Vaihdoin kiireisen 3- vuorotyön siistiin istumatyöhön, joka on päivätyötä virka-aikana. No eipä olisi kannattanut!
Vaihdan ehdottomasti takaisin vuorotyöhön. Kamalaa tuo jatkuva 8-16 ma-pe työ. Siis aivan järkyttävää. Heräät aikasin aamulla, lähdet töihin, tulet töistä siinä joskus 17 aikoihin. Sitten teet ruokaa ,siivoat yms. Kohta onkin jo ilta ja nukkumaanmenoaika. Aamulla sama rumba uudestaan. Sitten kaikki sunnuntaiahdistukset ja p,ska palkkakin.
Vuorotyössä mikään päivä ei ahdista. Elämä ei ole tuollaista oravanpyörää vaan mielenkiinto pysyy yllä, koska päivät ovat hyvin erilaisia. Lisäksi tietysti palkka paljon parempi.
En voi käsittää miten joku jaksaa tehdä jatkuvaa päivätyötä, tai siis tosi moni jopa haaveilee siitä. Aivan äärimmäisen kuluttavaa! En suosittele. Sama vielä istumatyö verrattuna seisomatyöhön.. huhhuh
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka teette päivätyötä, miten saatte järjestettyä lasten hammaslääkärit, neuvolat, vasukeskustelut yms? Itse järjestän aina niihin vapaata. Arkivapaat on huippua, esimerkiksi salilla ja ruokakaupassa on mukavasti tilaa. Ennen iltavuoroa saa paljon asioita tehtyä, aamuvuoron jälkeen olen sohvan pohjalla...
Noh noita on kuitenkin suht harvoin, vasun voi sopia työpäivän jälkeiseksi. Miehellä joustava työaika, ei tarvi erikseen vapaata noita varten.
Vierailija kirjoitti:
Vuorotyössä arkivapaat on parasta!
Mulla on ystävä, joka lähtee kotoa 7.45 töihin ja on illalla takaisin kotona 18.15. Työaika 9-17. Minusta tuo on ihan järkyttävää. Arkena ei ole juurikaan vapaa-aikaa ja viikonloppukin on tynkä, kun pe ilta menee myöhään. Kauppareissu vielä viivästyttää tuota kotiinpaluuta.
Eihän sitä vapaata olisi yhtään enempää vaikka olisi vuorotyö, jos tuntimäärä ja työmatka olisi sama.
Hei ap, Muistelepa miksi halusit alunperin pois kolmivuorotyöstä!
Minä tein päivätyötä, palkka 3680 €, menin klo 7 ja lähdin klo 15, jos halusin kerätä liukumaan, tein muutamana iltana klo 18 saakka, ja taas oli päivä vapaata. Pitkät lomat, aina vkloppu vapaa ja kaikki välipäivät, esim. helatorstain jälkeinen perjantai, tein aina etukäteen sisään, ei tarvinnut ottaa lomista. Olisi hirveää olla illalla ja vkloppuna töissä, ei se ole ihmisen elämää.
Mielummin olen töissä sen ajan, kun muutenkin olen ihan tööt tööt ja aivot ei toimi eli aamulla ja aamupäivällä. Sitten on illalla energiaa tehdä jotain kivaa. Iltavuorot ei sovi mulle, sillä en osaa herätä niinä päivinä aikaisin ja inhottaa kun koko päivä menee töissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein päivätyötä, palkka 3680 €, menin klo 7 ja lähdin klo 15, jos halusin kerätä liukumaan, tein muutamana iltana klo 18 saakka, ja taas oli päivä vapaata. Pitkät lomat, aina vkloppu vapaa ja kaikki välipäivät, esim. helatorstain jälkeinen perjantai, tein aina etukäteen sisään, ei tarvinnut ottaa lomista. Olisi hirveää olla illalla ja vkloppuna töissä, ei se ole ihmisen elämää.
Työmatkaan meni 5 min, jonka kävelin. Ja pe lopetin aina klo 14, lounastaukoa lyhentämällä tuli 1 h 15 min saldoon joka viikko, pidin siis 30 min tauon. Julkisella kun työskentelin, ei kukaan häirinnyt iltaisin eikä vkloppuisin. Parhautta!
Vierailija kirjoitti:
Onhan 3- vuorotyö vaikka kuinka monella muullakin alalla kuin vain hoitoala ja lääkäreillä.
Esim..siivous, logistiikka, ilmailuala, virkavalta, palomiehet.
Ja tehtaissa käytännössä jokapuolella. Meillä palkan ero vuoron ja päivän välillä on 25k€/v, eli ihan huomattava ero
mies51v
Minäkin tein saman vaihdon kuin ap. Mies tykkää yhteisistä vapaista ja itsekin tykkään viikonloppuvapaista varsinkin kesällä. On myös ihana, kun on aina joulut, juhannukset jne. vapaana ja että sen tietää etukätee. Palkan huonontuminen on huono puoli. Paras työ olisi kolmipäiväinen päivätyö hyvällä palkalla :)
Vuorotyössä arkivapaat on parasta!
Mulla on ystävä, joka lähtee kotoa 7.45 töihin ja on illalla takaisin kotona 18.15. Työaika 9-17. Minusta tuo on ihan järkyttävää. Arkena ei ole juurikaan vapaa-aikaa ja viikonloppukin on tynkä, kun pe ilta menee myöhään. Kauppareissu vielä viivästyttää tuota kotiinpaluuta.