Muovijätettä tulee ihan hirveästi!
Olen kyllä kierrättämistä harrastanut pitkään ja nyt toki muoviakin kun meidänkin peräkylään tuli kontti sille. Sekä aloitin kartongin keräämisen kun ei kesällä lämmitetä uunia enää. Tuo muovin määrä on kyllä ihan älytön mitä tulee. Ihmettelen suuresti miksi pusseja ja vakuumipakkauksia voisi käyttää enemmänkin pakkaamiseen.
Viikkoon tulee jo niin iso määrä että asiakseen on lähdettävä tyhjentämään. Kaupassa on vaikea valita tuotteita jotka olisi pakattu järkevästi, en ymmärrä miksi suurin osa lihoista on muovirasiassa, eikö valuumi olisi fiksumpi kaikin puolin.
Oletteko te ikinä kiinnittäneet huomiota muovin määrään? Miten olette onnistunut vähentämään sen määrää kotona?
Kommentit (2)
Tuleehan sitä. Eipä ole mun vastuullani miten myyjät tuotteet pakkaavat. Mutta minäkin vien kierrätyspisteelle. Niitä kätevästi lähistöllä kaksi paikkaa. En sen suuremmin asiaa sure. Koen että kierrättämällä oikein teen osuuteni.
Tulee kyllä liikaa. Kaikki on oltava hemmetin muovissa.
Itse teen niin, että jos tarvitsen perunoille tai hedelmille pussia, niin käytän ne myös roskapusseina ja saman teen myös leipäpusseille ja käytän niitäkin roskapusseina.
Kaikki pussit itse asiassa menee roskapusseina, yhtäkään pikkupussia ei kannata heittää erikseen roskapussiin vaan käyttää ne seuraavana roskapussina.
Se auttaa edes vähän.