Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 v tyttö löysi tamponin laatikostani...

Vierailija
23.05.2006 |

Kysyi mikä se on, onko karkki? Menin ihan hämilleni ja sanoin vain että anna tänne se on äidin juttu.

Jatkoi kyselyään, mutta vaihdoin puheenaihetta.

Mitä olisi pitänyt sanoa? Tiedän että mokasin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko naisen sukupuolielin jonkinlainen tabu ja hävettävä asia???

-23-

Vierailija
22/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-25/26-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaahan se tarkoittaa, kuin pimppi, joka ei myöskään ole mikään virallinen nimitys.

Vierailija
24/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta!!! Se on PIMPPI, PIMPSA, PIMPPU tai ihan mikä tahansa lapsen suuhun sopiva nimitys. Se ei ole jotain, mitä on " pepun lähellä" . Voi saakeli, tuo " pepun lähellä" ylittää typeryydellään jopa aina yhtä ihanan etupyllyn...

Vierailija
25/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Samaahan se tarkoittaa, kuin pimppi, joka ei myöskään ole mikään virallinen nimitys.

Vierailija
26/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Et kai sä ihan oikeasti opettanut lapsellesi että naisen perse vuotaa sitä verta säännöllisesti? oletko niitä äitejä jotka jostakin minulle täysin arvoitukseksi jääneestä syystä opettavat lapsellensa että tytöillä ja naisilla on etupylly???

En ole muuten oikein päässyt selvyyteen mikä siinä etupylly-nimessä niin kamalaa on?

t.5

Vierailija
27/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä ihmisellä on edessä pylly? Josta tulee paskaa? Ei ainakaan minulla. Minulla on pylly/peppu takana ja edessä sitten pimpsa.

Ei pojillakaan ole edessä etupyllyä, miksi tytöillä sitten olisi kaksi paska-aukkoa?

Vierailija
28/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisella ole etupyllyä vaan takana se pylly on ja edessä pimppi!!!

Sitä vikaa!

-25/26-

Vierailija
29/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle. Poika ei edes mitään kysellyt. Tosin siteen käyttötarkoituksen tietävät kun niitä käytin kuopuksen synnyttyä jälkivuotoon ja siis tietävät mistä vauvat tulevat ja mistä vauvan siemen tulee ja että naiselta tulee pimpistä verta kun vauva on syntynyt ja aina joskus muulloinkin. Olen vastannut kun ovat kysyneet ja vastannut vain kysymykseen en selostellut sen enmpää sillä lapsi kysyy lisää jos haluaa tietää. Meillä koko konkkaronkka tunkee yleensä vessaan jos sinne joku menee joten ovat kyllä nähneet näitä " naisten juttujakin" . Parempi että on lapsille ihan luonnollinen asia kuin niin että olisi jotain salamyhkäistä kuten omassa kodissani. En tiennyt kuukautisista mitään kun ne itselläni yllättäen alkoi 11v. iässä kun olin naapurin lapsen lastenvahtina. Olinko pikkuisen paniikissa. Sitten kyllä äiti kertoi asioista ihan asiallisesti.

Vierailija
30/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki silmälasit, tutustu kroppaasi ja lue biologiaa niin huomaat ehkä sinäkin jotakin eroa naisen pillulla ja perseellä!

Vierailija
31/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei itse tuolloin enää tarvinnut moista..

Vierailija
32/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiikuksi, kun niitä pyykkinarulla kuivattiin.

Mua otti eilen junassa päähän, kun 6 v poikani kiusasi mua kovaan ääneen, että käytän joskus vaippoja. En viitsinyt alkaa junassa korjata, että en tosiaankaan käytä vaan kuukautiskuppia.

Mä olen samaa mieltä kuin ne jotka ovat sanoneet, että asioista kannattaa puhua niiden oikeilla nimillä. Jos joku kysyy mikä tämä on, voi vastata että tamponi. Se luultavasti riittää, mutta jos tulee lisäkysymyksiä, voi jatkaa vaikka että se on kuukautissuoja.

Mä olen jo ajat sitten käynyt nämä asiat läpi pojan kanssa, että kerran kuussa naisilta tulee verta, jos ne ei odota lasta. Ja sitä varten käytetään suojaa. Mun isä meni lapsena pitkäksi ajaksi paniikkiin, kun näki vessassa äitinsä jäljiltä jonkun veritahran ja luuli, että äiti kuolee pian. Estynyt äitinsä ei osannut sanoa yhtään mitään.

Vierailija
33/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei asioista voi puhua niiden oikeilla nimillä, häh.

Vierailija
34/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kakan karkailu on kyllä mulle ihan uusi juttu.

Meillä tamponit, siteet ja pikkuhousunsuojat kuuluu ihan sinne, hih, pimpsaan! (Kylläpä ujostuttaa sanoa sitä sanaa!)

Vierailija
35/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, ettei lapsi vielä ymmärrä ja että joudut selittämään saman vielä monesti, mutta tällä tavoin selittämisen kynnys ei nouse korkeaksi. Kun lapsi oppii heti, että on olemassa kuukautiset-niminen asia, josta voi puhua ihan vapaasti, niin asiasta on helppo puhua sitten esim. murrosiässä.

Vierailija
36/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että " ne ovat äidin siteitä" . Poika totesi siihen, että hän käyttää mieluummin Nalle Puh-laastareita =)

Vierailija
37/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, voi miksi ei voi sanoa tamponia tamponiksi ja pimppiä pimpiksi (jos käyttää pojallakin pippeli-nimitystä). Harmttaa kun normaaleista asioista tehdään salamyhkäisiä ja estoisuus sen kun jatkuu sukupolvelta toiselle.

Meillä poika on tiennyt 4-vuotiaasta asti mikä on terveysside ja tamponi ja mihin niitä käytetään. Hänelle on myös kerrottu heti kun hän on kysynyt, mistä lapset tulevat, miten ne saavat alkunsa jne.

Nyt 10-vuotiaana hän sanoi, ettei käytä koskaan kondomia, koska sehän olisi sitten ihan turhaa seksiä kun ei tulisi lapsia (luulee että seksi on vain lapsen tekoa varten). Sitten toki selitin, että seksiä harrastetaan myös siksi, että se tuntuu mukavalta silloin, kun rakastaa toista....

Vierailija
38/39 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mieluummin kannattaa puhua asioista oikeilla nimillä alusta asti. Etupylly ja pikkuhousunsuojat pyllyssä kuulostaa jo sairaalloisen estyneeltä...

Pakko silti kertoa 3,5 -vuotiaan kummitytön kommentti, kun sanoin uimahallissa että mieheni ja isoveljensä menevät tuonne miesten puolelle ja mennään me tänne naisten puolelle ja nähdään sitten veli ja mieheni uima-altaalla. Tyttö sanoi siihen, että eikö täällä ole tyttöjen puolta kun en minä vielä mikään nainen ole. Nainen on vasta sitten kun on tinulit päällä (rintsikat -- oli unohtanut eksaktin sanan) ja teippivaippa housuissa.

Vierailija
39/39 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle neljävuotiaalle kerroin jo pari vuotta sitten kuukautisista, ja olen aika ajoin palannut asiaan, kun sitä on jotenkin sivuttu. Olen myös kertonut, että meidän suvussa ne ovat yleensä alkaneet aikaisin, mulla 11-vuotiaana. Lapsesta asiassa ei ole ollut mitään kummallista. Vähän kuin olisin kertonut ohutsuolen tai korvien toiminnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi