Pankkiasioinnin ongelmia
Meillä on huono pankkisuhde. Henkilökemiamme asioitani hoitavan pankkivirkailijan ja meidän (minun+mieheni) välillä ei vain toimi. Hän ei ymmärrä meitä emmekä me häntä.
Tuntuu että kaikki asiat ovat todella kovan väännön takana. Hänelle saa vääntää rautalangasta tulojamme ja menojamme ja jokainen lainanhakuprosessi ja pienikin asia on kuin taistelu tuulimyllyä vastaan.
Mitä tässä kannattaisi tehdä? Onko olemassa tahoa joka auttaa vaihtamaan pankkia?
Tämä ongelmallinen pankkiasiointi on saanut taloutemme todella, siis todella tiukille ja vaikeaksi. Emme varmaankaan näyttäydy tästä johtuen muissa pankeissa ihanne-asiakkaina ja meille on sanottukkin että meitä ei huolita asiakkaiksi.
Mikä on ratkaisu? Olemme jopa miettineet muuttoa toiselle paikkakunnalle jotta pankkivirkailijamme vaihtuisi uuden paikkakunnan mukana. Niiden on kai pakko vaihtaa virkailijamme paikalliseen, eikö? Ehkä niin jopa pankin vaihto olisi helpompaa?
Onko palstalaisilla kokemuksia, vinkkejä tai neuvoja?
Pelkään että tämä pahan ilman lintu (asioitamme hoitava virkailija) syöksee taloutemme lopullisesti kaaokseen. Olemme maksaneet asuntolainaamme tunnollisesti eikä meistä kummallakaan ole maksuhäiriömerkintöjä. Esimerkkinä että pyysimme tänään ensi kesälle lyhennysvapaata mutta ei heru millään. Asiakaspalvelu on täysin nolla.
Kommentit (11)
Yleensä helpottaa, kun maksaa lainan pois. Sen jälkeen pankin vaihto ei ole ongelma.
Eikö niissä alkuperäisissä lainasopimuksissa ole aina määritelty, kuinka monta lyhennysvapaata laina-aikana voidaan myöntää?
Tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen, että yksittäinen pankkivirkailija voi ajaa jonkun perheen talouden lopulliseen kaaokseen.
Nyt on ap:llä peiliin katsomisen paikka.
Velat ei saataviksi muutu, vaikka paikkakuntaa vaihtaisikin.
Ap ei ymmärrä, että virkailija näkee nopealla silmäyksellä edessään olevalta ruudulta, minkälainen asiakkaan todellinen kokonaistaloustilanne on. En tiedä, näkeekö myös sen, että lainojen lyhennyksiä varten on otettu luottoa näiltä vakuudettomia lainoja tarjoavilta rahoitusyrityksiltä.
Kaikesta huolimatta haluan toivottaa ap:lle ja hänen puolisolleen hyvää jatkoa.
Onhan siellä pankissa johtajia, joihin voi ottaa yhteyttä, jos kokee joutuneensa pankkirvirkailijan takia väärin kohdelluksi.
On taho, joka auttaa vaihtamaan pankkia: se uusi pankki, johon vaihdatte. Varautukaa siihen, että siellä ei sitten ole minkäänlaista henkilökohtaista palvelua. Eikä Suomessa ole enää paikallisia konttoreita ja toimihenkilöitä kuin Osuuspankeilla. Isommissa kaupungeissa ehkä, joten kannattaa muuttaa sellaiseen, jos ei ole mitään työ-, asunto- tai sosiaalista estettä.
En ymmärrä aloituksessa viittausta henkilökemiaan. Pankkisuhde on pankille business, ei mikään ystävyys- tai terapiasuhde.
Ap on varmaan pahasti ylivelkaantut, mutta ei itse sitä ymmärrä.
Suomennos: ap hakee velkaa velan päälle, ja syyttää pankin virkailijaa siitä kun lainaa ei saakaan äärettömästi. Tyypillinen na rs is ti joka luulee olevansa kaikkivoipainen ja kokee suunnatonta vääryyttä, kun asiat eivät menekään just niin kuin hän itse määrää. Silloin syy on toki tyhmässä virkailijassa, eikä omassa huonossa rahanhallinnassa.
Ps pankkia voi vaihtaa ihan vapaasti vaikka tänään. Ei siihen tarvitse mitään auttavaa tahoa, jos ei ole holhouksen alainen (mikä välttämättä ei olisi huono idea)
Jos olette jo käyttäneet kaikki lyhennysvapaamahdillisuutenne, niin uutta ei heru.
Näkeeköhän pankkivirkailija, että tulonne, lainanne ja ennen kaikkea rahan käyttönne eivät ole sopusoinnussa? Eli kulutatteko enemmän rahaa kuin mihin oikeasti teillä on varaa? Oliko kesän lyhennysvapaalla tarkoitus maksaa lomamatka? Ovatko luottokorttinne aina tapissa?