Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan vähentää yhteydenpitoa kaveriin, syyttää heti ghostauksesta

Vierailija
22.05.2019 |

Olen ollut pari vuotta tiiviisti yhteydessä kaverini kanssa, jonka kanssa yritin myös tehdä töitä. Nyt hän petti minun luottamukseni työparina.
Olen myös ollut väsynyt hänen jaaritteluunsa epäonnisesta 'suhteesta' (hänellä on suhde joka ei ole miehen puolesta virallistunut ja miehellä oli toinen suhde yhtä aikaa. Kaverillani on myös suhde naimisissa olevaan mieheen jota tapaa harvoin.).
Aloin itse seurustella vuodenvaihteessa (virallisesti ja yksiavioisesti yhteisestä sopimuksesta). Kun olen kertonut miten onnellinen olen, hän on todennut mm. "Älä huoli, kyllä se ohi menee, se on vain hormonihumala!" "Odota vain, pian tulee monstereita!" Tai jos olen kertonut aika pienistä ongelmakohdista, hän alkaa jauhaa miten hänen epävirallinen miesystävä "petti" häntä ja siitä lähtee sama ajatuskehä ympyrää. En siis saa tukea ylä- enkä alamäessä. Hän on myös sanonut olevansa mustasukkainen kun seurustelen enkä ole aina tavoitettavissa. Hänen toinen suosikki ajatuskehänsä on kertoa miten hänen äitinsä on kamala ihminen ja narsistinen.
Olen harventanut viesteilyä (ennen päivittäin), mutta oltuani 4 päivää pois chatista hän syytti ghostauksesta.
Ehkä pitää sanoa suoraan (ja vastaanottaa itsesäälimyrsky) kun välttely ei auta?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on 'gaslighting' suomeksi?

Kaasuvalotus.

Anteeksi mutta nauran :D

Vierailija
62/68 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja, olen saanut paljon ajattelemisen aihetta.

Nyt mietin, miten alunperinkään suostuin ja ajauduin tähän tilanteeseen. Miksi olin liian mukautuvainen ja annoin määrätä elämääni?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanominen tuskin auttaa tuollaisen henkilön kanssa.

Vierailija
64/68 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun nyt alat raportoida hänelle joka päivä miten paljon miesystäväsi huomioi ja rakastaa sinua. Raportoi kaikki seksi ja kaikki hellät sanat sekä sitoutumisen merkit. eiköhän kateus aja kalan vedestä.

Vierailija
65/68 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan narsistiksi näillä tiedoilla leimaisi (kuten monet vastaukset tässä ketjussa).

Mutta kaverisi kuulostaa kyllä rasittavalta, itsekeskeiseltä ihmiseltä. En jaksaisi itse tuollaista.

Vierailija
66/68 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan narsistiksi näillä tiedoilla leimaisi (kuten monet vastaukset tässä ketjussa).

Mutta kaverisi kuulostaa kyllä rasittavalta, itsekeskeiseltä ihmiseltä. En jaksaisi itse tuollaista.

Jos unohdetaan diagnosointi, miten tällaisen tyypin kanssa voi lopettaa ystävyyden?

Vierailija
67/68 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan hänen äitinsä oikea narsisti?

Vierailija
68/68 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos unohdetaan diagnosointi, miten tällaisen tyypin kanssa voi lopettaa ystävyyden?

Entä jos kirjoittaisit ylös kaiken niinkuin tännekin laitoit? Kaverisi voi joko selittää ja pyytää anteeksi tai sitten loukkaantuu ja jättää sinut rauhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi