Mitähän teini etsii äitinsä käsilaukuista?
Olen nyt kahteen kertaan huomannut, että teini käy penkomassa minun käsilaukuillani. Ajattelin, että etsii jotain kolikkoja, että käy karkkiostoksilla, mutta voiko olla jotain muuta. Vähän inhottaa, kun yhdessä laukussa on kondomipaketti ja muutakin henkilökohtaista tavaraa (työpapereita, muistiinpanoja, kirjeitä), jota ei tarvitsisi teinin nähdä. Aiemmin olen siis huomannut, että laukkujen sisukset ovat nurinpäin ja äsken "jäi kiinni" itse teosta. Kysyin, mitä hän etsii ja meni ihan vaikeaksi ja keksi selkeästi jonkin hätävalheen, että etsi muka avaimiaan. En viitsinyt nolata tai tentata sen kummemmin, kun näistä tulee aina niin iso riita eikä kuitenkaan myönnä mitään. Mietin nyt vain, mitä sellaista sieltä nyt kaivellaan, ettei voi minulle kertoa.
Jaahas. Nyt mysteeri (tai ainakin osa siitä) paljastui. On tosiaan jonnekkin tosi vanhaan käsilaukkuun jäänyt sytkäri ja nytpäs tämä löytyi teinin yöpöydältä. Olen ehkä hieman helpottunut, jos tämä oli se, mitä kaiveli ja etsi. Ei sillä, että tupakointia hyväksyisin, mutta jotenkin se on nyt helpompi kestää kuin rahan tai kortsujen varastaminen.
ap