Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tyhmä, yksinkertainen ja masentunut

Vierailija
21.05.2019 |

En osaa mitään tai opi mitään, sanon tai teen helposti jotain typerää ja aivan sama en jaksa edes kertoa enempää. Pääasia että nuo tuli esille. Jo yksinkertaine työ stressaa minut rikki, ei edes töihin juuri kykene niin mitä järkeä tässä enää on. Ei tuilla elä mielekästä elämää, ihan sama mitä sanotte, parempi olisi hävitä pois.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkillekkään ei pääse kun jalka on kipeä. Voi johtua tuosta kystasta mutta en tiedä. Lääkäritkin mielellään käskevät ottaa särkylääkkeitä eikä tutkia. Mieluiten olisi liikkeessä kuin istuisi kokoajan.

ap

Vierailija
22/38 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan halua keskustella kanssani vaikka säästä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva keskustella jostain?

ap

Vierailija
24/38 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu liity vihreisiin tai mihin tahansa Vasemmisto puolueeseen, olet vertaistesi joukossa ja takaan että tunnet siinä joukossa itsesi älyköksi. Vihreissä saatat olla jopa ministeri ainesta. Kyllä se siitä.

Vierailija
25/38 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sinun pitää päästä pois tuosta negatiivisen ajattelun kierteestä. On olemassa tutkimusta, että se vaikuttaa alitajuisesti siten, että sinusta tulee todella sellainen mitä ajattelet.

Teepä testi: Mene peilin eteen ja sano asiat päinvastoin: Olen fiksu, iloinen ja terve. Huomaatko miten vaikealta ja typerältä tuntuu sanoa nuo sanat? Siitä huomaat, että sinä itse luot sen henkilön joka peilistä katsoo. Siitä seuraa negatiivinen kierre. Se on katkaistava. Ala liikkumaan, kehu itseäsi joka päivä äläkä alenna itseäsi. Ala tekemään jotain pientä, josta saat onnistumisia. Se voi olla mitä tahansa. Onnistumisen seuraa onnistumisia ja ne kasvavat.

Tiedän tämän koska olen ollut samassa jamassa. Suunta vaihtui, kuin luin tästä asiasta kokemuksia ja tutkimusta ja tein päätöksen: Voin joko muuttua tai jatkaa samassa negatiivisessa spiraalissa, jolloin koko elämältä häviää pointti. Päätin muuttaa suuntaa.

Tuosta on jo aikaa yli kymmenen vuotta. Aloin liikkua ja lopetin soimaamasta itseäni ja opettelin kehumaan. Jälkeenpäin ihmettelen miten masentuneessa mielessä koko maailmankuva muuttuu epätoivoiseksi ja pienetkin negatiiviset asiat jättimäisen suuriksi. Nykyisin onnistumisia on tullut ja elämä on vähintään ok tai jopa hyvää, vaikkakaan ei täydellistä mutta harvallapa se on.

Lopeta siis rypeminen itseinhossa ja säälissä, sillä sellainen sinusta tulee mitä ajattelet.

Vierailija
26/38 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin sinun pitää päästä pois tuosta negatiivisen ajattelun kierteestä. On olemassa tutkimusta, että se vaikuttaa alitajuisesti siten, että sinusta tulee todella sellainen mitä ajattelet.

Teepä testi: Mene peilin eteen ja sano asiat päinvastoin: Olen fiksu, iloinen ja terve. Huomaatko miten vaikealta ja typerältä tuntuu sanoa nuo sanat? Siitä huomaat, että sinä itse luot sen henkilön joka peilistä katsoo. Siitä seuraa negatiivinen kierre. Se on katkaistava. Ala liikkumaan, kehu itseäsi joka päivä äläkä alenna itseäsi. Ala tekemään jotain pientä, josta saat onnistumisia. Se voi olla mitä tahansa. Onnistumisen seuraa onnistumisia ja ne kasvavat.

Tiedän tämän koska olen ollut samassa jamassa. Suunta vaihtui, kuin luin tästä asiasta kokemuksia ja tutkimusta ja tein päätöksen: Voin joko muuttua tai jatkaa samassa negatiivisessa spiraalissa, jolloin koko elämältä häviää pointti. Päätin muuttaa suuntaa.

Tuosta on jo aikaa yli kymmenen vuotta. Aloin liikkua ja lopetin soimaamasta itseäni ja opettelin kehumaan. Jälkeenpäin ihmettelen miten masentuneessa mielessä koko maailmankuva muuttuu epätoivoiseksi ja pienetkin negatiiviset asiat jättimäisen suuriksi. Nykyisin onnistumisia on tullut ja elämä on vähintään ok tai jopa hyvää, vaikkakaan ei täydellistä mutta harvallapa se on.

Lopeta siis rypeminen itseinhossa ja säälissä, sillä sellainen sinusta tulee mitä ajattelet.

Tiedä miten se onnistuu kun on niin romuna.

ap

Vierailija
27/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen ruikuttaja, joka ei edes halua yrittää mitään.

Ole sitten vaan tyhmä ja masentunut, kun siitä kerran tykkäät.

Vierailija
28/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUO LE SAA TA NAN PAS KI AI NEN!!! SINÄ ET TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN!! MINÄ OLEN YRITTÄNYT SITÄ JA TÄTÄ JA SITTEN KUN JOTAIN YRITTÄÄ NIIN SINUNLAISESI KU SI PÄÄT TULEE HETI HAUKKUMAAN KUN TEKEE JOTAIN VÄÄRIN TAI EPÄONNISTUU!!! V I T T U TE OLETTE IHMISKUNNAN S Y Ö P Ä!!!

ap

Vierailija
29/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan puhunut tilanteestasi jollekin? Jos ei ole läheisiä niin esim. terveyskeskuksen lääkärille. Apua tilanteeseen löytyy kyllä.

Vierailija
30/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan puhunut tilanteestasi jollekin? Jos ei ole läheisiä niin esim. terveyskeskuksen lääkärille. Apua tilanteeseen löytyy kyllä.

Olen minä käynnyt vuosia ja vuosia terapeutilla ja nytkin työpsykologilla testeissä. Ainut vaan et kun jos kerran kuussa pääsee puhumaan sen vajaan tunnin ja muu aika sitten asiat pyörii omassa päässä. Muita ei ole joille puhua kun oikeastaan pakko salata oma tila muilta kun ei yhtään tiedä mikä on muiden mielipide mt-ongelmista, tai no joidenkin kyllä arvaa.

ap

Vierailija
31/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omannäköisensä elämä. Kuka sanoo mikä on oikea tapa elää?

Ei se välttämättä ole täydellistä elämää jos on töissä, naimisissa tai jos on lapsia. Heissäkin on paljon onnettomia.

Rahan puute on se suurin ongelma, koska raha tuo vapautta tehdä mitä haluaa, asua missä haluaa ja miten haluaa.

Onneksi täällä on vielä melko halpaa kouluttautua. Se auttaisi aika monella, jollei sitten ole epäonnisesti valinnut alaa jonne on vaikea työllistyä.

Vierailija
32/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sillä erolla että olen nainen...Syrjäytynyt sellainen. Opiskelut epäonnistuneet, samoin työt ja ikää yli 30. Tutkittu on ja vaikea visuospatiaalinen hahmotushäiriö sekä alhainen äo todettu. En tiedä mikä auttaisi, tuilla vaan pakko elää kun ei kukaan töihin huoli. Olen aina ollut hidas ja nykyajan työelämä vaatii nopeutta, edes siivoustyö ei onnistunut kun pitäisi olla salamannopea työssään ja siihen en pysty

Vierailija
33/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen minä käynnyt vuosia ja vuosia terapeutilla ja nytkin työpsykologilla testeissä. Ainut vaan et kun jos kerran kuussa pääsee puhumaan sen vajaan tunnin ja muu aika sitten asiat pyörii omassa päässä. Muita ei ole joille puhua kun oikeastaan pakko salata oma tila muilta kun ei yhtään tiedä mikä on muiden mielipide mt-ongelmista, tai no joidenkin kyllä arvaa.

ap

Oletko nykyistä työtä ennen pitänyt sairaslomaa? Auttaisiko joku ryhmäkeskustelu, josta voisi saada vertaistukea? Jos kaikkea on jo kokeiltu, niin sanot seuraavan kerran terapeutille/lääkärille/psykologille, että tilanne on todella paha ja tarvitset intensiivisempää hoitoa/apua, että nykyinen ei riitä. Muista myös ikävien asioiden ohella puuhastella jotain mukavaa, siitä tulee ainakin hetkellisesti hyvä olo. Ja muista myös ettet ole ainoa joka tuntee näin, et ole mitenkään outo. Kuten sanoit, monet salaavat omat mt-ongelmansa.

Vierailija
34/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta kyllä mitenkään erikoisen tyhmältä, ihan vaan tavalliselta masentuneelta ihmiseltä.

Ei oikeasti tyhmä ihminen mieti olevansa tyhmä.

-osaat kirjoittaa

-sinulla on työpaikka

-olet hakeutunut avun piiriin

-sinulla on kavereita

Ei kuulosta tyhmältä.

Jos lopettaisit tuon itsesi haukkumisen niin, sinusta alkaisi myös tuntua paremmalta, ei ole kiva kun joku haukkuu.

Ymmärräthän, että nuo tunteet on tavallisia masennuksen oireita?

Masennuksesta on tullut sinulle petollinen ystävä, se estää sinua mokailemasta mutta se estää sinua myös elämästä niinkuin haluaisit.

Vierailija
35/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Elämä tässä suorituskeskeisessä ja tehokkuutta vaativassa maailmassa on jokaiselle raskasta, sitten vielä jostain syystä heikommassa jamassa tai asemassa oleville vielä raskaampaa. Pitäisi täyttää tietyt normit työelämässä ja elämässä ylipäänsä. Kaikkien pitäisi olla samasta muotista veistettyjä. Eipä mulla mitään järkevää sanottavaa sulle oo, muuta kuin että kyllä sinulle, minulle ja kaikille "poikkeaville" ja normaaleillekin on paikkansa jossakin. Haluan vaan sanoa että koita jaksaa ja kestää, oot arvokas ja toivottavasti sun masennus paranisi ja pystyisit näkemään ehkä joitain valonpilkahduksia elämässäsi jotta ei tuntuisi niin ankealta.

Vierailija
36/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tunnusomaisia masennuksen oireita. Tuntea siis itsensä tyhmäksi ja huonoksi.

Lääkäriin...

Vierailija
37/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on mitä ajattelee olevansa.

Vierailija
38/38 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUO LE SAA TA NAN PAS KI AI NEN!!! SINÄ ET TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN!! MINÄ OLEN YRITTÄNYT SITÄ JA TÄTÄ JA SITTEN KUN JOTAIN YRITTÄÄ NIIN SINUNLAISESI KU SI PÄÄT TULEE HETI HAUKKUMAAN KUN TEKEE JOTAIN VÄÄRIN TAI EPÄONNISTUU!!! V I T T U TE OLETTE IHMISKUNNAN S Y Ö P Ä!!!

ap

Ai, sä oot hoitoalalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi