Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukka-amppeli ja punkkupullo, onko ok tuliainen mökille mennessä?

Vierailija
21.05.2019 |

Meidät siis kutsuttu ja noi ajateltiin viedä? Ei kuilemma tarvitse mitään ruokaa tuoda.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä amppelia hoitaa? Kastelee kesällä monta kertaa viikossa, nyppii kuihtuneet lehdet?

Pitäisi aina vähän ajatella eteenpäin asioita.

Onko siellä biowc? Jos on, vie hyvää haketta.

Vesivessat on. Viettävät suurimman osan kesästä mökillään.

Ap

Vierailija
42/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi erämaajärven rantamökkiin mitään amppeleita, sorry.

Ahaa. No me ei varmaan olla teille tulossa, kaikesta päätellen :D

Ap

Onneksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pullo punkkua? Ihan lasillinen jokaiselle... 

Ainakin sitä alkoholia tietysti paljon enemmän, ainakin pari sellasta kolmen litran pönikkää. 

Jos ovat sanoneet, ettei ruokaa, niin ei sitten ruokaa. Mutta kyllä viina kauppansa tekee aina. 

Juu, todella tyylikäs tuliainen joku hanaviini 🙄

Ap

No ei se huonompi ole, ku joku kusinen pullo. On niitä ihan hyviäkin hanaviinejä. Ja kyllä ne maistuu vaikka ei niin priimaa olisikaan.😉

Vierailija
44/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onneksi

Kyllä. Ei todellakaan viihdyttäisi missään erämaassa. Kukin tavallaan.

Ap

Vierailija
45/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onneksi

Melkein repesin....

Vierailija
46/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi punkkupullo 3 päiväksi 4 henkilölle, huh kyllä nyt alkoholismi uhkaa. Oikeeasti yksi pullo menee yhdellä ihmisellä yhtenä iltana.

Vierailija
47/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkäksi ajaksi olette menossa vaikka ette vaikuta erityisen läheisiltä. Me keskustellaan aina avoimesti kyläilyjen ja mökkeilyjen yhteydessä mitä kukakin tuo tai tarviiko tuoda mitään. Vaikka sanottaisiin että ei tarvitse mitään, kyllä mä vastaisin että halutaan osallistua esim ruokakuluihin tms. Jos haluatte viiniä viedä, mieluummin tonkka kuin pullo. Ja amppeli on kiva jos tiedät että sellaisesta tykkää. Itse itse en haluaisi.

Vierailija
48/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan ylläolevaa ja toivottavasti tiedät, ettei kenelläkään isäntäväestä ole alkoholiongelmaa.

Ei ole ainakaan tullut esiin että olisi. Ap

Ok. Itse nykyään välttelen viemästä pullotuliaisia, koska sitä ei ikinä tiedä. Toki juoppo juo ja hankkii juomansa ilmankin näitä lahjoja, mutta ajatus tuntuu ikävältä ja kiusalliselta.

Vierailija
49/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät isäntäväen pitävän kukista/kasveista, niin amppeli kuulostaa oikein hyvältä tuliaiselta. Viinin lisäksi veisin mukanani tuoretta patonkia, hedelmiä tms. viinin kanssa sopivaa naposteltavaa, joita nautiskellessa olisi kiva vaihtaa kuulumiset :) Matkalla vielä kysyisin isäntäväeltä, että eihän heiltä ole kauppareissulla unohtunut ostaa jotain, mikä on hyvä tapa varmistaa, ettei sinne mökille tosiaan tarvitse viedä mitään muuta.

Vierailija
50/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tässä on kyllä pointtia sen verran, että jos siellä mökillä ei kovin tiuhaan käydä, niin silloin sinne ei varmaan kukkiakaan haluta kuivumaan laittaa. Mutta ap varmaan tietää näiden mökkiläisten tilanteen sen suhteen:)

Vierailija
51/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi punkkupullo 3 päiväksi 4 henkilölle, huh kyllä nyt alkoholismi uhkaa. Oikeeasti yksi pullo menee yhdellä ihmisellä yhtenä iltana.

Kaikki eivät juo samaan tahtiin kuin sinä.

Vierailija
52/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla varakkaampaa porukkaa ja kyseessä ehkä hyvin muodollista ja fiiniä kyläilyä, jolla jokin tarkoitus esim. saada vaikutusvaltaisia ystäviä, jotka voisivat auttaa etenemään uralla yms..

Laadukas punkku ja kukka-amppeli ovat varmaan ok.  

No meillä käy vain ihan tuttuja ja sukulaisia mökillä, ollaan sen verran introverttejä. Helppo kertoa mitä tuovat tullessaan, pääruuat ja juomat tarjotaan. 

Vierailija
53/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole menossa mammojen mökeille !

Ap tuliaisesi ovat täysin ok.

Jos on ilmoitettu, että ruokaa tai siihen verrattavaa ei tuoda niin sitä ei tuoda. Helkkarin hankalaa kun olet suunnitellut ja hankkinut syötävät niin tuodaan lisää jääkaappiin , jossa on jo 4-5 päivän ruuat. Lopputuloksena saat heittää niitä pois.

Ihme höpötystä kukka-amppelista, kestää minkä kestää ja Suomen suvessa kyllä useimmiten myös sataa.

Viinipullo on ok. Hankin kyllä tarjottavat juomat ihan itse. Viinipullo on kohtelias ele ja isäntäväki voi nauttia sen vaikka 15. tammikuuta 2020.

En halua myöskään mökille yhtään krääsää, talousesinettä jne.jota en ole itse valinnut joten mulle kelpaisi paremmin kuin hyvin.

Vierailija
54/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan amppeleita, koska lähes kaikki niistä amppelikukista on rumia ja viinimakuni on aika vaativa (ei kallis, mutta suppea), joten metsään voisi mennä tuplaten tapauksessani.

Vierailija
55/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien ihan päivävierailullekin enemmän tuliaisia. Aina jotain katoavaa eli mansikoita, herneitä, limua, keksejä, sipsejä yms. ison kassillisen. Nämä perheille jossa on lapsia/teinejä, ja aina on kovasti tykätty. Kaikkea sellaista, mikä ei vaadi kylmäsäilytystä.

Itse ainakin ostan omat kesäkukkani ajoissa ja oman maun mukaan, joten en toivoisi "ylimääräistä" amppelia.

Vierailija
56/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat tuliaiset, iIahtuisin!

Vierailija
57/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viekö mitään! Saadaan ensi viikolla jatkoa "oletteko olleet nälässä kyläpaikassa"-ketjulle. En itse kehtaisi mennä noin pitkäksi aikaa ja olettaa, että isäntäväki ruokkii kaksi ylimääräistä suuta.

Vierailija
58/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän lehdet vielä kylkeen, jos mökkiläisille ei tule lehti sinne. Käy myös saunan sytykkeeksi.

Vierailija
59/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut valitse joku vähän kalliimpi pullo.

Vierailija
60/62 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin jotain enemmän. Viinejä useamman pullon. Riippuu porukasta paljon, mutta ehkä juuri jotain sipsejä, muuta pientä suolaista jonka voi joko syödä tai säästää. Kuten viinitkin.

Joku juustotarjottimen tykötarpeet olisi kyllä loukkaavaa, jos on nimenomaan sanottu, että ei tartte tuoda ruokaa. Kiva kun isäntäväki on varannut juustotarjottimen yöpalaksi ja siihen jo tosi paljon juustoja ja vieras tuo toisen mokoman. Mökillä usein on vähän kylmäsäilytystilaa ja voi olla pitkä matka kotiin, niin kiva sitten viedä jotain brie-juustoa lämpimässä autossa kotiin odottamaan käyttöä.

Veisin vaikka jonkun "herkkukorin," jossa ei ole mitään sellaista, joka vaatii välitöntä käyttöä ja/tai kylmäsäilytystä. Hyvää kahvia ja/tai teetä, balsamicoa, hyvää oliiviöljyä, pari viinipulloa....ääh, mahdoton luetella kun ei tunne isäntäparia yhtään. Oletan noin pitkäksi ajaksi menevien tuntevan.

Amppelikukka on mökillä tosiaan vähän hankala, jos siellä ei ole koko aikaa niin se kuolee nopsaan. Joku Hortensia, jonka voi laittaa vaikka maahan voisi toimia ja on näyttävä vieminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä