Kun ikäeroa suhteessa on paljon - Emma: ”Ehkä hoidan häntä, kun hän vanhenee tai sitten en, lähtöjärjestystä täältä ei kukaan tiedä”
Kommentit (21)
Ei se ikä yleensä ihan vain numero ole, mutta ei myöskään se tärkein tekijä suhteen onnistumisen kannalta.
16-kesäisenä kolmekymppisten kanssa seukkaillut nainen kertoo, että häneen vetosi miehissä kypsyys ja aikuismaisuus. Jos aikuinen äijä teinityttöjen kanssa pyörii, niin ovat nuo ominaisuudet hänestä aika kaukana.
Kyllä mä näin kolmevitosena naisena vähän ihmettelen, miten parikymppiset naiset voivat löytää yhteisen sävelen (lähes) viisikymppisten miesten kanssa. Keskimäärin sitä ollaan tuolla ikäerolla kuitenkin valovuosien päässä toisistaan kypsyydessä ja elämänkokemuksessa ja senkin suhteen, millaista elämää tahdotaan elää. No, yksilöitä sitä kaikki ollaan.
Minulla oli kolme ja puoli vuotta maailman ihanin kumppani.
Nainen oli 26 vuotta suhteen alkaessa ja ikäeroa miellä oli sellaiset rapeat 16 vuotta. Nainen oli vallan jumalainen. Nuori, hauska, älykäs ja sydämeltään lämmin. Kuin lämmin tuulen henkäys kylmyydessä ja valo pimeydessä.
Olimme onnellisia kolme vuotta ja rakastin häntä kovin.
Vaan eräänä päivänä hän muutti pois paremman työn perässä. Ero seurasi kolmen kuukauden jälkeen, hän halusi jotain muuta.
Erosta on kulunut sellaiset viisi kuukautta.
Viimeisten kymmenen päivän aikana nainen on soittanut 14 kertaa ja yhteensä sellaiset 631 min ja 15 s.
Haluaisi tulla käymään, valitettavasti en ole löytänyt aikaa.
Minun tekisi mieli ottaa hänet syliini ja haistaa hänen hiustensa suloinen tuoksu. Vain pitää kiinni rakkaastaan, tuntea hänen läheisyytensä ja itkeä.
Se ei mene niin.
Ei pidä luulla, että lähdettyään pois ja tinderöityään aikansa voi tulla takaisin. No kun ei vaan voi.
Kyllä, soitan tänään hänelle ja kerron miten asiat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kolme ja puoli vuotta maailman ihanin kumppani.
Nainen oli 26 vuotta suhteen alkaessa ja ikäeroa miellä oli sellaiset rapeat 16 vuotta. Nainen oli vallan jumalainen. Nuori, hauska, älykäs ja sydämeltään lämmin. Kuin lämmin tuulen henkäys kylmyydessä ja valo pimeydessä.
Olimme onnellisia kolme vuotta ja rakastin häntä kovin.
Vaan eräänä päivänä hän muutti pois paremman työn perässä. Ero seurasi kolmen kuukauden jälkeen, hän halusi jotain muuta.
Erosta on kulunut sellaiset viisi kuukautta.
Viimeisten kymmenen päivän aikana nainen on soittanut 14 kertaa ja yhteensä sellaiset 631 min ja 15 s.
Haluaisi tulla käymään, valitettavasti en ole löytänyt aikaa.
Minun tekisi mieli ottaa hänet syliini ja haistaa hänen hiustensa suloinen tuoksu. Vain pitää kiinni rakkaastaan, tuntea hänen läheisyytensä ja itkeä.
Se ei mene niin.
Ei pidä luulla, että lähdettyään pois ja tinderöityään aikansa voi tulla takaisin. No kun ei vaan voi.
Kyllä, soitan tänään hänelle ja kerron miten asiat ovat.
Ihanasti kirjoitit, vaikkakin surullinen tarina 3
Ihmiset tekevät joskus isoja virheitä. Jos oppivat virheistään, niin miksi ei antaisi anteeksi? Ymmärrän kyllä pointin, enkä välttämättä itsekään ottaisi enää takaisin.
Voit myös sanoa, että ollaan ystäviä ja katsotaan parin vuoden kuluttua, onko enää tunteita parisuhteeseen.
Alaikäiset ja alle kolmekymppiset erikseen, tuo on täyttä asiaa. Aina toitotetaan, kuinka kaikki ovat yksilöitä ja värillä ei ole väliä jne. jne, ja silti, sitten kun kaksi toisilleen sopivaa yksilöä kohtaavat, niin se on pahasta. Jos saan rakkaani omaksi, ja meistä tulee pari, ja myöhemmin alzheimeroin enkä tiedä kuka olen,keitä muut ovat ym, eikä meillä olisi lasta, lapsia, niin minut saa, voi ja pitää pistää laitokseen.
Tytöt kypsyvät nopeamin kuin pojat, joten esim. 30v nainen ja perusterve mies 50v sopivat hyvin yksiin jos pitävät toisistaan ja rakastavat toisiaan.
Terveisin mies, ikääni en paljasta.
Vierailija kirjoitti:
16-kesäisenä kolmekymppisten kanssa seukkaillut nainen kertoo, että häneen vetosi miehissä kypsyys ja aikuismaisuus. Jos aikuinen äijä teinityttöjen kanssa pyörii, niin ovat nuo ominaisuudet hänestä aika kaukana.
Ja mieheen varmaan vetosivat kypsymättömyys ja lapsellisuus.....
Minulla on 18v tyttöystävä. Ikää 37v ja lapset avioliitosta. Tämä varmaan harmittaa yhtä jos toistakin av mammaa. Unelmissa olisi perustaa tyttöystävän kanssa perhe n. 10 vuoden päästä niin että jättäydyn itse työelämän ulkopuolelle koti-isäksi. Nykyiset lapset silloin jo täysi-ikäisiä. Näin nyt. Saa nähdä mitä 10 vuoden päästä :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 18v tyttöystävä. Ikää 37v ja lapset avioliitosta. Tämä varmaan harmittaa yhtä jos toistakin av mammaa. Unelmissa olisi perustaa tyttöystävän kanssa perhe n. 10 vuoden päästä niin että jättäydyn itse työelämän ulkopuolelle koti-isäksi. Nykyiset lapset silloin jo täysi-ikäisiä. Näin nyt. Saa nähdä mitä 10 vuoden päästä :)
Harmittaa kyllä vähän, tuon tytön puolesta. Tuonikäisen suunnitelmat ehtivät vaihtua vielä moneen kertaan eikä hänen kannata venyttää lapsensaantia sinun takiasi kolmenkympin kieppeille.
suomessa nyt katsotaan pitkin nenän vartta jos ikäeroa on yli 5 vuotta ja varsinkin jos nainen on edes 2 vuotta miestä vanhempi, ihme hommaa
Minua epäilyttää tuo 32-vuotias mies, joka alkoi seurustella 15-vuotiaan kanssa. Ovat yhdessä vielä 15 vuotta myöhemmin, mutta hyvin vaikea uskoa, ettei mies muka tajunnut naisen olevan teini-ikäinen. Korkeintaan kaukaa katsoessa, mutta eiköhän se aika pian ole tullut esiin, että toinen käy yläastetts = alaikäinen. Vai eikö tämä pari keskustele?
Vierailija kirjoitti:
Minua epäilyttää tuo 32-vuotias mies, joka alkoi seurustella 15-vuotiaan kanssa. Ovat yhdessä vielä 15 vuotta myöhemmin, mutta hyvin vaikea uskoa, ettei mies muka tajunnut naisen olevan teini-ikäinen. Korkeintaan kaukaa katsoessa, mutta eiköhän se aika pian ole tullut esiin, että toinen käy yläastetts = alaikäinen. Vai eikö tämä pari keskustele?
Eikun mies olikin 34 ja tyttö 15 tavatessaan. No pointti säilyy...
Kuinka tyhmä on nainen, joka luulee että ikä on vain numero. Hyvän ansan miehet keksineet.
Usein on kyllä niin (tästäkin saisi rehellisesti puhua joskus), että vanhempi ihminen, joka haluaa parisuhteeseen huomattavasti nuoremman kanssa haluaa nuoremman mukailemaan itseään ja vähän itse nuorentua sen nuoremman myötä. Voihan siinä jotain tunteitakin olla, eivät kuitenkaan ne pyyteettömimmät ja aidoimmat tunteet. Omasta tuttavapiiristä löytyy kaksi (eronnutta) ikäeropariskuntaa eivätkä kyllä olleet onnellisia alkuunkaan. Naiset mielenterveysongelmaisia ja miehet enemmäm ja vähemmön kypsymättömiä (saako sanoa) narsisteja.
Ystävistä ja tuttavissa näitä pareja joissa nainen on vielä hyvässä kunnossa mutta elämä menee sitten 15 vuotta vanhempaa miestä hoitaessa.
Eli itse en tule ottamaan paljon vanhempaa miestä. Lähtöjärjestystä ei tiedä mutta valitettavan usein se näin menee.
Ikä ei valitettavasti tee kaikista kypsempiä, mutta kylläkin jyrkempiä. Olen nelikymppinen nainen ja omalle kohdalle sattuneet 50-kymppiset miehet on olleet raivostuttavan kaavoihinsa kangistuneita. Sellainen alkaa ajan myötä rasittaa nuorempaa aika lailla. Ei lopulta jaksa hakata päätä seinään, kun mies ei näe kuin vanhat ympyränsä, jopa ilmaisut on joskus kaavamaisia.
Vierailija kirjoitti:
Usein on kyllä niin (tästäkin saisi rehellisesti puhua joskus), että vanhempi ihminen, joka haluaa parisuhteeseen huomattavasti nuoremman kanssa haluaa nuoremman mukailemaan itseään ja vähän itse nuorentua sen nuoremman myötä. Voihan siinä jotain tunteitakin olla, eivät kuitenkaan ne pyyteettömimmät ja aidoimmat tunteet. Omasta tuttavapiiristä löytyy kaksi (eronnutta) ikäeropariskuntaa eivätkä kyllä olleet onnellisia alkuunkaan. Naiset mielenterveysongelmaisia ja miehet enemmäm ja vähemmön kypsymättömiä (saako sanoa) narsisteja.
Tämä! Vanheneva narsisti paitsi kuvittelee itsestään liikoja ( pokkaa iskeä nuoria naisia), niin myös erittäin mielellään ottaa nuoremman kumppanin, jolta saada ihailua ja jota ohjailla ehkä helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää paikkansa ainakin omalla kohdallani. Aloin 26v seurustelemaan 42 v miehen kanssa. Ehkä etsin isähahmoa, sillä mulla oli silloin vaikeaa elämänhallinnan kanssa. Hiljattain erottiin, sillä ikäero oli kuitenkin liikaa.
On sillä väliä, mutta ei tuo ole kaikki totuus.