Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko hyväksyä tällaista? Puhumaton mies

Vierailija
24.05.2019 |

Olenko kohtuuton, kun en halua hyväksyä tällaista parisuhteessani:
Mies on usein puhumaton oman työstressinsä vuoksi. Ei siis ole suuttunut minulle eikä varsinaisesti pidä minulle mitään mykkäkoulua, mutta jos hänellä on ollut huono päivä töissä, niin ei puhu minulle koko iltana eikä seuraavanakaan päivänä. Vastaa kyllä kysymyksiini yksisanaisesti mutta ei itse oma-aloitteisesti sano sanaakaan. Ei edes tervehdi. Jos kysyn, että oletko minulle vihainen niin sanoo ei, oli vain huono päivä. Tämä kuitenkin tekee meille kotiin aika ankean tunnelman kun yksi perheestä ei puhu pariin päivään jos hänellä itsellään on ollut töissä huono päivä.

Olen sanonut hänelle asiasta monta kertaa mutta mikään ei muutu eli tuollainen hän sitten on enkä voi asialle mitään. Olen miettinyt jopa eroa tämän vuoksi, mutta lapset jne.. Voisitteko te muut hyväksyä tällaista parisuhteessa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eletään jo vuotta 2019 ja naiset eivät vieläkään tajua, miten erilaisia naiset ja miehet ovat mitä tulee puhumiseen.

Tajuaminen ja se haluaako sellaista katsella jatkuvasti elämässään ovat kaksi eri asiaa. Naisilla ei ole velvollisuutta pitkään katsella sellaista, joka jatkuvasti levittää huonon työpäivän olonsa syyttömään perheeseensä. Mies voi mököttää töitänsä ihan rauhassa yksinkin sitten, jos niin päättää valita.

Vierailija
22/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on vastuussa kodin ilmapiiristä, ei miehellä ole yksinoikeutta käyttäytyä piittaamattomasti ja näin levittää pahaa oloa kotona. Kaikki kärsivät. Yltiösosiaalinen ei tarvitse olla, mutta pitää pystyä normaalisti juttelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, jos ei edes tervehdi. Kukin tyylillään ja muiden tekemisiä ei voi sivusta arvostella. Itse toimisin toisin, mutta jokainen vastaa omista tekemisistään.

Vierailija
24/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ymmärtää, että vaatisi töistä tullessa vaikka parin tunnin mökötysrauhan, mutta en sitä, että pari päivää pidetään suunnilleen mykkäkoulua ihmisille, joilla ei ole ongelmien kanssa mitään tekemistä. Sen verran pitää pystyä lokeroida niitä työjuttuja, ettei niillä koko perheen tunnelmaa myrkytä.

Vierailija
25/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtimättömyyttä mäkään en oikein ymmärrä, mutta millä tavalla sinusta sitten olisi hyväksyttävää ilmaista olevansa huonolla tuulella? Vai ajatteletko, että kotona ei saa koskaan olla huonolla tuulella tai ainakaan ei saa näyttää olevansa? 

Vierailija
26/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä todella erikoiselta. Onko varma, ettei lisänä ole myös vaikka orastava masennus? Oma mieheni on keskivaikeasti masentunut ja on myös paljon hiljaa, joinakin päivinä täysin hiljaa ja joinakin päivinä sitten normaalisti jutteleva ja jopa naureskeleva. Masennushan alentaa stressinsietokykyä ja siksi miehesikin voi itse luulla, että paha mieli ja halu olla hiljaa ja eristyksissä johtuu työstä, vaikka tosiasiassa onkin masennusta. Teinä ehdottomasti kääntäisin tämän kortin. 

Itse jaksan miehen mökötystä nimenomaan siksi, kun tiedän, että taustalla on "oikea syy" ja sairaus. Jos möäköttäisi tuolla lailla oikeasti vain jonkun työn takia niin olisin kilahtanut aikoja sitten. 

Vierailija
27/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko näitä huonoja päiviä miehellä on?

Onko ap:lle tullut mieleen että itse voisi jotain tehdä että mies avautuu.

Erolla uhkailu, ei voi ymmärtää miksi.

Kirjoitin, että olen miettinyt eroa. Se ei ole sama kuin erolla uhkailu. Vaan ihan omaa pään sisäistä juttua vain.

Miksi täällä aina halutaan vääristellä asioita?

Ap

Vierailija
28/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niin päin, että jos miehellä oli työstressiä, niin muiden piti olla hiljaa. Jotenkin tuntuisi, että puhumaton mies olisi ollut parempi vaihtoehto.

Keskustele miehen kanssa, jos tilanteeseen saisi parannusta. Onhan tuo miehellekin ikävä tilanne kuten myös koko perheelle. Meillä tilanne korjaantui, kun mies jäi työttömäksi. Ei ole ollut miehen uraa ikävä. Mies on nykyisin paljon mukavampi kuin ennen.

Vierailija
29/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos mies on rikas ja asutte kalliisti, ja ainoa keino, miten mies voi pitää yllä rikasta elämäänne on tehdä stressaavaa työtä, vaikka hän on ehdottanut muuttoa halvempaan asuntoon tms. ja et ole suostunut, niin olet kohtuuton. Jos taas olet miehen loman aikana yrittänyt ystävällisesti lähestyä häntä ja kysyä, mikä tekee työstä niin stressaavaa eikä hän vastaa, tuskin olet kohtuuton.

Kuten sanoin, tilannekohtaista.

Vierailija
30/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen mies. Ei häiritse minua, hän on juro ja hiljainen jos jokin ottaa päähän. Huomaan sen nopeasti yksisanaisista vastauksista ja murahduksista. Annan jurottaa rauhassa jonkin aikaa ja jossain vaiheessa kysyn ihan yleisluontoisesti kuulumisia. Yleensä on siinä vaiheessa ehtinyt käsitellä asiaa hetken itsekseen ja kykenee jo puhumaan asiasta.  Aina hän ei pääse vi*utuksesta eroon kovin nopeasti mutta meillä toimii se että hän saa rauhassa pohtia asiaa, kertoo mikä mättää. Tässä vaiheessa myös silmiin katsominen, kosketus, pusu tms. auttaa, havahtuu jotenkin sieltä harmistuksen syövereistä tähän hetkeen.  Mä joudun itsekin tietyissä tilanteissa toteamaan toiselle lyhyesti että odota puoli tuntia, nyt ei pysty. Erona meillä siis se että mä saan sanottua tuon ääneen.

Vierailija
31/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös tuollainen murjottaja, jos töissä/koulussa on mennyt huonosti tai asiat stressaa. Olen kuitenkin oppinut tavasta eroon osittain, koska huomasin että puolisolle "avautuminen" helpottaa oloa pirun paljon enemmän. Nykyään murjotan jonkin aikaa, ja sitten kun oma v*tutus on alta pois, niin kerron puolisolle asiasta. Näin hänkin on oppinut ymmärtämään oman vetäytymiseni.

Ymmärtäväinen mieheni on auttanut paljon tässä prosessissa. :)

Vierailija
32/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on toinen nainen, jolle puhuu asioistaan. Miten naiset on näin sokeita etteivät tajua??

Vierailija
33/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehtimättömyyttä mäkään en oikein ymmärrä, mutta millä tavalla sinusta sitten olisi hyväksyttävää ilmaista olevansa huonolla tuulella? Vai ajatteletko, että kotona ei saa koskaan olla huonolla tuulella tai ainakaan ei saa näyttää olevansa? 

Koskaan ja pari päivää pienestäkin työongelmasta perheelle mököttäminen on kaksi aivan eri asiaa. 

Vierailija
34/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä aina neuvotaan kuuntelemaan naisia, kun haluavat purkaa pitkästi tuntemuksiaan esim. työasioista. Kuitenkin niin, että ei saa yrittää ratkaista ongelmaa, kuunnella vain

Mutta miten tässä ketjussa: mies ei saa edes kokea stressiä tai pahaa mieltä! Jos kokee, niin käsitelkööt töissä, vaihtakoot työtä tai ero. Huhhuh.

Vierailija
35/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ja pari päivää pienestäkin työongelmasta perheelle mököttäminen on kaksi aivan eri asiaa. 

Ap laittoi värikynää minkä kehtasi. Ei nyt varmasti mökötä kahta päivää siitä, että kokouksen alku viivästyi.

Vierailija
36/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap laittoi värikynää minkä kehtasi. Ei nyt varmasti mökötä kahta päivää siitä, että kokouksen alku viivästyi.

En minä kirjoittanut, että mököttää kaksi päivää kokouksen alun viivästymisen takia. Ei mies mökötä vaan on puhumaton, jos töissä on ollut huono päivä. Ei siis ole mitenkään minulle vihainen (= mökötä minulle). Ja huonoa päivää kuvailin, että päivän aikataulut pettää töissä ja työpäivä on ollut siksi todella kiireinen ja on mm. myöhästynyt jostain kokouksesta. 

Älkää koko ajan vääntäkö ihan toisenlaiseksi sitä mitä kirjoitan. Joku tänne jo keksi että olen uhkaillut erolla (en ole) ja sinä väänsit tuon kokousasian nyt noin ihan väärin.

Ap

Vierailija
37/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskenkasvuisen käytöstä. Mitä se perhettään rankaisee jos töissä on kurjaa.

Voi luoja mikä kommentti.

Toisin päin kyllä onnistuu kun tarttee kuunnella vaimon työuupumuspilludraamat kun taas on Merja juonut kahvikupin väärästä reunasta ja Mirkkukin laittoi keltaiset housut vain loukatakseen.

Perheen rankaiseminen omassa elämässä sattuneista tai kuvitelluista vastoinkäymisistä on naisen peruuttamaton ihmisoikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän