Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan vähentää yhteydenpitoa kaveriin, syyttää heti ghostauksesta

Vierailija
22.05.2019 |

Olen ollut pari vuotta tiiviisti yhteydessä kaverini kanssa, jonka kanssa yritin myös tehdä töitä. Nyt hän petti minun luottamukseni työparina.
Olen myös ollut väsynyt hänen jaaritteluunsa epäonnisesta 'suhteesta' (hänellä on suhde joka ei ole miehen puolesta virallistunut ja miehellä oli toinen suhde yhtä aikaa. Kaverillani on myös suhde naimisissa olevaan mieheen jota tapaa harvoin.).
Aloin itse seurustella vuodenvaihteessa (virallisesti ja yksiavioisesti yhteisestä sopimuksesta). Kun olen kertonut miten onnellinen olen, hän on todennut mm. "Älä huoli, kyllä se ohi menee, se on vain hormonihumala!" "Odota vain, pian tulee monstereita!" Tai jos olen kertonut aika pienistä ongelmakohdista, hän alkaa jauhaa miten hänen epävirallinen miesystävä "petti" häntä ja siitä lähtee sama ajatuskehä ympyrää. En siis saa tukea ylä- enkä alamäessä. Hän on myös sanonut olevansa mustasukkainen kun seurustelen enkä ole aina tavoitettavissa. Hänen toinen suosikki ajatuskehänsä on kertoa miten hänen äitinsä on kamala ihminen ja narsistinen.
Olen harventanut viesteilyä (ennen päivittäin), mutta oltuani 4 päivää pois chatista hän syytti ghostauksesta.
Ehkä pitää sanoa suoraan (ja vastaanottaa itsesäälimyrsky) kun välttely ei auta?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jaettu iso tuttavaverkosto työpiireissä. Pelkään maineeni puolesta joten ehkä se on ainut syy miksi haluaisin säilyttää jonkinlaiset kohteliaat välit. Mutta ehkä yritän turhaan hallita mitä hän tekee, voihan hän puhua selän takana vaikka olisimme "ystäviä". En ihmettelisi vaikka näin olisi käynyt.

Vierailija
22/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset tuttavanne kyllä näkevät millaisia te molemmat olette. Jätä se heidän punnittavakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se just ole ghostaamista, että vähentää yhteydenpitoa? En ihmettele, että haluat vähemmän olla yhteyksissä tuollaisen kanssa. Ihmettelen, jos ollenkaan haluat. 

Ghostaaminen on sitä, että häviää kuin tuhka tuuleen. Yhteydenpidon vähentäminen on vähän eri asia. Ghostaamisessa sulle ei anneta enää mitään, ei selityksiä, ei vastauksia, ei mitään. Kadotaan. Toimii joissain tilanteissa.

Ok, ap:n kannattaisi sitten tosiaan ghostata :) 

Vierailija
24/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai haluaisin hoitaa tämän jotenkin fiksusti ja kypsästi, mutten näe enää paluuta ystäviksi.

Ap

Vierailija
25/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se just ole ghostaamista, että vähentää yhteydenpitoa? En ihmettele, että haluat vähemmän olla yhteyksissä tuollaisen kanssa. Ihmettelen, jos ollenkaan haluat. 

Ei ole. Ghostaamista on, että yks kaks yllättäen lopettaa täysin yhteydenpidon. On ihan normaalia, että elämässä on tilanteita, joissa yhteydenpito toisen ihmisen kanssa ei ole niin tiivistä kuin aikaisemmin. 

Vierailija
26/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisen ihmisen kanssa VOI toimia fiksusti ja kypsästi. Hän kääntää sen aina niin, että sinä olet häviäjä. Usko nyt vaan. Tuollaiset ihmiset käyttävät nimenomaan toisen kiltteyttä hyväkseen. Välit poikki (vaikka välttelemällä, jos et uskalla sanoa mitään), ja uusia ystäviä tilalle.

Vierailija
27/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää sama aloittaja, jonka kaveri ei lähettänyt kutsuja tapahtumaan?

On

T. Ap

No siinä tapauksessa luukut kiinni ihan kokonaan. Epämiellyttävä ihminen. Miksi siedät häntä yhtään enempää?

Tämä

https://www.vauva.fi/keskustelu/3462308/olen-yrittanyt-tyoskennella-yst…

Ihan selvä narsku

Vierailija
28/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No matalalla profiililla sitten vaan. Jos on pakko olla työ-yhteisöissä joissain tekemisissä, niin sitten on pakko, mutta mahdollisimman neutraalisti. 

Vierailija
29/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Pitkä vastavuoroinen ystävyyssuhde muuttui vuosien saatossa sellaiseksi, että minä toimin murheiden ja valitusten kuuntelijana, hän kuittasi murheeni geneerisellä pahoittelulla. Ensin se suretti, sitten v#tutti. Kun aloin ottaa etäisyyttä, tuli vaatimuksia että pitäisi ilmoittaa jos on vaikka kiire eikä ehdi olla yhteyksissä. Jännä juttu, mutta sama ei koskenut häntä itseään kiireisemmän elämänvaiheen aikana. Onnekseni en joudu olemaan tekemisissä työn tms puolesta hänen kanssaan. Nykyisin ei olla tekemisissä, ja sehän on luonnollisesti kokonaan aivan minun syytäni...

Vierailija
30/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et voi kertoa iloja koska hän lyttää ne "odota vain, hormonihumala ei kestä"

Etkä suruja "koska MINULLA on pahempia ongelmia"

Mistä voit puhua?

Vierailija
31/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu siihen, että kaverisi esittää tilanteessa uhria eikä ymmärrä mikä sinua on voinut vaivata. Älä jää selvittelyn ja uusien tilaisuuksien antamisen ansaan!

Vierailija
32/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, että hänestä puhutaan av:lla. Narsistille kaikenlainen huomio on balsamia heidän itsetuntonsa syviin haavoihin.

Vierailija
33/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseessä oli siis vanhempi henkilö jos on sama?

Vierailija
34/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein yhteyden pitäminen on ns. normaalia? Joka päivä kuulostaa vankilalta, olen introvertti enkä kaipaa ketään joka päivä

Vierailija
35/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse koittanut monta vuotta päästä irti yhdestä vastaavanlaisesta ystävästä. En voi katkaista välejä kokonaan, koska meillä on yhteinen kaveripiiri enkä halua aiheuttaa tilannetta, jossa emme voisi olla samassa tilassa. Tilanne on kuitenkin ollut hankala, koska olimme parikymppisinä hyvin läheisiä ystäviä ja kävimme mm. usealla monen viikon ulkomaan matkalla yhdessä.

Olen sanonut suoraan, että ystävyytemme on mielestäni yksipuolista ja hän ei osaa kuunnella asioitani. Asia "korjaantuu" aina pariksi viikoksi, eli silloin kaveri muistaa kysyä kuulumisiani ja ainakin esittää kuuntelevansa kun puhun. Sitten tilanne taas menee takaisin entiseen ja tapaamisemme menevät niin, että ystäväni puhuu koko ajan, enkä saa edes suunvuoroa.

Yhdessä vaiheessa asuin ulkomailla, enkä usko että ystäväni tiesi mitään elämästäni siltä aikakaudelta, koska hän ei ikinä kysynyt kuulumisiani, kertoi vain omiaan ja silti kuvitteli että olemme hyviä ystäviä.

Tällaiset ihmiset eivät ikinä muutu. Tämä ystäväni on ensinnäkin hieman yksinkertainen ja selkeästi jotain ominaisuuksia puuttuu kokonaan. Hän on esim. itse sanonut ettei osaa olla iloinen muiden puolesta jos itsellään ei mene yhtä hyvin, ei osaa myöskään kuvitella että muilla on omat elämänsä silloin kun hän ei ole paikalla. Eli elämä pyörii täysin oman navan ympärillä ja aivot toimivat kuin pikkulapsella. Empatiakyky on tosi puutteellinen, tunteidensäätely kehittymätöntä, oikeuttaa omia tekojaan kuten pettämisen parisuhteessa mutta raivoaa jos miehensä katsookin toista naista jne.

Raskas tilanne kun tosiaan välejä ei voi täysin katkaista, mutta olen nyt onnistunut vähentämään yhteydenpitoa n. kerran viestittelyyn kuukaudessa.

Vierailija
36/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis suhteessa fuckbuddyn ja naimisissa olevaan miehen kanssa yhtä aikaa ja syyttää buddya pettämisestä????

Vierailija
37/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siis suhteessa fuckbuddyn ja naimisissa olevaan miehen kanssa yhtä aikaa ja syyttää buddya pettämisestä????

N-sana mainittiin...

Vierailija
38/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siis suhteessa fuckbuddyn ja naimisissa olevaan miehen kanssa yhtä aikaa ja syyttää buddya pettämisestä????[/quote

Mikseivät he ole avoimesti polyamoriassa kaikki?

Vierailija
39/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"the worst kind of enemies are the ones that pretend to be your friends"

Vierailija
40/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai haluaako hän edelleen olla yhteydessä, vaikka jo itse syytti sinua ghostauksesta? Aika epäloogista käytöstä. Jos itse huomaisin (tai kuvittelisin) että joku ghostaa minut, antaisin olla omissa oloissaan.

Niin kai normaalit antaiskin. Narsistille kaikessa on kyse hänestä ja miten häntä on loukattu, häntä ei ole toteltu. Itsesääli on heidän taitolajinsa.

En ole narsisti, mutta todennäköisesti en lannistuisi siitä, vaikka puhuisin ghostaamisesta. Ajattelisin, että kyllä se tästä. Mutta tiedostan omat ongelmani eli olen liiallisenkin sinnikäs ihmissuhteissa. Aina ei ole kuitenkaan kyse narsismista, vaan ihmisillä voi olla muita syitä, miksi heidän on vaikeata irtaantua ihmissuhteista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä