Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietkö lapsesi opettajalle tai hoitajalle viinipullon keväällä tai jouluna?

Vierailija
21.05.2019 |

Just kun on työnantajat saatu uskomaan, ettei se viinapullo ole hyvä lahja työntekijälle, niin vanhemmat alkaa kantamaan viinaa lastensa opeille ja hoitajille.
Se alkoholisti voi olla kuka vaan, ei pelkästään se keski-ikäinen duunari-Pena, joka ratkeaa kun saa työnantajalta joululahjaksi viinapullon ja pilaa koko perheensä joulun. Se alkoholisti voi olla myös just sun lapsen ope tai hoitaja, joka ei pystykään vastustaan niitä saamiaan viinipulloja ja muuttuu täydeksi perkeleeksi humalassa.
Et josko keksisitte jotain muuta viemistä taas kevätjuhliin?

T:Alkoholistiäidin tytär

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on huono lahja opettajalle, vaikka kuinka tuntisi hänet. Koulu ei ole paikka, jonne viedään alkoholia yhtään missään tarkoituksessa. 

Vierailija
22/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipullo on aina tyylikäs ja akateeminen lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Jos joku toisi minulle lahjaksi alkoholia, en ottaisi sitä vastaan. 

Vierailija
24/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tosi tyylikästä antaa absolutistille viiniä lahjaksi. Ja vielä tyylikkäämpää antaa sitä alkoholistille. 

Vierailija
25/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kouluun ei kuulu viedä alkoholia. Olisin järkyttynyt jos joku lapsi antaisi pullon ja kiusaantunut jos vanhempi antaisi. Kiitos riittää tai joku arvoltaan hyvin pieni muistaminen esimerkiksi kesäpihoilla myytävä 90 sentin pikkuorvokki.

Vierailija
26/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tosi tyylikästä antaa absolutistille viiniä lahjaksi. Ja vielä tyylikkäämpää antaa sitä alkoholistille. 

He voivat sitten antaa sen vaikka sukulaiselle. Ajatus ja ele on tärkein.

Vierailija
27/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on aina tökerö ja mauton lahja.

Vierailija
28/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa te viininlahjoittajat tietäisittekin, kuinka monta pullollista lahjaviinejä on kaadettu viemäristä alas. Ette ainakaan tuntemattomille tai puolitutuille ihmisille ostelisi viinaksia.

Itse olen absolutisti, ja olen saanut lahjaksi viinipullon. En vaan kehtaa antaa sitä kenellekään. En edes tiedä, onko se enää hyvää, kun en tiedä, kuinka viinejä kuuluisi säilyttää.

Jos on vaikka alkoholistisuvun ainut absolutisti, ei varmasti tee mieli antaa kenellekään sukulaiselle alkoholia lahjaksi.

Vierailija
29/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset osaavat tehdä normaalista asiasta ongelman. Kyllä nyt viinipullon saa antaa lahjaksi. Sillä selvä.

Vierailija
30/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajathan ne vasta piilojuoppoja ovatkin. Viinipöhnissä "tarkistellaan" kokeita ja "suunnitellaan" tunteja. Tätähän ei saa sanoa ääneen.

Vierailija
31/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa te viininlahjoittajat tietäisittekin, kuinka monta pullollista lahjaviinejä on kaadettu viemäristä alas. Ette ainakaan tuntemattomille tai puolitutuille ihmisille ostelisi viinaksia.

Itse olen absolutisti, ja olen saanut lahjaksi viinipullon. En vaan kehtaa antaa sitä kenellekään. En edes tiedä, onko se enää hyvää, kun en tiedä, kuinka viinejä kuuluisi säilyttää.

Jos on vaikka alkoholistisuvun ainut absolutisti, ei varmasti tee mieli antaa kenellekään sukulaiselle alkoholia lahjaksi.

Itse absolutistina yksinkertaisesti kieltäydyn vastaanottamasta alkoholia. Jos joku ei sitä ymmärrä, se on hänen ongelmansa, ei minun. 

Vierailija
32/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain koulun henkilökunnasta pitäisi kiittää niin lahjukset menisi keittiöön, siistijöille ja avustajille. He sen suurimman kasvatustyön kouluissa tekevät. Puolta pienemmillä palkoilla ja eduilla kuin opettajat.

Vierailija
33/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Joka päivä teen työtäni oppilaitten parasta ajatellen. Oppituntien jälkeen vietän useamman tunnin koululla tunteja suunnitellen, jotta jokainen oppilaani saisi tasoeroista huolimatta jotain tunneistani irti. Oppilaiden keskuudessa olen kovasti tykätty opettaja. Lauantait menevät kokeita korjatessa (kyllä, yli 20 lauantaita tänä vuonna).

Palkaksi tästä saan vanhemmilta epäilyjä, huonoa käytöstä, oman kullanmurun puolustamista ja parhaimmillaan silkkaa välinpitämättömyyttä. 15 opetusvuoden aikana olen saanut yhden todella sydämeenkäyvän kiitosviestin vanhemmalta. Yhden. Sen muistan ikuisesti, muunlaisia lahjoja en kaipaa.

Kaikissa ammateissa on tietysti myös huonoja työntekijöitä, mutta kokemukseni mukaan suurin osa opettajista tekee työtään suurella sydämellä ja työtunteja säästämättä. Työ on henkisesti nykypäivänä todella raskasta ja ilman kunnon kesäkeskeytystä sitä ei jaksaisi.

Hämmästyttää tämä halveksunnan määrä opettajia kohtaan.

Vierailija
34/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja. Joka päivä teen työtäni oppilaitten parasta ajatellen. Oppituntien jälkeen vietän useamman tunnin koululla tunteja suunnitellen, jotta jokainen oppilaani saisi tasoeroista huolimatta jotain tunneistani irti. Oppilaiden keskuudessa olen kovasti tykätty opettaja. Lauantait menevät kokeita korjatessa (kyllä, yli 20 lauantaita tänä vuonna).

Palkaksi tästä saan vanhemmilta epäilyjä, huonoa käytöstä, oman kullanmurun puolustamista ja parhaimmillaan silkkaa välinpitämättömyyttä. 15 opetusvuoden aikana olen saanut yhden todella sydämeenkäyvän kiitosviestin vanhemmalta. Yhden. Sen muistan ikuisesti, muunlaisia lahjoja en kaipaa.

Kaikissa ammateissa on tietysti myös huonoja työntekijöitä, mutta kokemukseni mukaan suurin osa opettajista tekee työtään suurella sydämellä ja työtunteja säästämättä. Työ on henkisesti nykypäivänä todella raskasta ja ilman kunnon kesäkeskeytystä sitä ei jaksaisi.

Hämmästyttää tämä halveksunnan määrä opettajia kohtaan.

Kuinka monessa muussa työssä työntekijä saa lahjoja kaksi kertaa tai edes kerran vuodessa? En ole nähnyt täällä minkäänlaista opettajien halveksuntaa. Ainoastaan sen kyseenalaistamista, tarvitseeko opettaja lahjoja vai ei. Ja onko alkoholi sopiva lahja.

Vierailija
35/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat saavat työstään palkan, eikä heille ole velvoitetta mitään lahjuksia toimittaa.

Vierailija
36/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse absolutistina yksinkertaisesti kieltäydyn vastaanottamasta alkoholia. Jos joku ei sitä ymmärrä, se on hänen ongelmansa, ei minun. 

Minäkin olen absolutisti mutta olen aina kiittänyt kauniisti lahjoista ja antanut ne sitten eteenpäin. Ei tulisi mieleenkään olla niin epäkohtelias että kieltäytyisin ottamasta lahjaa vastaan. Hyvässä tarkoituksessa kuitenkin annettu.

Vierailija
37/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien sen perinteisen 5 l pontikkapänikän.

Vierailija
38/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen absolutisti mutta olen aina kiittänyt kauniisti lahjoista ja antanut ne sitten eteenpäin. Ei tulisi mieleenkään olla niin epäkohtelias että kieltäytyisin ottamasta lahjaa vastaan. Hyvässä tarkoituksessa kuitenkin annettu.

Millä tavoin on hyvää tarkoitusta antaa lahja, joka on toiselle täysin turha ja mahdollisesti jopa hänen arvojaan/uskontoaan loukkaava? Minusta on ainakin äärimmäisen epäkohteliasta siltä lahjan antajalta, jos antaa alkoholia, vaikka tietää toisen olevan absolutisti. Totaalista kunnioituksen puutetta ja osalle jopa loukkaavaa käytöstä. Ei sellaisesta tarvitse kiittää kauniisti, vaan sellainen on oikeus estää. 

Vierailija
39/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opttaja saa kyllä ihan hyvää palkkaakin työstään, ei tarvitse lahjoa!

Vierailija
40/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt useampana jouluna/keväänä vienyt viiniä/skumppaa tarhaikäisten lapsieni hoitajille. Kylkeen olen laittanut suklaalevyt johon lapset on itse askarrelleet kortit. Olen maininnut erikseen että kiitos niin lapsilta kuin meiltä vanhemmiltakin. Mukava on muistaa kivoja hoitajia. Jokainen tavallaan. Ai kauhea miten väärin olen toiminut!😊