen ja haluan etta kaikki huomaavat sen".

Vierailija
2/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaettu Simpele" palvelee samaa kuin "rukoilen puolestasi": tiedotetaan muille omasta auttavaisuudesta, vaikka mitään konkreettista ei aiotakaan tehdä. Paitsi että joku simpeleläinen saattaa huomata ilmoituksen ja kadonneen kissan ja tekee asialle jotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jaettu Simpele" palvelee samaa kuin "rukoilen puolestasi": tiedotetaan muille omasta auttavaisuudesta, vaikka mitään konkreettista ei aiotakaan tehdä. Paitsi että joku simpeleläinen saattaa huomata ilmoituksen ja kadonneen kissan ja tekee asialle jotakin.

Ja ihan yhtä suurella todennäköisyydellä tämä samainen "joku simpeleläinen" voi sen huomata, mikäli kaverinsa "joku köyliöläinen" jakaa ilmoituksen, ILMAN että kertoo asiasta kommentoimalla "Jaettu Köyliö" :D

Vierailija
4/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään yleensä aina joku kommentoi, että olikohan tarpeellista somessa jakaa katoamisilmoitus. Näin yleensä jos on aikuinen kadonnut ryyppyreissun aikana.

Vierailija
5/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ymmärtänyt, että mitä enemmän kommetteja, sen paremmin julkaisu nousee feedeille. Eli tavallaan sillä on merkitystä, mutta tosiaan mitään lisäarvoa ei tuo nämä paikkakuntatiedot. Mä voisin laittaa tuolla logiikalla ”jaettu Chile”, koska puolet fb-kavereista on siellä.

Vierailija
6/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaettu Savukosken Teboil

Vierailija
7/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaettu Pylkönmäen Tuoppi-Pub

Vierailija
8/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nainen paennut perheväkivaltaa, pahoinpitelevä mies laittaa katoamisilmoituksen, ilmoitusta jaetaan, nainen löydetään sen avulla, mies pääsee taas käsiksi ja ehkä jopa tappaa. Aina vois hetken miettiä mitä ilmoituksia sitä jakelee.

Vierailija
9/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän rukoilu on konkreettinen teko. Joskus ei voi tehdä enempää, voi ainoastaan kertoa että olet ajatuksissani, toivon että asia ratkeaa ja rukoilen Jumalalta/universumilta apua.

Vierailija
10/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän rukoilu on konkreettinen teko. Joskus ei voi tehdä enempää, voi ainoastaan kertoa että olet ajatuksissani, toivon että asia ratkeaa ja rukoilen Jumalalta/universumilta apua.

Onko esimerkiksi hyvän loman toivottaminen konkreettinen teko?

Vierailija
11/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitää kertoa muille, jos aikoo rukoilla? Sen kun rukoilee vaan vaikka polvet verillä. Omien tekojen julistaminen on pelkästään oman kilven kiillottamista - not something Jesus would do..

Vierailija
12/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaisinta on ylipäätään jakaa niitä, koska kukaan ei oikeasti tiedä, mikä motiivi alkuperäisellä ilmoittajalla on.

Vierailija
13/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että ilmoitukset tukkivat keskustelun, minua ärsyttää jostain syystä tuo sanamuoto: "jaettu Lempäälä". Ehkä tällaista viranomaiskieltä jäljittelemällä tuntee itsensä vieläkin tärkeämmäksi?

Vierailija
14/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitää kertoa muille, jos aikoo rukoilla? Sen kun rukoilee vaan vaikka polvet verillä. Omien tekojen julistaminen on pelkästään oman kilven kiillottamista - not something Jesus would do..

No se on sinun tulkintasi. Itse en ole koskaan edes kertonut kellekään rukoilevan hänen puolestaan, mutta minulle on kerrottu olevani joidenkin rukouksissa samalla kun on toivotettu voimia yms. enkä ole tulkinnut sitä koskaan noin. Sehän on sen kertomista, että "minä välitän, olet ajatuksissani, toivon että saat avun".

Ehkä joillakin on vain tarve kiillotella sädekehäänsä muiden nähden, mutta tuskin kaikilla. Tuo on vain sinun tulkintasi.

Vierailija
15/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko esimerkiksi hyvän loman toivottaminen konkreettinen teko?

Minun mielestäni se että ihminen pysähtyy omassa arjessaan pohtimaan toisen ihmisen tilannetta ja pyytämään Jumalalta, universumilta, miltä tahansa korkeammalta voimalta apua, voimia tai mitä vaan on konkreettinen teko häneltä.

Useimmiten vieras ihminen ei edes voi tehdä mitään toisen tilanteen eteen.

Mutta sinun silmissäsi tietenkään kun mitään Jumalaa ei ole, ei rukoilukaan ole konkreettinen teko. Heille jotka uskovat, se todennäköisesti on.

Vierailija
16/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaettu naapurin miehille.

Vierailija
17/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä oikeesti on joukossa joku näköhavainto, se kyllä äkkiä hukkuu näihin: jaettu Suomussalmen Nötkökötköperä-ilmoituksiin.

Vierailija
18/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on sinun tulkintasi. Itse en ole koskaan edes kertonut kellekään rukoilevan hänen puolestaan, mutta minulle on kerrottu olevani joidenkin rukouksissa samalla kun on toivotettu voimia yms. enkä ole tulkinnut sitä koskaan noin. Sehän on sen kertomista, että "minä välitän, olet ajatuksissani, toivon että saat avun".

Ehkä joillakin on vain tarve kiillotella sädekehäänsä muiden nähden, mutta tuskin kaikilla. Tuo on vain sinun tulkintasi.

Sen välittämisen voi kertoa ihan yksityisesti tai yksityisviestissä. Jos kokee että oma välittäminen pitää kertoa kaikille muillekin, siinä nimenomaan halutaan vain nostaa itseään pyhimykseksi. Ei välittämisestä pitäisi tarvita kertoa muille kuin sen kohteelle.

Vierailija
19/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin.

Minusta vertaus puolesta rukoilusta ilmoittamiseen oli kyllä osuva. Koen molemmat ensisijaisesti nimen omaan empatian ilmauksena, vaikka varsinkin Facebookissa jakamisesta ilmoittaminen voikin kuulostaa hieman tökeröltä.

Toisaalta se fb-kommenttien määrä lisää aloituksen saamaa nostetta, todennäköisesti lisää päivityksen näkymistä ihmisten uutisvirrassa ja antaa samalla aloittajalle vähän konkreettisemman viestin siitä, että jotakuta kiinnostaa..

Tuo ap:n mainitsema on silti ihan huomionarvoinen ongelma. Olisi hyvä, jos pitkissä keskusteluissa kommentteja pystyisi vaikka jotenkin luokittelun kautta rajaamaan.. Toinen ratkaisu on se, että facepostaaja itse pitää huolen, että kaikki oleellinen tieto lisätään alkuperäiseen postaukseen ja tähän onneksi moni nykyään kiinnittääkin huomiota.

Vierailija
20/30 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin! Eilen taas pääsi höyry korvista, kun kahdesta lapsesta (yhdessä hatkassa) on se ilmoitus ja toisessa jakoja lähemmäs kaksituhatta Hyvä niin! Mutta kun suurin osa niistä sitten on päättänyt myös kirjoittaa sen kommentteihin. MIKSI? Joo, sä olet hyvä ihminen ja varmaan vanhemmat ovat nyt tyytyväisiä, että jakoja on. Saman asian näkee myös siitä nuolenkohdasta, jossa ne jaot on.

Sitten kun joku asiasta huomattaa, tämä saa sitten paskat niskaansa, että miksi en saa ilmoitella. Miksi itse haastat riitaa ja aiheutat pahaa oloa??!?!?

OIkeasti ihmishyvät?! :D

Toivottavasti Aatu ja Tomi kavereineen on päässyt kodin turvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän