Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen autottomuus ylitsepääsemätön deal breaker parisuhteeseen?

Vierailija
21.05.2019 |

Onko? Kun ei pääse Ikeaan miehen kyydillä viikonloppuisin hakemaan vempeleitä, haittaako se sinua?

Vai onko sillä mitään merkitystä lopulta?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaksi autotonta miesystävää ja kaksi auton omistanutta. Kummallakin autottomalla oli jonkinlaisia elämänhallintaongelmia ja olivat mulle muutenkin liian hörhöjä. Siis tällaista kaupunkikulttuuri-, yhteisöllisyys-, ekologisuus- yms. porukkaa. Jostain syystä nää autolliset on silti olleet vähemmän vieraantuneita luonnosta koska sen auton ansiosta pääsevät liikkumaan muuallakin, kuin fillarikantaman alueella.

Nää autolliset on olleet paremmissa duuneissa, fiksumpia ja ylipäätään heidän kanssaan kaikki on ollut helpompaa. Itselläni on ollut 20-vuotiaasta saakka auto ja Helsingissä asun.

Missä päin Helsinkiä? Jossain Haagan perukoilla tajuan auton, Ullanlinnassa en. Pelkkä Helsinki sinänsä ei kerro siis sun elämäntavasta mitään.

Ja kun nyt haluat muodostaa yleistyksiä, niin kannan kokemukseni kekoon. Mulla meinaan just ne menestyneimmät miehet ei ole omistaneet autoa. Ne on tilanneet taksin, kun on tarvittu kyyti. Ei siis puhettakaan, että oisivat ajaneet itse. Elämänhallintahörhöjä ym mun tuttavapiiriin ei edes kuulu, ei ole koskaan kuulunut.

T: se edellä ydinkeskustasta kirjoittanut

Vierailija
62/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan!

Ja Ikeaan en mene kuin äärimmäisellä pakolla. N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja mulla on auto siitä huolimatta että asun Helsingin keskustassa ja ratikkapysäkille on matkaa ehkä 50 m. Mulle autottomuus on ihan hemmetin iso miinus miehessä. Yleensä kertoo siitä, että mies on jokseenkin köyhä ja pahimmassa tapauksessa verhoaa autottomuutensa "huoleen ympäristöstä". Paskanmarjat. En tunne yhtäkään miehekästä, yli 50 000 € ansaitsevaa ja autotonta miestä.

Kyllä ne on jotain ikuisia opiskelijoita, elämästä nyrjähtäneitä yms. sakkia, joilla ei autoa ole. Omaan autooni mahtuu tasan oma pyöräni. Lähde nyt sitten maastopyöräilemään vaikka Nuuksioon miehen kanssa, jolla on joku cityfillari ja jolla ei ole autoa. Kiitos ei.

Tykkään myös käydä juoksemassa metsässä, uimassa järvissä, tekemässä päiväretkiä Fiskarsiin jne. Tee nyt sitten näitä bussiaikataulujen kanssa sompaillen ja varmistellen, että kaikki tarvittava on varmasti kaikkiin miljoonaan nyssykkään pakattuna mukana ja roudaa näitä nyssäköitä sitten siellä perillä.

En pidä siitä ajatuksesta, että mies pääsee loisimaan autossani. Yleensä nämä autottomat miehet myös haluavat lainata autoani eivätkä ymmärrä sitä, että minulla on auto juuri siksi, että MINÄ haluan sitä käyttää.

Minun tuloni eivät valitettavasti täytä tuota 50000 euron vuositulojen kriteeriä, vaikka melko lähelle pääsen. Vai tarkoitatko kuukausituloja? Niin paljon ansaitsevia ei Suomessa kovin monta ole. Miehekkyydestä en tiedä, mutta autoton olen. En ole ikuinen opiskelija tai elämästä nyrjähtänyt, sillä minulla on ihan hyvä vakituinen työ, omistusasunnon puolikas, vaimo ja neljä lasta. Vaimollanikaan ei ole autoa, vaikka meillä molemmilla on ajokortti. Hyvin on silti selvitty, vaikka olemme selvästi keski-ikäisiä.

Autoa meillä ei ole, koska auto on yksinkertaisesti täysin turha. Auton kulut ovat suuret, eivätkä vastaa likimainkaan kuluja. Jos autoa tai jonkinlaista kuljetuspalvelua tarvitaan, vuokraamme auton, käytämme taksia tai ostamme kotiinkuljetuksen. Toki auto on myös ympäristön kannalta haitallinen, mutta se ei ole meillä autottomuuden syy.

Päiväretkiä voi hyvin tehdä ilman "miljoonaa  nyssäkkää" lasten kanssakin. Tavarat mahtuvat hyvin reppuun, joka kulkee aika kätevästi mukana.

Sinulla on aika ikävät, vanhanaikaiset ja oikeastaan aika epämiellyttävät asenteet.

Vierailija
64/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Enontekijällä enkä omista autoa. Kuljen spåralla tai fillarilla tai huskuvaljakolla.

Vierailija
65/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen autottomuus ois just plussaa, varsinkin täällä Helsingissä tai pääkaupunkiseudulla, kun julkisetkin kulkee hyvin. Ylipäätänsä mies, jota ei autot kiinnostaa pätkääkään tai olisi ykkösprioriteetti, olisi just hyvä.

Vierailija
66/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

95%:sti tuntemani elämässä menestyneet miehet autoilevat. Tunnen vain yhden poikkeuksen.

Vierailija
67/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä pääsee mökille, lomamatkalle lappiin tai kiertelemään keskieurooppaan? Jos haluaa möllöttää loppuelämänsä kerrostaloyksiössä ja viettää vapaa-aikansa lähiöbaareissa niin ei kait sitä autoa sitten tartte. Mut aika suppeaksi jää elinpiiri jos on ratikan, metron ja Omnibussin varassa liikkuminen.

Onko se mahdoton ajatus, että taksilla voi mennä mökille? Tod.näk tulee myös halvemmaksi taksireissailut, kuin auton pitäminen. Itse asiassa lähes varmuudella halvemmaksi tulee.

Vierailija
68/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos täällä Kauhavalla on autoton mies niin se on juoppo tai joku sekakäyttäjä.

Ei meillä ole mitään julkisia,ja joka paikkaan on pitkät matkat,aakeet laakeet.

Josei ole autoa,mialuusti komiempaa kun naapuris niin ei sua huali kukaan.

Vierailija
69/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma auto, en tarvitse miehen autoa mihinkään. Osaan ajaa Ikeaan itsekin. (Kyllä, mieheni on autoton ja myös ajokortiton.)

Vierailija
70/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan provo, mutta en ikinä katsoisi sellaisen naisen suuntaankaan, jolle auton omistaminen olisi ns. deal breaker.

Vierailija
71/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma auto, en tarvitse miehen autoa mihinkään. Osaan ajaa Ikeaan itsekin. (Kyllä, mieheni on autoton ja myös ajokortiton.)

Oltiin muuten autottomia molemmat tavatessamme, mutta osasin myös kävellä autokauppaan ostamaan auton, kun sitä aloin tarvitsemaan.

En ymmärrä miksi pitäisi omistaa auto NYT, siltä varalta, että haluaa joskus tulevaisuudessa laskettelemaan Lappiin, mökille tai juoksemaan metsään Fiskarsiin. Autoja myydään kaupassa, sellaisen voi ostaa kun tarvitsee. Tai jopa vuokrata.

Vierailija
72/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä pääsee mökille, lomamatkalle lappiin tai kiertelemään keskieurooppaan? Jos haluaa möllöttää loppuelämänsä kerrostaloyksiössä ja viettää vapaa-aikansa lähiöbaareissa niin ei kait sitä autoa sitten tartte. Mut aika suppeaksi jää elinpiiri jos on ratikan, metron ja Omnibussin varassa liikkuminen.

Onko se mahdoton ajatus, että taksilla voi mennä mökille? Tod.näk tulee myös halvemmaksi taksireissailut, kuin auton pitäminen. Itse asiassa lähes varmuudella halvemmaksi tulee.

No on se aika mahdotonta. Meillä ei ole autoa ja mökki 68 km:n päässä Hgistä. Yhden suunnan taksi maksaa 120 € ja sunnuntaina lähes 150. Bussilla pääsee 30 km:n päähän.

73/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on jo työelämässä eikä ole edes ajokorttia, se on outoa ja epämiehekästä. Autokin saisi mielellään olla jokin muu kuin kämäinen Kia. Vähän kuhmuinen, musta tai punainen Jeeppi olisi sexy tai yhtä hyvin keltainen Audi TT.

Vierailija
74/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) mulla on itellä auto, voisin mennä sillä B) jos kävisin Ikeassa ylipäätään

Vierailija
75/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
76/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hauskaa koska mieheltä vaaditaan muka autoa, mutta naisen ei tarvitse vaivata itseään ja hommata itse sitä korttia ja autoa? Ei ihme kun naiset on niin alistettuja kun odotetaan että mies tekee kaiken.

Vierailija
77/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin!

Vierailija
78/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se aika mahdotonta. Meillä ei ole autoa ja mökki 68 km:n päässä Hgistä. Yhden suunnan taksi maksaa 120 € ja sunnuntaina lähes 150. Bussilla pääsee 30 km:n päähän.

Olen eri, mutta sellastahan se elämä on.  Itselläni ei ole ajokorttia eikä kuskaavaa puolisoa, joten olen mm. äitini kyytien varassa mökille. Myöhemmin voi olla, että mökillä ei ole enää kävijöitä, jos ei ole enää kyytejäkään, mutta sittenhän se on niin. 

Vierailija
79/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kiinnostunut millainen auto miehellä on tai ei ole......

Kunhan ei tielle jätä joka kerta niin ihan sama.

Vierailija
80/87 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autottomuus haittaa. Kyvyttömyys ostaa autoa haittaa. Nämä ovat kaksi eri asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi