Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Alkosta kaksi pulloa viiniä ja tölkin giniä, myyjä kysyi "Tuleeko nää kaikki ihan sun omaan käyttöön"

Vierailija
24.05.2019 |

Olen 35v nainen, ihan tavallisen näköinen ja pukeudun siististi. Olin liikkeellä yksin. Miksi hän kysyi noin?

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulit väärin.

Vierailija
2/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä ulkopuolella oli hengailemassa nuoria, joista tuo Alkon työntekijä entuudestaan tiesi, että pyytävät jotakuta hakemaan juotavaa. Ehkä syystä tai toisesta oli näyttänyt vielä siltä, että olit keskustellut nuorten kanssa? Toki voi olla, että oli huolissaan pöhöttyneestä ja alkoholisoituneesta ulkonäöstäsi ja yrittä hienovaraisesti vihjailla, etei kaikkia ainakaan kannattaisi itse juoda :D :D....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erään tuttavani kertoneen ihan samoista kysymyksistä Alkossa. 

Tuttavani katsoi tiukasti myyjää silmiin ja sanoi: Eivät nämä minulle tule, vaan meidän sialle.

(Asuttiin maalla kaupungin läheisyydessä, myyjän arvioitavaksi jäi tämä sika....)

Vierailija
4/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritti iskeä sua.

Vierailija
5/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut, että kyllä tulee ja tulen hakemaan tunnin päästä täydennystä.

Vierailija
6/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu toimenkuvaan. Siinä ei ole mitään henkilökohtaista, mutta jos on pienikin epäilys siitä, että juomat ostetan jollekulle toiselle, siitä kuuluu kysyä. Jos on esimerkiksi epätavallisen paljon ja erilaisia juomia tai hengailee nuorten kanssa. 

Vierailija
7/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitää, ei oo kyl koskaan ikinä tullut vastaan! Ja paaaljon enemmän ostanut: skumppaa, viiniä, olutta, sidukkaa ja vielä ihan viinaakin. Kaikki iloisesti samalla aikaan. Yleensä pyydän aina henkilökuntaa apuun suosittelemaan viinejä esim. Henkkarit joudun. Joka. Ikinen. Kerta. Näyttämään. Täytän seuraavaksi 32. Otan sen kyl kohteliaisuutena.

8/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku laki mikä määrää että on itse juotava kaikki alkoholi minkä ostaa, en ole itse tämmöisestä kuullut. usein esimerkiksi juuri viini nautitaan yhdessä.

Vierailija
9/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku jälleenmyyntiin on oikea vastaus.

Vierailija
10/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan jokaisen Alkon yhteyteen perustaa oleskelutilan, jonne ostajat ohjataan suoraan karsinalla, ja jossa kaikki ostetut aineet juodaan, tiukan valvonnan alla luonnollisesti.

Vierailija
11/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattilanori kirjoitti:

Onko joku laki mikä määrää että on itse juotava kaikki alkoholi minkä ostaa, en ole itse tämmöisestä kuullut. usein esimerkiksi juuri viini nautitaan yhdessä.

Kaikkien pitää hakea omat viininsä itse. 

Ei saa tarjota viintä toisille.

Terv. ALKO

Vierailija
12/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän ravintolassakaan saa ostaa pöytään itse useampaa juomaa. Siis ilman, että ravintolan setä tai täti näkee, kenelle ostettava juoma menee. 

<3 Suomi <3 

Vierailija
13/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin kysymyksen, jos juomia olisi ollut kolme kertaa enemmän. Toisaalta olettaako Alko, että esim. juhliin haetaan juomat Virosta? Tuskin kukaan sanoo, että ei, kun mä vien nää tossa oven suussa seisseille nuorille.

Vierailija
14/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran apteekista särkylääkettä kun oli kotoa loppu. Ajattelin että otan sen verran että ei heti lopu. Otin kahta eri merkkiä ja apteekkari alkoi huolestuneesti selittämään, että kai tiedät että nämä toimivat samalla tavalla? Että ethän ota yhtä aikaa? Ajattelikohan että yritän vetää pään sekaisin perus särkylääkkeillä...

Vierailija
15/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset jaksavat pahoittaa mielensä ihan kaikesta? Luulisi ap:kin elämän olevan ylivoimaisen stressaavaa, jos yksi kysymys herättää noin valtaisan ihmetyksen.

Vierailija
16/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran apteekista särkylääkettä kun oli kotoa loppu. Ajattelin että otan sen verran että ei heti lopu. Otin kahta eri merkkiä ja apteekkari alkoi huolestuneesti selittämään, että kai tiedät että nämä toimivat samalla tavalla? Että ethän ota yhtä aikaa? Ajattelikohan että yritän vetää pään sekaisin perus särkylääkkeillä...

Ei ajatellut, koska niillä ei saa päätä sekaisin. Mutta kyllä noilla käsikauppasärkylääkkeilläkin voi saada elimistöön vahinkoa aikaiseksi, jos niitä syö väärin.

Vierailija
17/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin kysymyksen, jos juomia olisi ollut kolme kertaa enemmän. Toisaalta olettaako Alko, että esim. juhliin haetaan juomat Virosta? Tuskin kukaan sanoo, että ei, kun mä vien nää tossa oven suussa seisseille nuorille.

Ei tuossa ole määrästä ollut kyse, vaan siitä, että syystä tai toisesta Alkon työntekijällä on ollut syytä olettaa, että ap saattaa välittää juomat jollekulle toiselle. Kyse ei siis ole siitä, että ne pitäisi juoda kaikki itse, vaan siitä, että Alkon kassalla tuo kysymys tulee esittää, jos on pienikin epäilys, että juomat voivat mennä väärään käyttöön (=alaikäiselle tai känniläiselle, jolle ei itselleen enää myytäisi). Todennäköisesti ap:n tapauksessa hän on joko keskustellut tai näyttänyt keskustelevan Alkon ulkopuolella alaikäisten joukon kanssa tai Alkon edessä on ollut alaikäisisä, joiden tiedetään aina pyytävään jotakuta hakemaan juomia, ja mahdollisesti ap:n viini- ja ginitölkkivalinnat vielä ovat olleet sellaisia, että Alkon myyjän kokemuksella ovat enemmän sinne nuorison makuun kuin keski-ikäiselle nautiskelijalle sopivia. Tai vaihtoehtoisesti alaikäisten sijaan joku vahvassa laitamyötäisessä oleva "kantakundi", jonka epäiltiin haetuttavan lempijuomiaan ap:llä.

Vierailija
18/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmänhän tuossa on juotavaa kuin esim yhdessä kolmen litran viinipänikässä. Ja juu vaikka miten on oikeus kysellä asiakkaalta, on tuo minustakin aika omituinen kysymys. Kaksi pulloa viiniä ja yksi tölkki giniä. Jopa niukasti, jos tulee vaikkapa tuttavapariskunta syömään.

Vierailija
19/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole määrästä ollut kyse, vaan siitä, että syystä tai toisesta Alkon työntekijällä on ollut syytä olettaa, että ap saattaa välittää juomat jollekulle toiselle. Kyse ei siis ole siitä, että ne pitäisi juoda kaikki itse, vaan siitä, että Alkon kassalla tuo kysymys tulee esittää, jos on pienikin epäilys, että juomat voivat mennä väärään käyttöön (=alaikäiselle tai känniläiselle, jolle ei itselleen enää myytäisi). Todennäköisesti ap:n tapauksessa hän on joko keskustellut tai näyttänyt keskustelevan Alkon ulkopuolella alaikäisten joukon kanssa tai Alkon edessä on ollut alaikäisisä, joiden tiedetään aina pyytävään jotakuta hakemaan juomia, ja mahdollisesti ap:n viini- ja ginitölkkivalinnat vielä ovat olleet sellaisia, että Alkon myyjän kokemuksella ovat enemmän sinne nuorison makuun kuin keski-ikäiselle nautiskelijalle sopivia. Tai vaihtoehtoisesti alaikäisten sijaan joku vahvassa laitamyötäisessä oleva "kantakundi", jonka epäiltiin haetuttavan lempijuomiaan ap:llä.

Nyt pitäis tietää, mitä viinejä osti. Nuorisojoukko tuskin arvostaa kolmenkympin rieslingiä.

Vierailija
20/135 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmänhän tuossa on juotavaa kuin esim yhdessä kolmen litran viinipänikässä. Ja juu vaikka miten on oikeus kysellä asiakkaalta, on tuo minustakin aika omituinen kysymys. Kaksi pulloa viiniä ja yksi tölkki giniä. Jopa niukasti, jos tulee vaikkapa tuttavapariskunta syömään.

Edelleen, kyse ei ole määrästä, vaan puhtaasti siitä, onko syytä epäillä, että on hakemassa juomia alaikäiselle tai juopolle, ei itselleen. Miksi lähes kaikki kuvittelevat, että kysymys olisi esitetty määrn takia????