Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kehotti opettelemaan käyttämään tennareita.

Vierailija
23.05.2019 |

Käytän aina lenkkeilyä lukuunottamatta korkokenkiä. Miehen kanssa kauppaan mennessä hän tokaisi "opettelisit sinäkin käyttämään tennareita". Kauppareissulla oli taas näreä. Aiemmin on kommentoinut vaatetustani, kuulemma collegehousutkin olisi ihan hyvät arkena. En pukeudu mitenkään paljastavasti, mutta olen aina huoliteltu ja käytän paljon mekkoja. Hänen mukaansa miehet katselee minua liikaa.
Tuntuisi oudolta hipsutella menemään jossain tennareissa lökärien puntit heiluen. Ei kai se nyt niin kamalaa ja outoa ole jos laittaituu päivittäin ja miettii mitä päälle laittaa eikä korkokenkien kopina itseäni haittaa, miehen korviin se hänen mukaansa käy.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdetään miehen kanssa kauppaan niin en minä enää töiden jälkeen jaksaisi pukeutua mekkoon ja korkkareihin, rennoissa vaatteissa vaan menoksi, mieluummin äkkiä kaupasta ulos ja harvemmin kiitos kauppareissut. Me yleensä jaetaan hommat ja otetaan kisaa kumpi kerää osuutensa listasta nopsemmin (Apps) ja saatetaan sitten yhdessä tunata ja pohtia jotain kalaa tai lihaa.

Jos lähden mekossa ja korkkareissa vaikka kaverien kanssa juhliin niin hän kannustaa oo! ja muistuttaa kenen luokse pitää tulla illan päätteeksi, toivottaa kaikille hauskaa iltaa. Jos mennään yhdessä niin hän hymyilee tälläytymiselleni mutta pääpaino illassa on mitä tehdään ja jutellaan, syödään tai ollaan.

Minusta rakkautta on suhtautua toiseen lähtökohtaisesti positiivisesti ja olla rennosti, hyväksyä toinen itsenään. Ja että on mukavaa yhdessä.

Miksi mekkoihin ja korkkareihin pukeutuminen vaatisi enemmän vaivaa kuin collareihin ja tennareihin?

Jos ap:lla on jo valmiiksi mekko päällä joka päivä, niin ei se ole mikään ponnistus laittaa kauppaan lähtiessä korkkarit.

Nauhallisissa tennareissa kuluu enemmän aikaa.

Se on eri asia mihin kenenkin jalka on totutettu. Ap:lla ei selkeästi jalka väsy korkkareissa, joten hän voi pitää niitä kuten muita kenkiä.

Minulla on vain sellaisia mekkoja, joiden kanssa kuuluu alushameet ja huoliteltu meikki ja hiukset. Työssäni taas joudun käyttämään useimmiten hillittyä housupukua, en ihan viitsi lähteä kauppaan business-lookissa. Kauppareissut meillä hoidetaan pari kertaa viikossa ja yhdessä.

Ja sitten haluan erottaa arjen ja juhlan toisistaan. Töissä matalakantaiset kengät on must, nekin hillityt. Tennareiden sitomiseen kuluva aika on hyvin lyhyt, kuten elämäkin. Kukin tehköön tavallaan. Työpäivän jälkeen minä haluan olla casual-minä ja tennarit, ehdottomasti. Ja on tieto vaikkei jalka väsyisikään korkkareissa niin liiallinen käyttö johtaa vanhemmiten vasaravarpaisiin, jalkaholvi laskee kaikilla.

Juuri tuo, kukin tehköön tavallaan. Sinun tapasi on juuri se mistä tykkäät ja silloin se on oikea tapa, kuten koen minunkin tapani olevan.

Vierailija
62/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruuden poikaystäväni ei myöskään tykännyt korkokenkien kopinasta. Naisellisuudesta tykkäsi kuitenkin. Hän myös häpesi minua, jos sateella käytin sateenvarjoa. Käsittämätöntä.

Kaikkea joku häpeääkin. Vielä on saanut sateenvarjoa käyttää ilman häpeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdetään miehen kanssa kauppaan niin en minä enää töiden jälkeen jaksaisi pukeutua mekkoon ja korkkareihin, rennoissa vaatteissa vaan menoksi, mieluummin äkkiä kaupasta ulos ja harvemmin kiitos kauppareissut. Me yleensä jaetaan hommat ja otetaan kisaa kumpi kerää osuutensa listasta nopsemmin (Apps) ja saatetaan sitten yhdessä tunata ja pohtia jotain kalaa tai lihaa.

Jos lähden mekossa ja korkkareissa vaikka kaverien kanssa juhliin niin hän kannustaa oo! ja muistuttaa kenen luokse pitää tulla illan päätteeksi, toivottaa kaikille hauskaa iltaa. Jos mennään yhdessä niin hän hymyilee tälläytymiselleni mutta pääpaino illassa on mitä tehdään ja jutellaan, syödään tai ollaan.

Minusta rakkautta on suhtautua toiseen lähtökohtaisesti positiivisesti ja olla rennosti, hyväksyä toinen itsenään. Ja että on mukavaa yhdessä.

Miksi mekkoihin ja korkkareihin pukeutuminen vaatisi enemmän vaivaa kuin collareihin ja tennareihin?

Jos ap:lla on jo valmiiksi mekko päällä joka päivä, niin ei se ole mikään ponnistus laittaa kauppaan lähtiessä korkkarit.

Se on eri asia mihin kenenkin jalka on totutettu. Ap:lla ei selkeästi jalka väsy korkkareissa, joten hän voi pitää niitä kuten muita kenkiä.

Minulla on vain sellaisia mekkoja, joiden kanssa kuuluu alushameet ja huoliteltu meikki ja hiukset. Työssäni taas joudun käyttämään useimmiten hillittyä housupukua, en ihan viitsi lähteä kauppaan business-lookissa. Kauppareissut meillä hoidetaan pari kertaa viikossa ja yhdessä.

Ja sitten haluan erottaa arjen ja juhlan toisistaan. Töissä matalakantaiset kengät on must, nekin hillityt. Tennareiden sitomiseen kuluva aika on hyvin lyhyt, kuten elämäkin. Kukin tehköön tavallaan. Työpäivän jälkeen minä haluan olla casual-minä ja tennarit, ehdottomasti. Ja on tieto vaikkei jalka väsyisikään korkkareissa niin liiallinen käyttö johtaa vanhemmiten vasaravarpaisiin, jalkaholvi laskee kaikilla.

Juuri tuo, kukin tehköön tavallaan. Sinun tapasi on juuri se mistä tykkäät ja silloin se on oikea tapa, kuten koen minunkin tapani olevan.

Juuri näin, ja kun miehesikin vielä ymmärtäisi ettei kannata olla puolisonsa tyylipoliisi. Minun mieheni sen ymmärtää alleviivaamatta ja olen tästä tyytyväinen. Ja se kulkee sitten kahteen suuntaan eli jos hän haluaa itse valita mitä pistää päällensä niin minun on se hyväksyttävä vaikka se olisi Hankkijan lippis. Pelkään pahoin, että hän vielä joskus haluaa kokeilla kuinka pitkälle hän saa tämän ajatusmallin vietyä :D

Vierailija
64/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalka ei väsy, kun on tottunut tiettyyn korkoon. Ostan nykyään aina vaan noin 6-7cm korolla olevia kenkiä koska niillä pystyy ilman ongelmia kävellä vaikka 12 tuntia.

Sulla on jo jalat pilalla korkkareiden jatkuvasta käytöstä! Lihakset kiristyy ja sitten tavalliset kengät ei tunnu enää hyvältä kun lihasten pitäisi venyä normaaliin asentoon. Varmaan jo pahat vaivaisenluutkin päässyt syntymään. Kun kuluu 10-20 vuotta niin et varmaan kävele enää millään normikengillä kun kivut on niin pahat.

Ei ole pilalla eikä todellakaan mitään vaivaisenluita. 20 vuotta mennyt pääosin korkkareissa vapaa-ajan, työaikana matalat kengät työnantajan vaatimuksesta, toki paremmatkin, kun jonkin verran tulee nosteltua 10-30kg painoisia tavaroitakin töissä. Urheilen myös muutaman kerran viikossa ja silloin urheilukengät.

Vierailija
65/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat välttää selkäkipua, jätä korkokengät kotiin. Korkokengissä selkärangan alaosan saama paine lisääntyy, ns. spondylolisteesi ja ongelmaan kuuluu yhden nikaman liukuminen toisen päälle, mikä vahingoittaa hermoja sekä aiheuttaa kovaa kipua. Korkokengät aiheuttavat akillesjänteen tulehdusta ja kipua sekä ns. juoksijan polven. Puhumattakaan suonikohjuista, nekin liittyvät säärten paineeseen ja verenkiertoon.

Aika näyttää, mutta uskon kyllä, moniin noista vaikuttaa myös geenit vahvasti, yleinen lihaskunto, liikunta ja myös se käyttääkö erityisen korkeita korkoja. Työt teen kyllä matalissa kengissä.

Vierailija
66/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätä tuollaien äijä joka yrittää määräillä sun pukeutumista.

Vierailija
67/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, ja kun miehesikin vielä ymmärtäisi ettei kannata olla puolisonsa tyylipoliisi. Minun mieheni sen ymmärtää alleviivaamatta ja olen tästä tyytyväinen. Ja se kulkee sitten kahteen suuntaan eli jos hän haluaa itse valita mitä pistää päällensä niin minun on se hyväksyttävä vaikka se olisi Hankkijan lippis. Pelkään pahoin, että hän vielä joskus haluaa kokeilla kuinka pitkälle hän saa tämän ajatusmallin vietyä :D

Tästä sainkin oivan idean. Voisi kokeilla ääripäätä miehen riemuksi. :D

Vierailija
68/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustietoa korkokenkien haitoista on nykyään saatavissa niin kyllä se on täysin oma valinta, omien jalkojen terveys. Eihän hetkittäinen käyttö haittaa ja silloinkin voi antaa jalkojen välillä levätä ja käyttää geelityynyjä mutta jatkuva korkokenkien käyttö on tietynlaista typeryyttä. Vaikutukset on nähtävissä sitten jokaisen omalla kohdalla 20-30 vuoden päästä. Suosittelen googlaamaan tiedot niin päätös on ainakin faktojen varassa. Toki jos esteettisyys on omissa arvoissa terveyttä edellä niin siihen asenteeseen ei tiede ja tutkimus pure.

Vierailija
69/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimustietoa korkokenkien haitoista on nykyään saatavissa niin kyllä se on täysin oma valinta, omien jalkojen terveys. Eihän hetkittäinen käyttö haittaa ja silloinkin voi antaa jalkojen välillä levätä ja käyttää geelityynyjä mutta jatkuva korkokenkien käyttö on tietynlaista typeryyttä. Vaikutukset on nähtävissä sitten jokaisen omalla kohdalla 20-30 vuoden päästä. Suosittelen googlaamaan tiedot niin päätös on ainakin faktojen varassa. Toki jos esteettisyys on omissa arvoissa terveyttä edellä niin siihen asenteeseen ei tiede ja tutkimus pure.

Ehkäpä sitten olenkin käyttänyt oikeaoppisesti ja järkevässä määrin koska 20 vuodessa ei ole tullut mitään ongelmia. Mukavissa jalkaan istuvissa korkokengissä ei tarvitse päkiäpehmusteita, päkiät eivät väsy koska paino on kantapäillä.

Ehkä niitä ongelmia tulee herkemmin jos on joka päivä koroilla 10 tuntia. Itsehän kuitenkin työskentelen ja urheilen matalissa kengissä ja korkokenkiä käytän muuna aikana, mutta en tietenkään kotona sisällä.

Vierailija
70/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen töistä kotiin korkokengissä ja välillä olen jo töissä vaihtanut mekon päälle ja jos en niin teen sen heti kotiin päästessäni. Varsinkin näin kesällä on ihana riisua housut ja kauluspaita ja laittaa päälle joku leveähelmainen mekko.

Viimeksi juhliin lähtiessämme mies kysyi kenen katseita haluan.

Olen täysin samaa mieltä tuosta rennosti olosta ja toisen hyväksymisestä. Minä hyväksyn mieheni hänen tykkäämissään vaatteissa enkä tyrkytä hänelle nahkakenkiä ja takkeja joista itse miehillä pidän.

Ens kerralla sano että haluat hänen katseita.

Vierailija
71/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen töistä kotiin korkokengissä ja välillä olen jo töissä vaihtanut mekon päälle ja jos en niin teen sen heti kotiin päästessäni. Varsinkin näin kesällä on ihana riisua housut ja kauluspaita ja laittaa päälle joku leveähelmainen mekko.

Viimeksi juhliin lähtiessämme mies kysyi kenen katseita haluan.

Olen täysin samaa mieltä tuosta rennosti olosta ja toisen hyväksymisestä. Minä hyväksyn mieheni hänen tykkäämissään vaatteissa enkä tyrkytä hänelle nahkakenkiä ja takkeja joista itse miehillä pidän.

Ens kerralla sano että haluat hänen katseita.

Juuri näin sanoin sekä tuntuisi hyvältä jos hän ärsyyntymisen sijaan kertoisi pitävän ulkonäöstäni.

Vierailija
72/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei voi käyttää matalia kenkiä? Monia erilaisia vaihtoehtoja jos ei tennarit kelpaa.

Vierailija
73/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei voi käyttää matalia kenkiä? Monia erilaisia vaihtoehtoja jos ei tennarit kelpaa.

Miksi pitäisi käyttää matalia kenkiä? Wtf

Vierailija
74/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos korkokengät ärsyttää?

Vierailija
75/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi ei pidä tyylistäsi. Oletko varma, ettet näytä naurettavalta mekoissasi.

Oikeasti, joskus mekkoihmisten tyylitaju pettää, liikaa värejä ja jotenkin liikaa kaikkea.

Mutta jos näin ei ole, pidä tyylisi! Itseäni yksi mies yritti pukea ja neuvoa, voi argh. Tajusin, ettei se ukkeli tuntenut minua ollenkaan.

On ihanaa, kun ihmiset pukeutuvat persoonansa mukaisesti!

Vierailija
76/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ap:ta ärsytä. Eikä kenenkään pidä pukeutua muiden mielen mukaan.

Vierailija
77/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne minua ärsytä.

Vierailija
78/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehesi ei pidä tyylistäsi. Oletko varma, ettet näytä naurettavalta mekoissasi.

Oikeasti, joskus mekkoihmisten tyylitaju pettää, liikaa värejä ja jotenkin liikaa kaikkea.

Mutta jos näin ei ole, pidä tyylisi! Itseäni yksi mies yritti pukea ja neuvoa, voi argh. Tajusin, ettei se ukkeli tuntenut minua ollenkaan.

On ihanaa, kun ihmiset pukeutuvat persoonansa mukaisesti!

Muiden mielipidettä vaikea arvioida, mutta kehuja olen saanut mekoistani tuttavilta ja minusta ne ovat kauniita. Kirjavamman mekon kanssa sitten mustat kengät ja laukku, kun taas mustan tai tumman mekon kanssa vaikkapa punaiset kengät. Malliltaan perinteisiä ja polvimittaisia.

Vierailija
79/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo.

Näitä miehiä kyllä riittää. Nainen on heille joku esine, johon ollaan aina tyytymättömiä. Nörttimiehillä tämä on tosi yleistä, että nainen ei saa pitää korkokenkiä, vaan pitäisi pitää tennareita. Sama juttu on siisti pukeutuminen, jakkupuvut sekä miehillä puvut. Tähän liittyy kai huono itsetunto, jotenkin vääristynyt asenne hyvää pukeutumista kohtaan ja naisten pukeutumisen seksualisoiminen.

Vierailija
80/91 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n jutussa keskeistä oli, että "miehet katselee" häntä "liikaa".

Kannattasiko seurata, mihin suuntaan miehen oireilu alkaa kehittyä. Kohta voi olla tennareiden ja lökäpöksyjen suojana musta kaapu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän