Kysymys uskoville: onko kehitysvammaisuus Jumalan virhe vai suunnitelma vai miten selitätte?
Usein puhutaan kärsimyksen johtuvan synnistä mut millä kehityshäiriöt selitätte?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelma.
Tutkimattomat ovat Herran tiet.
Tutkimattomat ovat Herran tiet = me ei ole keksitty tähän tosi kiusalliseen kysymykseen mitään muuta vastausta, joten jätetään se tällä lailla auki, jookosta, älä kysy toista kertaa.
Turha viisastella. Ei kaikkiin asioihin ole vastauksia.
Olisitte keksineet paremman tarinan sen sijaan, että sotkitte pinoon höpsähtäneiden ukkojen muistelmia ja huhupuheita sieltä täältä ja veditte sitten hätäpäissänne koko logiikan umpisolmuun. Kun ainoa tapa vastata suoraan ja yksinkertaiseen teologiseen kysymykseen on "ei me tiedetä", kannattaako mokomaa kötöstystä ottaa millään tavalla tosissaan?
HOUKKA, TULET PALAMAAN IKUISESTI HELVETIN LIEKEISSÄ DEMONIEN RUOSKIESSA SELKÄÄSI IHMISNAHASTA TEHDYILLÄ PIISKOILLA
Ihmisnahasta tehty piiska ei ole kovin kummoinen pelote, sen verran herkästi hajoavaa tavaraa.
Jos siihen on käytetty mun jalkapohjaa niin sillä pystyy antamaan varsin kipakan selkäsaunan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vammaisen lapsen isän kertomana. Hyvä dokkari, kannattaa katsoa kokonaan.
Katsoin kaikki osat yhteen putkeen, pitkälle aamuyöhön. Antaa kyllä perspektiiviä omiin arkipäiväisiin huoliin, kiitos linkistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse uskova, mitta teologiaaa opiskellut. Yksi tapa ”selittää” asiaa on, että jumala on täydellinen ja höneen siis sisältyy kaikki. Ohmiset ovst jumalan kuvia, mutta epätäydellisiä, joten jokaisessa ihmisessä näkyy jumalan jotain puolia. Kehitysvammaisissa näkyy sellaisia puolia, joiden etuja ja hyvyyttä me emme ymmärrä emmekäosaa arvostaa, mutta täydellisyyteen nekin silti kuuluvat
Olen kuullut / lukenut, että down-ihmiset ovat täällä opettaakseen meille "normaaleille", mitä on rakkaus.
Nekin, jotka eivät ole herttaisia vaan sylkevät, potkivat, riehuvat ja käyvät vanhempiensa kimppuun?
Niin ja mikä myös on tabu, niin raiskaavat sisarensa.
Eivät kaikki ole aurinkoisia ja suuria lahjoja sille perheelle, jonne syntyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse uskova, mitta teologiaaa opiskellut. Yksi tapa ”selittää” asiaa on, että jumala on täydellinen ja höneen siis sisältyy kaikki. Ohmiset ovst jumalan kuvia, mutta epätäydellisiä, joten jokaisessa ihmisessä näkyy jumalan jotain puolia. Kehitysvammaisissa näkyy sellaisia puolia, joiden etuja ja hyvyyttä me emme ymmärrä emmekäosaa arvostaa, mutta täydellisyyteen nekin silti kuuluvat
Olen kuullut / lukenut, että down-ihmiset ovat täällä opettaakseen meille "normaaleille", mitä on rakkaus.
Miksi vähätellään ns.normaalien kykyä rakastaa?
Örkki kirjoitti:
Mix odottaa, että tää maailma olisi täydellinen: ei vammaisuutta, sotia, kärsimystä? Jos kärsimystä ei olisi, maailma olisi taivas. Maailmaan kuuluu epätäydellisyys.
Taivaassa uskon, että kaikkeen tulee selitys, lohdutus ja oikeudenmukaisuus.
Ehkä joskus jo tässä ajassa. Hetkellisesti.
Mut mun koti ei oo täällä. Eipä taida olla kellään muullakaan.
Väärinkäsitys.
Maailma on täydellinen siinä ei ole virheitä.
Vain ihmisen mieli tekee maailmasta epätäydellisen ja pahan.
Kun hylkäät tarinan mielessäsi että joku asia tai henkilö pitäisi olla toisenlainen,
elämä alkaa hymyilemään kanssasi.
Ja kun hymyilet muutat maailmaa kanssasi.
Kokeile hymyile kauniisti yksi kokonainen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesukselta kysyttiin siitä sokeana syntyneestä miehestä:”Kuka teki syntiä että hänen piti syntyä sokeana?” Vastaus oli tyyliin:”Ei kukaan, vaan Jumalan tekojen piti tulla hänessä ilmi.”
Ja paransi sokean heti perään.
Jumalan suunnitelma.
Eli tämän logiikan mukaan meidän tulisi nähdä ihmeitä jatkuvasti mutta kun ei niitä tapahdu
Tapahtuu. Pieniä ja isoja ihmeitä tapahtuu joka päivä.
Yritimme kolme vuotta lasta. Olimme jo jonossa hedelmöityshoitoihin. Koko sen kevään rukoilin voimakkaasti Jumalalta lasta ja nyt tuo lapsi on 4-vuotias. Joka päivä kiitän tästä pienestä ihmeestä!
Muita, pienempiäkin ihmeitä olen kokenut. Herra on suuri!
Uskovaisten mielestähän kaikki tapahtuvat asiat on itse jumalan tahto eli jumala on tahtonut heistä kehareita!
t. Ei uskovainen
Kehitysvammaiset ovat maahisten lapsia, vaihdokkaita.
Mix odottaa, että tää maailma olisi täydellinen: ei vammaisuutta, sotia, kärsimystä? Jos kärsimystä ei olisi, maailma olisi taivas. Maailmaan kuuluu epätäydellisyys.
Taivaassa uskon, että kaikkeen tulee selitys, lohdutus ja oikeudenmukaisuus.
Ehkä joskus jo tässä ajassa. Hetkellisesti.
Mut mun koti ei oo täällä. Eipä taida olla kellään muullakaan.