Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietkö lapsesi opettajalle tai hoitajalle viinipullon keväällä tai jouluna?

Vierailija
21.05.2019 |

Just kun on työnantajat saatu uskomaan, ettei se viinapullo ole hyvä lahja työntekijälle, niin vanhemmat alkaa kantamaan viinaa lastensa opeille ja hoitajille.
Se alkoholisti voi olla kuka vaan, ei pelkästään se keski-ikäinen duunari-Pena, joka ratkeaa kun saa työnantajalta joululahjaksi viinapullon ja pilaa koko perheensä joulun. Se alkoholisti voi olla myös just sun lapsen ope tai hoitaja, joka ei pystykään vastustaan niitä saamiaan viinipulloja ja muuttuu täydeksi perkeleeksi humalassa.
Et josko keksisitte jotain muuta viemistä taas kevätjuhliin?

T:Alkoholistiäidin tytär

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En... jotenkin omituinen lahja lapsen opettajalle.

Etenkin kun osa opettajista alkoholisoituu vauhdilla kesän aikana...

Vierailija
2/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskastako huutelet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään vie. Opettaja saa lahjan oppilaalta, eikä lapsi voi hankkia alkoholia.

Vierailija
4/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, minusta tuo on vähän outoa, sillä lahjan antaja on lapsi, kukka on perinteinen ja helppo, lapsi voi itse askarrella jotakin tai sitten vaikka lahjakortti ravintolaan yms.

Vierailija
5/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että viitsin vaivata päätäni opettajan lahjalla. Toivottelen ehkä mukavaa kesää Wilmalla. Ehkä en. Saa nyt nähdä.

Vierailija
6/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa ope ja rehtori haisi kesken koulupäivän alkoholille. Ilmmeisesti kaikki vanhemmat juovat kun kukaan ei vienyt asiaa eteenpäin. Ope vei luokan keräämät luokkaretkirahatkin mukanaan ja karkas koulusta kesken lukuvuuoden eikä tullut edes kevätjuhlaan antamaan todistukseia vaan rehtori teki sen.

Tämmöistä menoa meidän koulussa. Uskaltaako kouluun edes viedä päiväksi lastaan.

Vierailija
7/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulussa ope ja rehtori haisi kesken koulupäivän alkoholille. Ilmmeisesti kaikki vanhemmat juovat kun kukaan ei vienyt asiaa eteenpäin. Ope vei luokan keräämät luokkaretkirahatkin mukanaan ja karkas koulusta kesken lukuvuuoden eikä tullut edes kevätjuhlaan antamaan todistukseia vaan rehtori teki sen.

Tämmöistä menoa meidän koulussa. Uskaltaako kouluun edes viedä päiväksi lastaan.

Mitä hittoa? :D Ei kai tää tapahtunu Intiassa tms?

Vierailija
8/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku, jonka mielestä alkoholilahja on hyvä idea, tulla kommentoimaan, miten on tähän lopputulokseen tullut?

Vierailija
9/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
10/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan, että viinipullon viejä käyttää itsekin säännöllisesti alkoholia...

Vierailija
11/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokan päätteeksi sain oppilaalta lahjaksi kossupullon. Äiti ojensi pojalle, joka ojensi sen minulle. Olo oli hieman hämmentynyt. Kyseinen sälli oli yläkoulun aikana mm. myynyt/yrittänyt myydä amfetamiinia koulun vessassa ja heilunut käytävillä LSD:tä vetäneenä.

Vierailija
12/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluu opelle en ole vienyt, mutta päiväkodin tädeille annoin viime vuonna skumppapullot. Tänä vuonna jotain muuta vuorostaan.

Vierailija
13/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa ostanut kuoharia kun luokka ei saanut aikaiseksi yhteistä lahjaa opettajalle. Kyllä minusta se 100€ lahjakortti Stockalle koko luokalta oli parempi vaihtoehto, mutta joka vuosi ei saatu aikaiseksi. Ja sitten oli kiusaannuttavaa, kun yläasteikäiset menivät hakemaan opettajalta todistusta pullokassi kädessä ja todistustenjaon jälkeen opettajalla oli 6-8 pulloa kuoharia.

Yhtenä keväänä sorruin rahalahjaan, jonka naamioin lahjakortiksi. Ostin jotain fiiniä suklaata ja siihen kaveriksi askaroin kortin, johon pujotin 20€. Kortin toisella puolella luki jotain tyyliin "Mansikkalahjakortti - tämä kortti käy maksuvälineenä ostettaessa kotimaisia mansikoita". Kevyempi viedä kuin kuoharipullo, mutta en tiedä herättikö tuokin sitten pahennusta.

Kuohari on minusta siitä hyvä, että jos itselle ei maistu, niin se on helppo kierrättää. Se ei ole niin henkilökohtainen lahja, etteikö sitä kehtaisi antaa eteenpäin. 

Vierailija
14/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia, mutta jos olis, niin kyllähän se vähintään laatikollinen viskiä pitäisi viedä, kun on taas kestänyt koko lukuvuoden mun kakaroitani.

Vierailija
15/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi pieneen mieleenkään. Ei siksi, että arvelisin opettajan/hoitajan olevan alkoholisti, vaan siksi, että lahja on lapselta. Mielestäni ei ole sopivaa, että lapsi antaa alkoholia. 

Vierailija
17/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei välttämättä ole ope itse, vaan kotona oleva puoliso, joka ratkeaa toisen tuodessa lahjapulloja kotiin.

Ei missään nimessä alkoholia. Koskaan ei voi tietää.

Vierailija
18/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoletta vein laatupunkkua pullon joulujuhlaan- pienen kyläkoulun upeat opet olivat sen ansainneet. Tiesin ja tunsin saajat muutenkin.

Vierailija
19/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen lapsieni opet ja eivät ole alkoholisteja. Ja ajattelin juurikin viedä molemmille viini- tai skumppapullon kevätjuhlan yhteydessä. Olen joskus antanut jouluna glögiä. Se on lahja minulta, hyvästä opetuksesta ja arvostan molempia. Toista opea en tunne tarpeeksi niin tarkistin kollegalta. Minä annan lahjan ja lapset tekee ja antaa kortin. Mutta jos joku kerää lahjakorttia osallistun mielelläni siihen. 

Vierailija
20/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös alkoholin vieminen kouluun ole kiellettyä koulun säännöissä? Pitäisi koskea myös vanhempia tuon säännön.