Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikkauttaisitteko lapsenne hörökorvat? Linkki

Vierailija
23.05.2019 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000006115937.html

Tuo leikkaus on täysin esteettinen. Mahtaako aikuisena edes saada sitä yhteiskunnan piikkiin?

Sikäli hölmöä siirtää leikkausta aikuisuuteen, että tuon jutun mukaan leikkaus on helpompi lapsena, kun rusto on muotoutuva ja lisäksi lapsena voi olla kiusaamista.

Leikkauttaisitteko lapsenne hörökorvat? Linkki

Vaihtoehdot

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tällaisessa tapauksessa anneta kiusaajille/kiusaamiselle periksi, kun tehdään esteettinen leikkaus lapselle ettei tätä kiusattaisi? Pitäisikö lapsille myös hommata piilolasit tai näköleikkaus ettei heitä kiusattaisi rilleistä?

Pitäisikö hörökorvaisten tai muuten väärännäköisten ihmisten lakata lisääntymästä, ettei heidän jälkeläisiään kiusattaisi koulussa?

Vierailija
22/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni aika ahterista tuo ajatus "saa lapsi sitten itse päättää vanhempana haluaako korviaan leikattavan". Saa toki joo, itsetunto kiusaamisesta iäksi kolhuja saaneena.

Mun lapsen hörökorvat (pahat sellaiset) leikkautettiin eskarivuoden lopulla. Oli jos eskarivuoden saanut kuulla haukkumista Dumbo-korvistaan. Ei ole kaduttanut, ei poikaa, eikä äitiä. Oikea ratkaisu oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsikö joku, mikä tämän koko jutun pointti oli?

Äiti oli mielensä pahoittanut, kun lääkäri oli todennut että hänen lapsellaan on hörökorvat?

Vierailija
24/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauttaminen nyt olisi tuolle lapselle hyvin helppo juttu, alakouluikäisenä ei enää ja yläkouluikäisenä vielä pahempi. Eivät hörikset ole mikään persoonallinen ihana juttu, vaan höröttävä silmiinpistävä uloke, jota lapsi tulisi viimeistään teininä häpeämään.

Kaverillani on isot hörökorvat ja oikeasti ne ovat aika erikoiset. Kaveri yritti jo pienenä piilottaa korviaan hiusten alle, mutta kun hänen hiuksetkin ovat ohuet, niin korvat oikein törröttävät hiusten välistä. Hän sai kuulla korvistaan paljon koulussa ja myös nuorena ravintolassa joku äijä saattoi tulla ihan suoraan irvimään niiden takia. Olin läsnä muutamankin kerran kun näin tapahtui. Siinä oli meidän molemman tytön sanomiset aika vähissä ja kettuilu piti vain sietää. Se ei ollut todellakaan mukavaa kaverille ja siinä itsekin mietti jo usein, että mitä itse tekisi, jos olisi tuollaiset korvat. Leikkaukseen siis heti ennen kuin mitään typerää alkaa kuulumaan.

Vierailija
25/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikkaittanut. Lapsi oli tuolloin 6 v. Toinen korva oli todella höröllään, poimuja ei ollut lainkaan.

Lopputulos ei ollut hyvä. Haava tulehtui, joten kääre piti ottaa liian aikaisin pois. Korva on edelleen hörö, mutta nyt siinä on normaalit poimut. Korvalehti on arka, esim. kuulokkeiden pito on vaikeaa, vaikka leikkauksesta on jo 7 v. Emme halunneet uutta korjausleikkausta heti, vaan siihen tyttö voi mennä myöhemmin, jos haluaa.

Tehtäisiin sama kuitenkin uudelleen. Korva oli niiiin silmiinpistävä.

Vierailija
26/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä leikkauttaisin lapselle hörökorvat jos sellainen olisi.

Vierailija
27/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta on yhteiskunnan tehtävä tukea että kiusaamista mahdollisesti aiheuttavia asioita olisi lapsilla mahdollisimman vähän."

-Ai että erilaisuus ei ole rikkaus??? :) Miksei kaikkia vaan leikellä saman tien barbi ja ken nukeiks?? :DD Kaikki samasta puusta veistettyjä, niin eipä pääse kukaan kiusaamaan. :DDDDDDDDDDDDD

Ihme logiikkaa oikeesti. jotain omaakin saa ihmisellä olla ja pitääkin.

Tolla logiikalla oikeesti kaiken muunkin vois leikata. Ruman naaman, tavallisen naaman, liian pienen nenän, liian ison nenän. Nenällekki voi määrittää jonku absoluuttisen kauneuspisteen josta poikkeavat on AINA rumia ja yhteiskunnalle epätoivottuja piirteitä. Jos nenän ympärys ylittää 12 senttiä, ihmisessä on viaka joka täytyy LEIKATA pois. Eipähän täydellisen näköset ja täydelliset pääse KIUSAAMAAN ja ihmisten luonne todella paranee sitä mukaa kun ulkonäöstä tulee NORMAALI.

Vierailija
28/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan leikkauttaisin, jos olisi tosi pahasti höröt. Mulla oli luokkakaveri, jolla oli aivan valtavan isot korvat. Ei höröttänyt, mutta dumbot mitkä dumbot. Muuten tosi söpö poika. Yläasteelle tullessamme korvat oli pienentyneet. Ymmärrän täysin hänen ratkaisun.

Vierailija
29/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tolla logiikalla kiusaajat joutuis eristykseen muista kansalaisista jo lapsuudesta lähtien. Miksei niille tehdä mitään???

Vierailija
30/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauttaminen nyt olisi tuolle lapselle hyvin helppo juttu, alakouluikäisenä ei enää ja yläkouluikäisenä vielä pahempi. Eivät hörikset ole mikään persoonallinen ihana juttu, vaan höröttävä silmiinpistävä uloke, jota lapsi tulisi viimeistään teininä häpeämään.

Kaverillani on isot hörökorvat ja oikeasti ne ovat aika erikoiset. Kaveri yritti jo pienenä piilottaa korviaan hiusten alle, mutta kun hänen hiuksetkin ovat ohuet, niin korvat oikein törröttävät hiusten välistä. Hän sai kuulla korvistaan paljon koulussa ja myös nuorena ravintolassa joku äijä saattoi tulla ihan suoraan irvimään niiden takia. Olin läsnä muutamankin kerran kun näin tapahtui. Siinä oli meidän molemman tytön sanomiset aika vähissä ja kettuilu piti vain sietää. Se ei ollut todellakaan mukavaa kaverille ja siinä itsekin mietti jo usein, että mitä itse tekisi, jos olisi tuollaiset korvat. Leikkaukseen siis heti ennen kuin mitään typerää alkaa kuulumaan.

Mitä mahdat tarkoittaa tuolla, että kettuilu piti vain sietää? Ei kai korvat puhumista estäneet?

Vierailija
31/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin lapselta leikattiin eskari-iässä. Ja oli tosi tarpeen tuo leikkaus.

Vierailija
32/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauttaisin jo nuorena. Ei se lasta jalosta ollenkaan, että on rumat korvat, ei se tee hänestä vahvempaa ja uljaampaa ihmistä vaikka äiti miten asiaa vakuuttaisi. Lapsi saa mitä todennäköisimmin kuulla korvastaan kymmeniä kertoja jo alakoulun aikana ja en keksi yhtään syytä miksi niin pitäisi tapahtua, jos korvan saa normaaliksi aika pienellä vaivalla.

Äiti varmaan tykkää lapsestaan vaikka tämä olisi röllipeikon näköinen, mutta muut eivät valitettavasti ajattele samoin.

Vierailija
33/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdetään leikkaamisten linjalle, niin mikä on seuraava leikattava asia?

Leikkauttaisin todennäköisesti itsekin, mutta yhteiskunnan maksamien olisi tavallaan "siunaus" sille, että hörökorvaisuus on ei-toivottava piirre josta pitää hankkiutua eroon.

Minä otan sen kylläkin niin että yhteiskunta pitäisi kiusaamista ei toivottavana ja siitä pitäisi päästä eroon. Kiusaajista emme valitettavasti pääse ikinä eroon mutta on yhteiskunnan tehtävä tukea että kiusaamista mahdollisesti aiheuttavia asioita olisi lapsilla mahdollisimman vähän.

En tykkää yhtään tästä asenteesta, että ilmoitetaan, että hyväksytään nyt tämä kiusaaminen "koska siitä ei voi päästä eroon". Ei ole edes yritetty päästä eroon ja yhteiskunta muuttuu aina sellaiseksi kun halutaan eli puuttuu se halu ja toteutus.

Vierailija
34/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielest hörökorvat on oikeasti söpöt, en ymmärrä mitä vikaa??

Vierailija
35/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä leikkauttaisin samoin kun maksaisin hampaiden oikomishoidonkin omasta pussistani tarvittaessa. Ikäviä esteettisiä ”haittoja”, jotka voivat vaikuttaa itsetuntoon ja helpompaa korjata jo lapsena.

Vierailija
37/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mahdat tarkoittaa tuolla, että kettuilu piti vain sietää? Ei kai korvat puhumista estäneet?

Selitän asian:

Kannattaako esimerkiksi baarissa alkaa kiljumaan pää punaisena jollekin vieraalle äijälle, joka tulee sössöttämään? Ei kannata, vaan paras on olla provosoitumatta, jolloin sössö lähtee paikalta.

Provosoituminen ei kannata koskaan ja hyökkäys ei ole paras puolustus kuin harvoin. Takaisin kettuilu menee myös sen provosoitumisen piikkiin ja tilanne karkaa käsistä hyvin pian.

Vierailija
38/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että kaikesta pitää ulista lehtiin!

Vierailija
39/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielest hörökorvat on oikeasti söpöt, en ymmärrä mitä vikaa??

Itselläsi ei taida olla höriksiä?

Vierailija
40/82 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, että kaikesta pitää ulista lehtiin!

Hyvää keskusteluahan asiasta tuli. Joten miksi ei?