Rasittavat ylpeilyn aiheet
”En ole lukenut yhtään kirjaa”
”En ole ikinä käynyt ulkomailla enkä mene”
”Minä en mitään pidsoja syö”
”Mullapa ei ole älypuhelinta, lällällää - eikä internettiä”
”Ei sellaisella pankkikortilla mitään tee”
Yksi kaverini on tälläinen, rehvastelee jonkin asian puuttumisella ihan kuin tuo olisi suurikin ihme. Sinänsä ihmiset saavat tehdä valintansa miten parhaaksi näkevät, mutta ärsyttää tuommoinen ylpeily ja asian korostaminen.
Kommentit (36)
Ei ne ole ylpeilyn aiheita vaan totuuksia. Ylpeilyn aiheita ovat: "Ostin just kalliin uuden Mersun tai uuden omakotitalon." Pinnallista paskaa joita ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Omilla mielenterveysongelmilla ylpeily. Hyvähän se on että on sujut asian kanssa, mutta joillain menee asian korostaminen hieman yli...
Miten mielenterveysongelmilla voi ylpeillä?
Pienestä sinäkin rasitut. Jospa laihduttaisit vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Sillon kun omat lapset oli pieniä, ärsytti aivan hirveesti, et äidit suorastaan kilpaili sillä, kellä on hankalin vauva/lapsi.
Jos sinun lapsesi ei ollut hankala et voi ymmärtää, että henkilöt hakivat vertaistukea siihen zombimeininkiin ja nukkumattomuuteen.
Suomessahan ei saa millään ylpeillä. Ei kuulu kulttuuriin.
Semmosilla ominaisuuksilla kehuskelu joiden eteen ei mitään ole tehnyt. Pituus, silmien väri, hiukset... Jne.
Jotkut ne ylpeilevät älykkyydellään ja vähättelevät ei niin älykkäitä. Sanoisinko että jopa ilkeää touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ja minä kävimme teatterissa. Anoppi siihen silmiään pyöritellen totesi että tässä perheessä ei ole ikinä teatterissa käyty.
Miksi ylpeilit teatterilla?
Ylpeilin??
"Luen paljon kirjoja ja säälin niitä jotka eivät lue". Tämä ärsyttää.
Yksi kaverini ylpeilee sillä, että ei ole nukkunut esim 48 tuntiin! Öö, mitä ylpeiltävää tuossa on? Ja ihan aikuinen ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mikä tahansa lapsiin liittyvä. Lapsesi eivät ole neroja eikä ketään kiinnosta muutenkaan.
Lapsilla näyttävät usein ylpeilevän ne joilla ei oikeasti olisi tarvetta.
Kun ei ole muutakaan ylpeilyn aihetta. Onhan se nyt ihme, kun EeliJannica osasi kävellä jo kolmivuotiaana, oppi alakoulussa lähes kuivaksi ja peruskoulun yläluokilla lukemaan auttavasti.
Vierailija kirjoitti:
Omien lapsien kehuminen muille esim. "Meidän Jaakko sai kympin kokeesta".
"Venla pääsi opiskelemaan yliopistoon"Näin lapsettomana ei kiinnostua vtuakaan muiden lasten kuulumiset tai osaamiset.
:D :D Fingerporista (suurin piirein näin): Meidän Janne kirjoittaa tänä keväänä! Heimo Vesa vastaa: "Ai, entäs laskeminen?"
"minä en ole ollut päivääkään työttömänä"
No kivat sulle.
Olen pikku Myy, sanoo se joka ensimmäisenä luopuu oikeuksista.