Haluan vähentää yhteydenpitoa kaveriin, syyttää heti ghostauksesta
Olen ollut pari vuotta tiiviisti yhteydessä kaverini kanssa, jonka kanssa yritin myös tehdä töitä. Nyt hän petti minun luottamukseni työparina.
Olen myös ollut väsynyt hänen jaaritteluunsa epäonnisesta 'suhteesta' (hänellä on suhde joka ei ole miehen puolesta virallistunut ja miehellä oli toinen suhde yhtä aikaa. Kaverillani on myös suhde naimisissa olevaan mieheen jota tapaa harvoin.).
Aloin itse seurustella vuodenvaihteessa (virallisesti ja yksiavioisesti yhteisestä sopimuksesta). Kun olen kertonut miten onnellinen olen, hän on todennut mm. "Älä huoli, kyllä se ohi menee, se on vain hormonihumala!" "Odota vain, pian tulee monstereita!" Tai jos olen kertonut aika pienistä ongelmakohdista, hän alkaa jauhaa miten hänen epävirallinen miesystävä "petti" häntä ja siitä lähtee sama ajatuskehä ympyrää. En siis saa tukea ylä- enkä alamäessä. Hän on myös sanonut olevansa mustasukkainen kun seurustelen enkä ole aina tavoitettavissa. Hänen toinen suosikki ajatuskehänsä on kertoa miten hänen äitinsä on kamala ihminen ja narsistinen.
Olen harventanut viesteilyä (ennen päivittäin), mutta oltuani 4 päivää pois chatista hän syytti ghostauksesta.
Ehkä pitää sanoa suoraan (ja vastaanottaa itsesäälimyrsky) kun välttely ei auta?
Kommentit (68)
Kyllähän asioita voi selvitellä ja työstää, mutta kysymys lienee "haluatko?"
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein yhteyden pitäminen on ns. normaalia? Joka päivä kuulostaa vankilalta, olen introvertti enkä kaipaa ketään joka päivä
Minä olen yhteydessä pari kertaa kuukaudessa samaan ystävään. Minulla on laaja kaveripiiri joten k"kierrätän" seuraa niin yksi ei kuormitu liikaa enkä minä kyllästy heidän juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis suhteessa fuckbuddyn ja naimisissa olevaan miehen kanssa yhtä aikaa ja syyttää buddya pettämisestä????[/quote
Mikseivät he ole avoimesti polyamoriassa kaikki?Polyamoristit ne vasta kieroja ovatkin!
Sinua on viety kuin pässiä narussa, miksi suostuit?
Vierailija kirjoitti:
Sinua on viety kuin pässiä narussa, miksi suostuit?
Uhrin vika, tietty
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään uusia juoruja, AP?
Vastasin kaverilleni lyhyesti keskiviikkona. Hän ei ole sanonut mitään.
Hän saattaa yhä kuvitella että olemme yhteistyökumppaneita..
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisen ihmisen kanssa VOI toimia fiksusti ja kypsästi. Hän kääntää sen aina niin, että sinä olet häviäjä. Usko nyt vaan. Tuollaiset ihmiset käyttävät nimenomaan toisen kiltteyttä hyväkseen. Välit poikki (vaikka välttelemällä, jos et uskalla sanoa mitään), ja uusia ystäviä tilalle.
Juuri näin. Ja mikä tärkeintä, et esittele uusia kavereitasi hänelle. Narsisti voi jopa rikkoa kotirauhaa, niin kiivas on hänen tarpeensa udella ja etsiä uusia kiusattavia.
Uhota ei tarvi, mutta epävarmuuttakaan ei tarvi näyttää.
Yksi NLP harjoitus oli, että voit kuvitella ikävälle ihmiselle esim eläimen pään. Ja pleksin tai kupolin, että olet suojassa. Narsisti voi kiusata vielä aikojen päästä, mutta siinä ajassa sinä olet vahvistunut.
Hän ei muutu, mutta sinä voit muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisen ihmisen kanssa VOI toimia fiksusti ja kypsästi. Hän kääntää sen aina niin, että sinä olet häviäjä. Usko nyt vaan. Tuollaiset ihmiset käyttävät nimenomaan toisen kiltteyttä hyväkseen. Välit poikki (vaikka välttelemällä, jos et uskalla sanoa mitään), ja uusia ystäviä tilalle.
Juuri näin. Ja mikä tärkeintä, et esittele uusia kavereitasi hänelle. Narsisti voi jopa rikkoa kotirauhaa, niin kiivas on hänen tarpeensa udella ja etsiä uusia kiusattavia.
Uhota ei tarvi, mutta epävarmuuttakaan ei tarvi näyttää.
Yksi NLP harjoitus oli, että voit kuvitella ikävälle ihmiselle esim eläimen pään. Ja pleksin tai kupolin, että olet suojassa. Narsisti voi kiusata vielä aikojen päästä, mutta siinä ajassa sinä olet vahvistunut.
Hän ei muutu, mutta sinä voit muuttua.
Hän asuu eri paikkakunnalla ja itseasiassa yksi tekijä ärsytyksessä oli, että minä kävin hänen luonaan vaikka välimatka on pitkä. Hän ei edes tiedä tarkkaa osoitettani, joten kotirauha ei ole uhattuna. Digirauha ehkä, jos hän pommittaa viesteillä.
Meillä on yhteisiä tuttuja työn puolesta.
Uusia kavereita tai muutenkaan työn ulkopuolisia kavereita en ole esitellyt. Ehkä olen hävennyt hänen käytöstään.
Lisäksi pari viikkoa sitten melkein kävi niin, että miesystäväni melkein tuli samaan tapahtumaan mihin kaverini oli tulossa. Vaistoni käski miehen jäädä kotiin toipumaan, hänellä oli sillä viikolla paha flunssa. Olisin varmaan hävennyt kaveriani. Hän alkoi stand-up komediassa kertomaan minulle baarin pöydässä mitä hän sanoisi lavalla. Juttuun liittyi hänen kamala äitisuhteensa tietenkin. En mitenkään syytä ketään väkivallan uhria, mutta jotenkin tuollainen asialla mässäily ahdistaa.
Eli hauska, kevyeksi ajattelemani tapahtuma muuttui terapiaksi.
Jotenkin olen kantanut hänen juttujaan, vaikkei olisi pitänyt.
*poistin edellisestä kommentista erään osion kun ilmeisesti av:lla ei saa sanoa sanaa mitä hän käytti..
Vierailija kirjoitti:
Oliko se h-sana?
Ei tässä yhteydessä, mutta sitäkin olen kuullut ja kuulemma "leikillään".
Vierailija kirjoitti:
Siis h-ritteli leikillään?!?
En olisi yllättynyt jos kyseessä on narsisti
Kyllä, h-ritteli myös leikillään.
Oloni on helpottanut kun olen poistanut Messengerin puhelimesta. Ihanaa kun ei tarvitse olla tavoitettavissa ja lohduttaa miesongelmissa!
Mietin vielä pitäisikö sanoa suoraan jotain? Vai joudunko takaisin loukkuun...
Ap
Pakene nyt kun olet onnistunut saamaan etäisyyttä. Turha selitellä jos sinulla ei ole anteeksipyydettävää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on 'gaslighting' suomeksi?
Kaasuvalotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on 'gaslighting' suomeksi?
Kaasuvalotus.
Kiitos.
Ap, kaverisi on kaasuvalottanut sinun todellisuuttasi uskottelemalla teidän olevan "hienossa projektissa" yhdessä, mutta kappas vaan, hän hallitsee asioita niin etteivät ne koskaan toteudu loppuun asti.
Hän on myös kaasuvalottanut sinut uskomaan, että hänen miesongelmissa ovat tärkeämpiä kuin sinun surusi ja ilosi. Tietenkin ansaitsisit kuulevan korvan joka olisi epäitsekkäämpi ja kannustavampi!
Jatkuvan tavoitettavissa olemisen vaatiminen on saanut sinut uskomaan, että sinun on orjailtava hänen toiveitaan. Saat tuottaa pettymyksen.
Hänen vaikea äitisuhteensa on keino vältellä vastuuta omista teoistaan. Olet empaattinen ja hän on saanut tarinallaan sinut puolelleen. Tämä on luonnollinen reaktio, mutta näyttää että kaverisi on hyväksikäyttänyt kiltteyttäsi ja vetää aina äitikortin esiin kun tekee jotain väärää.
Twerkatkaa yhdessä!