Onko oikeasti niin, että jos värjää (sävyte) hiuksia niin niitä ei tarvitse ensin pestä...
...vaikka niihin on käytetty muotovaahtoa ja hiuslakkaa?
Kommentit (6)
Syväpuhdistavalla shampoolla kannattaa pestä 2-4 päivää ennen värjäystä. Olen värjäyttänyt hiukset vaikka niissä muotoilutuotteita, lakat tietysti harjannut pois, mutta kyllähän sitä jää. Joskus myös värjäyttänyt edellisenä päivänä pestyt hiukset. Aina on väri tarttunut. Usein tarttuu liiankin hyvin. Mun hiukset imaisee värin todella helposti. Hiukset ovat karheahkot paksut luonnonkiharat. Kuitenkin ihan hyväkuntoiset.
Vierailija kirjoitti:
Syväpuhdistavalla shampoolla kannattaa pestä 2-4 päivää ennen värjäystä. Olen värjäyttänyt hiukset vaikka niissä muotoilutuotteita, lakat tietysti harjannut pois, mutta kyllähän sitä jää. Joskus myös värjäyttänyt edellisenä päivänä pestyt hiukset. Aina on väri tarttunut. Usein tarttuu liiankin hyvin. Mun hiukset imaisee värin todella helposti. Hiukset ovat karheahkot paksut luonnonkiharat. Kuitenkin ihan hyväkuntoiset.
Tähän lisään, että väri likaisiin hiuksiin mielummin kuin puhtaisiin.
Joo ei tarvitse, koska shampoo ja hoitoaine sisältää esim silikonia, joka liukastaa ja silottaa hiusta niin ettei väri tartu kunnolla. Tai näin mulle on selitetty. En oo koskaan pessyt ennen värjäystä (20 vuotta).
Kiitos vastauksista. Minäpä ryhdyn tuumasta toimeen 😊
- ap -
Itse asiassa jos kyseessä on hapetteeton sävyte, niin sitten kyllä pitäisi pestä jos on muotoilutuotteita. Ei teho riitä välttämättä menemään itse hiukseen tuotteiden läpi. Ne hapetteelliset varsinaiset hiusvärit kyllä toimivat pesemättömään ja niitä suositellaankin käytettäväksi niin.
Joku mainitsi shampoiden ja hoitojen sisältämän silikonin - mutta monessa muotoilutuotteessa vasta silikoneja onkin.
Pesua ennen värjäystä ei suositella, koska väri tarttuu huonommin juuri pestyihin hiuksiin.
Itse olen värjännyt vaikka on ollut hiuslakkaa hiuksissa.