Leikkauttaisitteko lapsenne hörökorvat? Linkki
https://www.is.fi/perhe/art-2000006115937.html
Tuo leikkaus on täysin esteettinen. Mahtaako aikuisena edes saada sitä yhteiskunnan piikkiin?
Sikäli hölmöä siirtää leikkausta aikuisuuteen, että tuon jutun mukaan leikkaus on helpompi lapsena, kun rusto on muotoutuva ja lisäksi lapsena voi olla kiusaamista.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lähdetään leikkaamisten linjalle, niin mikä on seuraava leikattava asia?
Leikkauttaisin todennäköisesti itsekin, mutta yhteiskunnan maksamien olisi tavallaan "siunaus" sille, että hörökorvaisuus on ei-toivottava piirre josta pitää hankkiutua eroon.
Minä otan sen kylläkin niin että yhteiskunta pitäisi kiusaamista ei toivottavana ja siitä pitäisi päästä eroon. Kiusaajista emme valitettavasti pääse ikinä eroon mutta on yhteiskunnan tehtävä tukea että kiusaamista mahdollisesti aiheuttavia asioita olisi lapsilla mahdollisimman vähän.
En tykkää yhtään tästä asenteesta, että ilmoitetaan, että hyväksytään nyt tämä kiusaaminen "koska siitä ei voi päästä eroon". Ei ole edes yritetty päästä eroon ja yhteiskunta muuttuu aina sellaiseksi kun halutaan eli puuttuu se halu ja toteutus.
Tämä on kyllä niin naiivia jeesustelua. Ihmiset (ja monet muutkin laumaeläimet) ovat psyyleeltään sellaisia, että jokin hyvin poikkeava ominaisuus toisessa saa vieroksumaan. Lisäksi kiusaamista voi käyttää välineenä nostamaan itseään hierarkiassa. Siksi kiusaamista on mahdoton poistaa. Se on rakennettu meidän lajityypilliseen käytökseemme. Ja aina tulee uusia kiusaajia, sillä aina uudet lapset kasvaa teineiksi. Ei tämän asian ymmärtäminen tarkoita, että hyväksyisin kiusaamisen. Sanon vain, että taistelu kiusaamista vastaan on ihmiskunnan mittainen projekti. Se loppuu kun me lakkaamme olemasta.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimg.ilcdn.fi%2FVlZJk5…
https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimg.ilcdn.fi%2FgJG1KO…
https://www.google.fi/search?biw=1536&bih=727&tbm=isch&sa=1&ei=vMfmXPDL…:
mun mielestä maailmas ja ihmisten ulkonäös on vakavampiiki ongelmakohtii ku noi. :D
No pitää toivoa, että tosta penskasta kasvaa kauniimpi kuin kukaan noista, sillä se sen korva oli kyllä "erikoisempi" kuin näillä. Jos on muutenkin vaatimattoman näköinen, niin siinä vaiheessa se iso virhe vielä korostuu sinä ulkonäön määrittävänä seikkana.
kiusaajille voi myös sanoa takaisin. :D miksei voisi?? Ja voi myös käyttää uhriutta noustakseen ylöspäin. esim. miehiltä saa monesti sympatiaa ku nainen kertoo olevansa uhri, ja huomiota saa kaikkialta ku on uhri.
Ja hörökorvat ei todellakaan oo mikään erikoisen poikkeava piirre joka huomataan heti. :DDDDDDDDDDDDDDdddddddddd ite en ees kiinnitä huomioo kenenkään hörökorviin :'D en edes muista, että millon olisin nähny kellään sellasia, koska en siis osaa niihin kiinnittää huomiota. :D
Tämä on kyllä niin naiivia jeesustelua. Ihmiset (ja monet muutkin laumaeläimet) ovat psyyleeltään sellaisia, että jokin hyvin poikkeava ominaisuus toisessa saa vieroksumaan. Lisäksi kiusaamista voi käyttää välineenä nostamaan itseään hierarkiassa. Siksi kiusaamista on mahdoton poistaa. Se on rakennettu meidän lajityypilliseen käytökseemme. Ja aina tulee uusia kiusaajia, sillä aina uudet lapset kasvaa teineiksi. Ei tämän asian ymmärtäminen tarkoita, että hyväksyisin kiusaamisen. Sanon vain, että taistelu kiusaamista vastaan on ihmiskunnan mittainen projekti. Se loppuu kun me lakkaamme olemasta.
-mä en tiedä, mut mun mielestä tämän kirjottanut vaikuttaa itse naiivilta ja myös yksinkertaiselta ihmiseltä. Sellasia todella on, ja tulee aina olemaan, joten miks antaa sellasten kommenttien haitata? En siis väitä että oot kiusaaja, mut idiootit voi vaan sulkea pois lähistöltään, joko olemalla hiljaa tai sanomalla suoraan takaisin tai ääritapauksissa vittuilemalla.
Ihan tavalliset korvat, en leikkautaisi.
Olen kyllä kaikkien tukien kannalla, että köyhilläkin on mahdollisuus itsensä hoidattaa ja elää. Mutta tollasta esteettistä turhuusleikkausta en toivoisi yhteiskunnan maksavan.
Likan korvissahan ei ollut mitään vikaa, ihan korvilta ne näyttää. Vauvahan kasvaa ja kehittyy kokoajan, ei se ole valmis ihminen vielä. Hulluutta lähteä ulkonäköä sorkkimaan kun ei vaikeuta elämää mitenkään, turhaan kiusattas vaan lasta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni aika ahterista tuo ajatus "saa lapsi sitten itse päättää vanhempana haluaako korviaan leikattavan". Saa toki joo, itsetunto kiusaamisesta iäksi kolhuja saaneena.
Mikä noissa korvissa kiusaamista aiheuttais, ihan tavalliset korvat. Ei edes näy edestäpäin, eli missä se hörökorvaisuus edes on.
Ton ikänen kasvaa ja muuntuu vaikka kuinka, tyhmä alkaa vauvoja huvikseen leikkelemään.
Siis miten tolla vauvalla on muka "hörökorvat", kun ei niitä edes näy kunnolla kun kuvataan edestäpäin. Hörökorvathan on sellaset että ne näkyy edestäpäin kokonaan.
Tolla on ihan tavalliset pienet suomikorvat.
Englantilaisilla on usein hörökorvat, eikä niitä siellä ihmettele kukaan.
Ihmisiltä tuntuu kadonneen todellisuudentaju kokonaan. Uskomatonta että niin moni vastannu että kyllä leikkauttaisi. Useimmat tärähtäneitä pissiksiä tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimg.ilcdn.fi%2FVlZJk5…
https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimg.ilcdn.fi%2FgJG1KO…
https://www.google.fi/search?biw=1536&bih=727&tbm=isch&sa=1&ei=vMfmXPDL…:
mun mielestä maailmas ja ihmisten ulkonäös on vakavampiiki ongelmakohtii ku noi. :D
Näillä kaikilla on korvassa yläpoimu. Meidän tytöllä ei ollut, joten korva tosiaan näytti valtavalta ja erittäin erilaiselta kuin toinen. Leikkauksen jälkeen tulos oli suunnilleen tuon ekan korva.
25
Vierailija kirjoitti:
-mä en tiedä, mut mun mielestä tämän kirjottanut vaikuttaa itse naiivilta ja myös yksinkertaiselta ihmiseltä. Sellasia todella on, ja tulee aina olemaan, joten miks antaa sellasten kommenttien haitata? En siis väitä että oot kiusaaja, mut idiootit voi vaan sulkea pois lähistöltään, joko olemalla hiljaa tai sanomalla suoraan takaisin tai ääritapauksissa vittuilemalla.
Kyllä, kun tuolle kersalle 6-vuotiaana luokkakaverit v*ttuilee, niin neuvosi on, että sulkee ne pois lähistöltään, on hiljaa tai sanoo takaisin. Kulostaa realistiselta. Kerro tämä vinkki kaikille koulukiusatuille. He ovat varmasti todella kiitollisia kun saavat helpon ja toimivan ratkaisun ongelmiinsa.
Mitä mieltä on AV:n koulukiusatut? Jos joku olisi teille tajunnut kertoa aikoinaan, että "Älä välitä niistä, ole kuin niitä ei olisikaan", niin olisiko ollut ihan eri meininki koulussa?
Tolla vauvalla ei todellakaan ole hörökorvat. Hörökorvat näkyy edestäpäin, kuten tällä pojalla: https://s.abcnews.com/images/Health/HT_gage_berger_1_jt_151002_4x3_992.jpg
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tolla vauvalla on muka "hörökorvat", kun ei niitä edes näy kunnolla kun kuvataan edestäpäin. Hörökorvathan on sellaset että ne näkyy edestäpäin kokonaan.
Tolla on ihan tavalliset pienet suomikorvat.
Englantilaisilla on usein hörökorvat, eikä niitä siellä ihmettele kukaan.Ihmisiltä tuntuu kadonneen todellisuudentaju kokonaan. Uskomatonta että niin moni vastannu että kyllä leikkauttaisi. Useimmat tärähtäneitä pissiksiä tässä ketjussa.
Lienet samanlainen kusipäävanhempi, joka minulla oli. Kärsin pahasta aknesta ja mua haukuttiin koulussa pitsanaamaksi yms., niin kotona vähäteltiin tyyliin ”pyh, muutama pieni näppy! Kukaan ei huomaa mitään”.
Tuolla lapsella on ihan hemmetin rumat korvat, joista taatusti tulee kärsimään. Mutta mikäs siinä, jos haluaa lapselleen sellaista.
Kasvattakaa hiuksia, jos ei hyvä niin sitten ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä kaikkien tukien kannalla, että köyhilläkin on mahdollisuus itsensä hoidattaa ja elää. Mutta tollasta esteettistä turhuusleikkausta en toivoisi yhteiskunnan maksavan.
Likan korvissahan ei ollut mitään vikaa, ihan korvilta ne näyttää. Vauvahan kasvaa ja kehittyy kokoajan, ei se ole valmis ihminen vielä. Hulluutta lähteä ulkonäköä sorkkimaan kun ei vaikeuta elämää mitenkään, turhaan kiusattas vaan lasta.
Entäs sitten oikomishoidot? Pitäisikö vain antaa hampaiden harittaa, kun sellaiseksi luoja ne loi? Ja suloinenhan se on ala-asteikäisellä kun hampaat on vähän vinksallaan. Voivat oikoa ne sitten omalla rahalla vanhempana jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kun tuolle kersalle 6-vuotiaana luokkakaverit v*ttuilee, niin neuvosi on, että sulkee ne pois lähistöltään, on hiljaa tai sanoo takaisin. Kulostaa realistiselta. Kerro tämä vinkki kaikille koulukiusatuille. He ovat varmasti todella kiitollisia kun saavat helpon ja toimivan ratkaisun ongelmiinsa.
Mitä mieltä on AV:n koulukiusatut? Jos joku olisi teille tajunnut kertoa aikoinaan, että "Älä välitä niistä, ole kuin niitä ei olisikaan", niin olisiko ollut ihan eri meininki koulussa?
Mutta kun ei tolla vauvalla edes ole hörökorvia, vaikka kaikki nyt sitä kuorossa jauhaa.
Hörökorvat näkyisi edestä päin, tolla on ihan tavalliset korvat kallon lähellä.
Ei kaikki lääkärit mitään kaikkitietäviä ole, on voinut ehdottaa leikkausta jos saa siitä itse jotain bonusta, mistä sen tietää.,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten oikomishoidot? Pitäisikö vain antaa hampaiden harittaa, kun sellaiseksi luoja ne loi? Ja suloinenhan se on ala-asteikäisellä kun hampaat on vähän vinksallaan. Voivat oikoa ne sitten omalla rahalla vanhempana jos haluavat.
Ei tolla vauvalla ole hörökorvia, miksi ne pitäs leikkauttaa kun ovat ihan normikorvat eivätkä haittaa elämää mitenkään.
Hampaat voi haitata elämää jos ovat väärässä asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähdetään leikkaamisten linjalle, niin mikä on seuraava leikattava asia?
Leikkauttaisin todennäköisesti itsekin, mutta yhteiskunnan maksamien olisi tavallaan "siunaus" sille, että hörökorvaisuus on ei-toivottava piirre josta pitää hankkiutua eroon.
Nyt lähdit hakoteille.
Kyllä nuo ovat kiusaamisen aihe ja itsetunto tytöllä kärsii noista korvista.
Se on helppo leikkaus. Se ei ole nenänmuotoilu tmv.
Minusta tuo on järkevä vaihtoehto, että leikkauttaa.
Ei ne kauniit ole...jos nytkerrankin sanon suoran mielipiteen, siinähän vain känetään korva oikeampaan asentoon. Tuo malli ei edes ole kuulolle avuksi, kun se lehti kääntyy eteenpäin. Ihan elimellinen vika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tolla vauvalla ole hörökorvia, miksi ne pitäs leikkauttaa kun ovat ihan normikorvat eivätkä haittaa elämää mitenkään.
Hampaat voi haitata elämää jos ovat väärässä asennossa.
Katso sitä kuvaa, missä korvat näkyy.
Kai on söpöt tuollaisella mussukalla, mutta ne kasvaa suhteessa kans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei tolla vauvalla edes ole hörökorvia, vaikka kaikki nyt sitä kuorossa jauhaa.
Hörökorvat näkyisi edestä päin, tolla on ihan tavalliset korvat kallon lähellä.Ei kaikki lääkärit mitään kaikkitietäviä ole, on voinut ehdottaa leikkausta jos saa siitä itse jotain bonusta, mistä sen tietää.,
Lapsesta löytyy toinenkin kuva ja siinä korva on outo. Vaikka katsoin kuvaa monta kertaa, nii ei se siitä kauniimmaksi muuttunut, vaan päinvastoin kiinnitti huomiota aina vaan enemmän.
Leikkaukseen vaan, niin ei tarvitse mammankaan enää itkeä naamakirjassa.
Itselläsi ei taida olla höriksiä?
-on mulla, abotu samanlaiset ku tolla katie holmesilla. :D eli mun mielestä normaalit korvat. en sit tiedä mitkä luokitellaan hörökorviksi