Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän teini etsii äitinsä käsilaukuista?

Vierailija
22.05.2019 |

Olen nyt kahteen kertaan huomannut, että teini käy penkomassa minun käsilaukuillani. Ajattelin, että etsii jotain kolikkoja, että käy karkkiostoksilla, mutta voiko olla jotain muuta. Vähän inhottaa, kun yhdessä laukussa on kondomipaketti ja muutakin henkilökohtaista tavaraa (työpapereita, muistiinpanoja, kirjeitä), jota ei tarvitsisi teinin nähdä. Aiemmin olen siis huomannut, että laukkujen sisukset ovat nurinpäin ja äsken "jäi kiinni" itse teosta. Kysyin, mitä hän etsii ja meni ihan vaikeaksi ja keksi selkeästi jonkin hätävalheen, että etsi muka avaimiaan. En viitsinyt nolata tai tentata sen kummemmin, kun näistä tulee aina niin iso riita eikä kuitenkaan myönnä mitään. Mietin nyt vain, mitä sellaista sieltä nyt kaivellaan, ettei voi minulle kertoa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olisi hyvä keskustella ehkäisystä, tuskin teiniä nolottaa huulipunaa lainata.

Vierailija
2/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teini ei saisi olla nolo?

Minä levittäisin laukun sisällön siihen teinin nähtäville kondomeineen kaikkineen ja kysyisin, että mikä näistä kiinnostaa eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän etsii... eikö tuo nyt ole ihan sama. Pointtihan on se ettei sinun laukulle ole luvatta asiaa. Rangaistus seuraavasta kerrasta.

Vierailija
4/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa, jota harvalla tosin nykyään käteisenä on, tai niitä kortsuja, jos tietää niitä sinulla olevan.

Vierailija
5/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olisi hyvä keskustella ehkäisystä, tuskin teiniä nolottaa huulipunaa lainata.

Niin. Tässä aloin miettimään, että tuskin noita kondomeja on nähnyt tai yrittämässä pölliä, kun niitä ei ole pakkauksesta kadonnut yhtäkään ja ne ovat vain yhdessä laukussa, joka on aina mukanani. Huomasin siis ensimmäisen kerran, että laukkuja oli pengottu, kun olin itse pois kotoa ja huokaisinkin helpotuksesta, että minulla on ollut ainakin ne kondomit omassa laukussa eikä teini niitä  ainakaan ole nähnyt. Mietin, onko etsinyt jotain kuukautissuojia, mutta ei niitäkään ollut kadonnut pengotuista laukuista ja vessassa niitä on yllin kyllin. 

Vierailija
6/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän etsii... eikö tuo nyt ole ihan sama. Pointtihan on se ettei sinun laukulle ole luvatta asiaa. Rangaistus seuraavasta kerrasta.

Aina niitä rangaistuksia. Mitä jos keskustelisi asiallisesti, että mitä se teini on vailla? Ja korostaisi siinä samalla, että kyllähän tuon ikäinen jo ymmärtää, ettei toisten henkilökohtaisia tavaroita mennä tonkimaan. Voi niitä lapsia kasvattaa ihan keskustelun ja läsnäolon kauttakin, eikä murahtelemalla rangaistuksia jostain norsunluutornista.

Vierailija
7/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä. Ei me voida kuin arvata.

Vierailija
8/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä. Ei me voida kuin arvata.

Mielestäni kirjoitin, että kysyin jo, mutta keksi hätävalheen. Ja tiedän, että tästä olisi tullut taas tappelu enkä nyt juuri jaksanut siihen lähteä. Juu, paska mutsi olen, mutta joskus pitää valita ne taistelunsa. 

Vierailija
9/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teini ei saisi olla nolo?

Minä levittäisin laukun sisällön siihen teinin nähtäville kondomeineen kaikkineen ja kysyisin, että mikä näistä kiinnostaa eniten.

Niin, minähän kysyinkin, mutta keksi hätävalheen. Ettekö lukenut aloitusta? 

Vierailija
10/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse häpeäkseni tongin teininä äitini laukusta seteleitä, kun ei ollut omaa rahaa ollenkaan ja en ihan tajunnut ettei ollut mikään paras ratkaisu varastaa äidiltä.

11/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa, lääkkeitä, kortsuja jne

Vierailija
12/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäpaine ja mahdollisia lääkkeitä bileisiin.

Vanhempien seksielämä kyllä jo ehdoton yäk joten tuskin varmuusvälineitä.

Vierailija
13/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksei sitten olisi vain reippaasti sanonut etsivänsä lääkkeitä, jos niitä etsi. Kortsuista olen nyt vähän ymmälläni, kun käsittääkseni ei niitä ole laukussani siis nähnyt. Mainitsin sen vain syynä, miksi en tykkää, kun hän penkoo laukkujani. Rahaa itsekin arvailin. Itse muistan kaivelleeni tuon ikäisenä tupakkaa äitini laukusta, mutta minä en tupakoi, joten ei kai sellaisiakaan oleta löytävänsä. Raha on nyt siis tällä hetkellä vahvin veikkaus. 

ap

Vierailija
14/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmäpaine ja mahdollisia lääkkeitä bileisiin.

Vanhempien seksielämä kyllä jo ehdoton yäk joten tuskin varmuusvälineitä.

Juu, en minäkään usko, että kondomeja oli etsimässä. Itselleni ei olisi tullut tuon ikäisenä mieleenkään, että vanhempani kantavat mukanaan kortsuja. Lääkkeistä en oikein tiedä. Meillä ei ole mitään sellaisia bilelääkkeitä ja teini on kyllä saanut ibusaalia tuolta kaapista. 

Onko muita ideoita? 

ap

Vierailija
15/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksei sitten olisi vain reippaasti sanonut etsivänsä lääkkeitä, jos niitä etsi. Kortsuista olen nyt vähän ymmälläni, kun käsittääkseni ei niitä ole laukussani siis nähnyt. Mainitsin sen vain syynä, miksi en tykkää, kun hän penkoo laukkujani. Rahaa itsekin arvailin. Itse muistan kaivelleeni tuon ikäisenä tupakkaa äitini laukusta, mutta minä en tupakoi, joten ei kai sellaisiakaan oleta löytävänsä. Raha on nyt siis tällä hetkellä vahvin veikkaus. 

ap

Olin juuri veikkaamassa tupakkaa, mutta jos et polta, niin sinne menee se vaihtoehto. Uskoisin siis, että rahaa oli teini etsimässä. Mielestäni olisi ihan fiksua todeta teinille, ettei toisten henkilökohtaisia tavaroita ole kohteliasta mennä penkomaan ja että mikäli hän tarvitsee johonkin rahaa, sitä voi tulla pyytämään perusteluineen, varastaminen on erittäin huono tapa.

Vierailija
16/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit ehdottaa jotain isompaa kotityötä, josta voisi tienata rahaa?

Vierailija
17/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

ap

Olin juuri veikkaamassa tupakkaa, mutta jos et polta, niin sinne menee se vaihtoehto. Uskoisin siis, että rahaa oli teini etsimässä. Mielestäni olisi ihan fiksua todeta teinille, ettei toisten henkilökohtaisia tavaroita ole kohteliasta mennä penkomaan ja että mikäli hän tarvitsee johonkin rahaa, sitä voi tulla pyytämään perusteluineen, varastaminen on erittäin huono tapa.

No tässäpä se hauskuus onkin, miksi en jaksanut juuri nyt alkaa saarnaamaan, kun on jäänyt aiemmin kiinni meikkien ja myös rahan varastamisesta. En nyt vain jaksanut taas aloittaa sitä ja toivon, että pelästyi, kun jäi kiinni rysän päältä. Ja kun huomasi, että käsilaukuissa ei kyllä mitään rahaa edes ole. Mutta juu, kai tämä taas pitää ottaa puheeksi. 

Vierailija
18/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisit ehdottaa jotain isompaa kotityötä, josta voisi tienata rahaa?

Tuossa jo kerroinkin, että tässä nyt on sellainen twisti, että teini tekee nyt jo kotitöitä, koska on jäänyt rahan ja meikkien varastamisesta kiinni ja makselee nyt velkojaan niillä. Onhan tuo vähän pettymys, jos vieläkin yrittää varastella. 

ap

Vierailija
19/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös, että rahaa. Noloa tunnustaa, mutta itsekin teininä markka-aikaan otin jokusen kerran salaa äidiltä kympin setelin. Ja joskus kun hän antoi luvan ottaa lompakostaan kympin ja kysyi ensin paljonko siellä on, niin sanoin summaksi kympin vähemmän kuin oli ja otin 20 mk :(.

Vierailija
20/21 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa, tupakkaa? Näitä mun teini-ikäinen veljeni etsiskeli mamman laukusta, jos silmä vältti. Pankkikorttikin kelpas jos käteistä ei löytynyt. Jäi aina kiinni, mutta ei vaan ottanut opikseen. Pikkurikollinen jo nuorena.