Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun täällä aina haukutaan opettajia niin välillä olisi kiitoksenkin vuoro

Vierailija
22.05.2019 |

Varsinkin näin lukuvuoden päättymisen aikaan. Itselläni ei ole lapsia. Omina kouluaikoina en kuitenkaan ollut mistään kiiltokuvaperheestä. Opettajat toimivat hyvinä roolimalleina. Ainoina luotettavina aikuisina. Niin silloin kun oma käytös lähti lapasesta kuin myös silloin kun oli kiitoksen aihetta. Auttoivat minua huomaamaan mitä lahjoja minulla oli ja missä olin hyvä. Tai että olin edes jossain hyvä. Kiitos siitä, että toimitte tulevaisuuden kasvattajina. Ja että jaksatte kantaa roolianne hyvinä ja huonoina päivinä. Pitäkää ansaitulla lomallanne hauskaa! Levätkää ja nauttikaa aurinkoisista päivistä. Iloista kesää! :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan muutaman hyvän opettajan ja aika monta huonoa... valitettavasti. Kouluni aloitin 1970.

Omat lapseni kävivät koulua yhdeksänkymmentäluvun puolivälistä ne säälliset 12 vuotta eteenpäin. Muistan yhden loistavan opettajan ja yhden aika hyvän, mutta suurin osa oli kyllä leipiintyneitä ja sosiaalisesti kyvyttömiä tyyppejä. Yläasteen opet tietysti tunsin huonommin kuin alakoulun opettajat, joten saattoi siellä joku hyvä tyyppikin olla. 

Lukion opettajia kutsuttiin jo yo-juhliinkin, olivat enimmäkseen fiksuja ihmisiä. Toimin tuolloin koulun harrastusyhdistyksen tukitoimikunnassa joten heitä tuli tavattua sielläkin.

Vierailija
2/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan muutaman hyvän opettajan ja aika monta huonoa... valitettavasti. Kouluni aloitin 1970.

Omat lapseni kävivät koulua yhdeksänkymmentäluvun puolivälistä ne säälliset 12 vuotta eteenpäin. Muistan yhden loistavan opettajan ja yhden aika hyvän, mutta suurin osa oli kyllä leipiintyneitä ja sosiaalisesti kyvyttömiä tyyppejä. Yläasteen opet tietysti tunsin huonommin kuin alakoulun opettajat, joten saattoi siellä joku hyvä tyyppikin olla. 

Lukion opettajia kutsuttiin jo yo-juhliinkin, olivat enimmäkseen fiksuja ihmisiä. Toimin tuolloin koulun harrastusyhdistyksen tukitoimikunnassa joten heitä tuli tavattua sielläkin.

Suomalainen käsitys kiitoksista😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen käsitys kiitoksista😄

No äläpä. Miksi pitää tällaiseen aloitukseen tulla valittamaan. "Saattoi siellä joku hyvä tyyppikin olla". Okei. Mahtaako kirjoittaja itse olla sellainen... Mielestäni osoittaa kyllä sosiaalista kyvyttömyyttä aloittaa kehuketju haukuin. Aika leipiintyneeltä kuulostaa myös.

Vierailija
4/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuin aikanaan suoraan ne hyvät.

Mutta hämmästynyt kyllä olen siitä miten iso osa oon niin täysin ala-arvoisia toimimaan työssään. 

Siitä voi päätellä, että mahtaa olla vaikeaa olla hyvä opettaja alansa pönttöjen joukossa toimiessaan. Siitä kunnia niille harvoille jotka ovat hyviä.

- eka kommentoija

Vierailija
5/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kiitoksista. Olen kyllä jo tänä keväänä saanut niitä oppilailtakin. Nykymaailmassa oppilaat itse asiassa ovat oikeasti ne, jotka opettajia kaikesta huolimatta kuitenkin arvostavat. He myös parhaiten ymmärtävät senkin, jos opelta menee pinna tms. Yhdessähän täällä näitä hommia tehdään eivätkä esim. vanhemmat oikein aina ole jyvällä.

Vierailija
6/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehuin aikanaan suoraan ne hyvät.

Mutta hämmästynyt kyllä olen siitä miten iso osa oon niin täysin ala-arvoisia toimimaan työssään. 

Siitä voi päätellä, että mahtaa olla vaikeaa olla hyvä opettaja alansa pönttöjen joukossa toimiessaan. Siitä kunnia niille harvoille jotka ovat hyviä.

- eka kommentoija

Mitäpä jos vain perustat taas uuden haukkuketjun senkin tilannetajuton pälli, ja hoida traumojasi siellä.

P.S. Suomen koululaitos tuskin toimisi niin hyvin kuin se toimii, jos suurin osa opettajista olisi surkeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme