Onko miehen autottomuus ylitsepääsemätön deal breaker parisuhteeseen?
Onko? Kun ei pääse Ikeaan miehen kyydillä viikonloppuisin hakemaan vempeleitä, haittaako se sinua?
Vai onko sillä mitään merkitystä lopulta?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Kortittomuus on osoitus laiskuudesta ja aikaansaamattomuudesta. Autottomuus taas köyhyydestä.
Täytyy sanoa että Suomessa on niin pasgat palkat että ei työtä tekemällä täällä kykene etenemään sosiaalisessa hierarkiassa. Autokortti maksaa 3000e ja auto enemmän.
Eipä sitä tule saamaan jos palkka on 8e tuntipalkkaa.
Eli aika moni mahamnuuttaja ei tule saamaan palkallaan nousua yhteiskunnassamme. Eikä heidän lapsensakaan.
Nyt on seitsemäs vuosi käynnissä ja olen saanut säästettyä melkein 2000e säästötilille tuolla palkalla.
Vaihtoehtona lähinnä työttömyys tai paskatyöpalkat, eli ei oman alan työt.
Mikä siinä muuten on että ei voida maksaa kansalaisille kelvollista palkkaa vaan pidetään se palkka sielä tessin alimmalla osastolla, vaikka hyvälle kundille voisi maksaa vähän extraa luotettavuudesta ja ahkeruudesta?
Se on sitä ahneutta se. En tule muuten kokemaan siitä mitään häpeää että olen köyhä ja minulla ei ole varaa myöskään autoon.
Enemmän häpeän silmäni päästä niitä hyväksikäyttäjiä, joita on yrittäjinä Suomessa 2019. Luulisi hävettävän huomenna kun aamulla sanotaan toisillemme: "huomenta!"!!!!!!!!!!
Jos miehellä ei ole Teslaa, ei ole miestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä ei ole Teslaa, ei ole miestäkään.
Ei ole tekosyy olla pitämättä autoa ilmastosyistä, kun voi omistaa Teslan.
Ilmastosyistä auton pitäminen ei ole siis todellinen syy. Todellinen syy on köyhyys, jos ei omista Teslaa.
Nykyään on sairas minun autoni itku meneillään, joten se on kyllä iso turnoff jos itkee auton takia tai omaa voimakkaita tunteita autoaan kohtaan.
Minun mieheni hakee minulle suurin piirtein joka toinen viikko 10 kilon säkillisen graham-jauhoja suoraan myllyn tehtaanmyymälästä. Tulisi aika hankala matka, jos autoa ei olisi. Mutta minulle sopisi kyllä, että hän hakisi sen bussillakin, tosin käveltävää tulee loppumatkasta viitisen kilometriä suuntaansa.
Ilman graham-jauhoa emme voi olla, sillä syömme joka aamu suuren kulhollisen graham-puuroa. Minä syön sen kaurakerman kera, mieheni laittaa sekaan palan voita ja ripottelee päälle ruokosokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kaksi autotonta miesystävää ja kaksi auton omistanutta. Kummallakin autottomalla oli jonkinlaisia elämänhallintaongelmia ja olivat mulle muutenkin liian hörhöjä. Siis tällaista kaupunkikulttuuri-, yhteisöllisyys-, ekologisuus- yms. porukkaa. Jostain syystä nää autolliset on silti olleet vähemmän vieraantuneita luonnosta koska sen auton ansiosta pääsevät liikkumaan muuallakin, kuin fillarikantaman alueella.
Nää autolliset on olleet paremmissa duuneissa, fiksumpia ja ylipäätään heidän kanssaan kaikki on ollut helpompaa. Itselläni on ollut 20-vuotiaasta saakka auto ja Helsingissä asun.
Missä päin Helsinkiä? Jossain Haagan perukoilla tajuan auton, Ullanlinnassa en. Pelkkä Helsinki sinänsä ei kerro siis sun elämäntavasta mitään.
Ja kun nyt haluat muodostaa yleistyksiä, niin kannan kokemukseni kekoon. Mulla meinaan just ne menestyneimmät miehet ei ole omistaneet autoa. Ne on tilanneet taksin, kun on tarvittu kyyti. Ei siis puhettakaan, että oisivat ajaneet itse. Elämänhallintahörhöjä ym mun tuttavapiiriin ei edes kuulu, ei ole koskaan kuulunut.
T: se edellä ydinkeskustasta kirjoittanut
Ei ole haagalaisena tullut mieleenkään, että tarvitsisi autoa. Auto taitaa olla täälläpäin kulkuvälineistä hitain varsinkin ruuhka-aikaan
ohis
Onhan tämän pakko olla provo? N50+