Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdoin kiireisen 3- vuorotyön siistiin istumatyöhön, joka on päivätyötä virka-aikana. No eipä olisi kannattanut!

Vierailija
23.05.2019 |

Vaihdan ehdottomasti takaisin vuorotyöhön. Kamalaa tuo jatkuva 8-16 ma-pe työ. Siis aivan järkyttävää. Heräät aikasin aamulla, lähdet töihin, tulet töistä siinä joskus 17 aikoihin. Sitten teet ruokaa ,siivoat yms. Kohta onkin jo ilta ja nukkumaanmenoaika. Aamulla sama rumba uudestaan. Sitten kaikki sunnuntaiahdistukset ja p,ska palkkakin.

Vuorotyössä mikään päivä ei ahdista. Elämä ei ole tuollaista oravanpyörää vaan mielenkiinto pysyy yllä, koska päivät ovat hyvin erilaisia. Lisäksi tietysti palkka paljon parempi.

En voi käsittää miten joku jaksaa tehdä jatkuvaa päivätyötä, tai siis tosi moni jopa haaveilee siitä. Aivan äärimmäisen kuluttavaa! En suosittele. Sama vielä istumatyö verrattuna seisomatyöhön.. huhhuh

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää yövuoroista, mutta iltavuorot on kivoja samoin viikonloput. Eli 2- vuorotyö ympäri viikon. Arkivapaat on ihan parhaita ja välillä jopa 4 päivää putkeen vapaata. Ja näkyy tottakai aina palkkakuitissakin esim sunnuntait erityisesti ;)

Iltavuoroissa on pirteä olo. Kaikki asiat voi mukavasti hoitaa aamupäivällä. Lisäksi illoissa on yleensä aina mukava, lepposa meininki. Lisäksi iltavuorot menee todella paljon nopeammin kuin aamut.

Vierailija
2/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

....millä logiikalla vuorotyöllä tienaa paremmin? Puhutko siis saman alan töistä, jolloin voit verrata vai täh?

Vuorotyössä menee tuhottomasti aikaa toipumiseen, toimistoaikana tapahtuvassa työssä saa enemmän vapaa-aikaa kun rytmi ei ole koko ajan sekaisin. Säännölliset unet ainakin takaavat minulle virkeimmän olon ja parhaimman elämänlaadun. Harva fyysisesti rasittava/ liikkumista vaativa työ tarjoaa myöskään mitään oikeasti kiinnostavaa sisältöä. Vaihtelua ehkä, mutta eipä mitään syvällisempää. 

Minusta paras on toimistotyö liukuvilla työajoilla. Kertyneitä liukumia käyttämällä saa sitten niitä arkivapaitakin kätevästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelliselle vuorotyö on jatkuvaa säätämistä.

Vierailija
4/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää yövuoroista, mutta iltavuorot on kivoja samoin viikonloput. Eli 2- vuorotyö ympäri viikon. Arkivapaat on ihan parhaita ja välillä jopa 4 päivää putkeen vapaata. Ja näkyy tottakai aina palkkakuitissakin esim sunnuntait erityisesti ;)

Iltavuoroissa on pirteä olo. Kaikki asiat voi mukavasti hoitaa aamupäivällä. Lisäksi illoissa on yleensä aina mukava, lepposa meininki. Lisäksi iltavuorot menee todella paljon nopeammin kuin aamut.

Yövuorot ne vasta lepposia onkin😂

Vierailija
5/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin kolmivuorotyön päivätyöhön vuosikymmen sitten, kun sain ylennyksen. Vuosipalkka pysyi samana, mutta silti kaipaan takaisin vuorotyöhön. Illat ja yöt olivat paljon päiviä rauhallisempia, samoin viikonloput lähinnä päivystysluontoisia. 

Vaan minkäs teet, takaisin ei ole paluuta. Toisaalta nyt on vapaat yhtä aikaa puolison kanssa.

Vierailija
6/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin ilta- ja viikonlopputöitä siivousalalla aikanaan. Mutta ehkä jollain toisella alalla nekin menisivät.

Vierailija
7/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....millä logiikalla vuorotyöllä tienaa paremmin? Puhutko siis saman alan töistä, jolloin voit verrata vai täh?

Vuorotyössä menee tuhottomasti aikaa toipumiseen, toimistoaikana tapahtuvassa työssä saa enemmän vapaa-aikaa kun rytmi ei ole koko ajan sekaisin. Säännölliset unet ainakin takaavat minulle virkeimmän olon ja parhaimman elämänlaadun. Harva fyysisesti rasittava/ liikkumista vaativa työ tarjoaa myöskään mitään oikeasti kiinnostavaa sisältöä. Vaihtelua ehkä, mutta eipä mitään syvällisempää. 

Minusta paras on toimistotyö liukuvilla työajoilla. Kertyneitä liukumia käyttämällä saa sitten niitä arkivapaitakin kätevästi.

En kestäisi päivääkään mitään toimistotyötä.

Vierailija
8/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhosin ilta- ja viikonlopputöitä siivousalalla aikanaan. Mutta ehkä jollain toisella alalla nekin menisivät.

En ole ap, mutta ainakin hoitoalalla ilta, viikonloppu- ja yövuorot on ihan parhautta. Palkkaa saa todellakin nostettua ylöspäin ja työtä on paljon vähemmän. Aamuvuorot paljon raskaampia.

Vierailija
9/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään varsinkin kun voi tehdä etätöitä. Ehdin hyvin kokkaamaan ja siivoamaan siinä töiden lomassa, jos ei ole kiireinen päivä. Ja hyvin harvoin on erityisen kiirettä.

Vierailija
10/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään 3-vuorotyöstä juuri siitä syystä, että inhoan eniten 8-16 vuoroa tai en jaksaisi sitä ainakaan 5 pv viikossa. Vuorotyössä saa kivoja vapaaputkia, ettei ole vain se la-su ja lisätkin tuo ihan kivan bonuksen, vaikka hoitoalalla ne lisät eivät mitään huikeita olekaan...

Vierailija
11/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hoitoalan työstä kysymys? Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat vaikken ole alalla.

Arkivapaat on varmaan ihania kun pääsee helposti hoitamaan asioita ja vapaalla olo esim tavallisena tiistaina tuntuu hyvältä kun on vähän niin kuin lintsaisi töistä kun muut ihmiset on töissä :)

Ratkaisevaa on varmaan miten nopeasti palautuu rytminvaihdoksista.

Vierailija
12/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee kasiin niin ei tarvi edes herätä mitenkään aikaisin. Tai mikä nyt on aikasin kenellekin.

Minusta on ihanaa kun on illat ja viikonloput vapaat. Harrastukset yms on helppo toteuttaa ja voi sopia menoja pidemmällekin. Siis esim voi suunnitella nyt menoja vaikka marraskuulle kun tietää, että tona päivänä tohon aikaan oon taatusti vapaalla.

Miten vuorotyössä voi ostaa vaikka keikkalippuja puolen vuoden päähän? Tai vaikka harrastusmeno? Voihan sitä toivoa vapaaks, mut jos ei saakaan? Ei kai se itsestään selvää oo että toiveet aina toteutuu? (Ja ihan tosissani kysyn, en kettuillakseni. En minä näitä tiedä.)

Vierailija
13/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään 3-vuorotyöstä juuri siitä syystä, että inhoan eniten 8-16 vuoroa tai en jaksaisi sitä ainakaan 5 pv viikossa. Vuorotyössä saa kivoja vapaaputkia, ettei ole vain se la-su ja lisätkin tuo ihan kivan bonuksen, vaikka hoitoalalla ne lisät eivät mitään huikeita olekaan...

Onhan ne lisät ihan ok.

Vierailija
14/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina päivätyössä ja en ikinä lähtisi mihinkään vuorotyöhön! Nykyään kaikki valittaa vuorotöistä miten on rankkaa ja ihan perseestä vuorot. On todella ihanaa kun tietää aina että v.loput ja pyhäpäivät on vapaita jne. Eihän sitä voisi edes harrastaa mitään säännöllistä kun pitäisi iltasinkin olla töissä, ei kiitos, ei ikinä mitään vuorotöitä! 

Vierailija
15/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että esimerkiksi lapsiperheen arjessa päivätyörytmi saattaa monelle olla helpoin järjestää. Meillä on kuitenkin samanlainen asenne työhön kuin AP:lla - jatkuva kahdeksasta neljään olisi ihan tappoa.

Olen yläkoulun opettaja, ja pystyn tekemään osan työstäni kotona. Nautin siitä, että välillä paikkaan sidottu työpäiväni saattaa alkaa vaikka klo 12 ja jonain toisena päivänä päättyä klo 13 (kateellisille tiedoksi, etten kuitenkaan itse päätä lukujärjestystäni - voi sattua myös viisi kasin aamua viikkoon - ja että työskentelen kyllä 40-60 tuntia viikossa, kotona saattaa suunnittelun ja korjaamisen parissa mennä aamuyölle). Arkeni tekee mielekkääksi se, ettei tarvitse elää orjallisesti virkatyöajassa. Muistelen kaiholla sitä yhtä lukukautta, kun opetus päättyi perjantaina klo 12 ja alkoi maanantaina klo 12. Kuin olisi ollut aina pitkä viikonloppu! Toki useimmiten paahdoin kotona tehtäviä töitä viikonloppunakin, mutta silti oli ihanaa, kun pystyi tekemään muutamia kolmen yön viikoloppumatkoja pyytämättä erikseen virkavapaata.

Mieheni on toisella alalla, ja hänellä on vuorotyö. Välillä on usean vuorokauden mittaisia päivystyksiä, mutta niiden vastapainoksi tulee runsaastikin arkivapaita. Tämä sopii meille. On ihanaa, kun välillä molemmat saattavat olla tiistaina klo 11 kotona. Tai voidaan lähteä perjantaina klo 15 lähtevälle lennolle niin, ettei kumpikaan tarvitse varsinaista lomaa tai virkavapaata. Lapsen päivähoidonkin kannalta, kun sen aika koittaa, uskon meidän töiden joustavan ihan eri tavoin kuin virka-aikaduunien.

Vierailija
16/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan 3- vuorotyö vaikka kuinka monella muullakin alalla kuin vain hoitoala ja lääkäreillä.

Esim..siivous, logistiikka, ilmailuala, virkavalta, palomiehet.

Vierailija
17/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoon sitä 8-16 vuoroa... Esim 7-15 on paljon mukavampi vuoro, vaikka vain tunnilla siirtyy.

Vierailija
18/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on erilainen. Itse en ikinä enää haluaisi takaisin vuorotyöhön. Olin koko ajan väsynyt, en saanut nukuttua kunnolla ja tuntu, että olen koko ajan jetlagissa tv.

Tykkään säännöllisestä rytmistä, nukun hyvin ja herään virkeänä.

Vierailija
19/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippui tulot 20 000 vuodessa, kun vaihdoin vuorotyön ns toimistoaikaan tehtävään hommaan. Vuoden verran kärvistelin, ja nyt saan taas tehdä vuorotyötä. Myönnän, että on kivaa tienata enemmän. Ja satun vain pitämään säännöllisen epäsäännöllisistä työajoista.

Vierailija
20/49 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pidin vuosien ajan vuorotyöstä, niin yksi huono puoli oli sietämätön, eli nukahtamisen odottaminen tuntikausia. Kun yövuoroputkesta siirtyi päivävuoroon, niin uni saattoi monen illan aikana tulla milloin tahansa puolenyön ja aamuviiden välillä. Tavallaan meni yhden kokonaisen arki-illan verran aikaa hukkaan, jos väsyneenä puoliltaöin meni sänkyyn, mutta uni tuli vasta viideltä aamulla. Sinä aikana olisi ehtinyt tehdä vaikka mitä, jos olisi tiennyt kropan rytmin ja ryhtynyt vaikka puoliltaöin iltakahville ja jonkun rauhallisen kotiharrastuksen pariin. Kuukausittain meni ainakin parikymmentä tuntia hukkaan unta odotellessa. Nyt päivärytmissä on nautinto tietää, mihin aikaan alkaa oikeasti nukuttaa.