Olen ehkä ainoa ihminen Suomessa, joka inhoaa mökkeilyä
En haluaisi mökille mistään hinnasta. En välitä saunasta enkä uimisesta ja jos mökki on vielä alkeellinen rötiskö, pysyn todella kaukana. Menkää vain työleireillenne eli mökillenne, minä pysyn mieluiten kotona.
Kommentit (50)
Minä vihaan ihmisiä, mutta mökkeilyä vielä enemmän. Melkoinen dilemma, koska jossain perähikiän takapoukamassa saisi varmaan olla aika rauhassa lajitovereilta, mutta toisaalta ulkohuussit, kantovedet, porakaivot, itikat, käärmeet, homeiset kämpät ja tekstiilit, tylsyys ja typeryys ovat vaan vielä ärsyttävämpiä. Jaksaisin ehkä jossain miljoonan luksusmökissä, jossa kaikki modernit mukavuudet ja tökkimätön netti, noin päivän, eli siihen asti että alkaa sataa.
22 lisää grilliruuat inhokkilistaansa. Mikä ilo siinä on, että ruuat pitää käristää ennen kuin ne voi syödä? Mökkeily on toisekseen ekologisesti kutakuinkin yhtä järkevää kuin etelänmatkat. Mitä järkeä on lämmittää jotain rotiskoa, jossa asutaan ehkä kuukausi vuodesta? Ei sitä talveksi voi kylmäksikään jättää, tai homehtuu käsiin.
Inhoan myös mökkeilyä siksi omistankin omakotitalon.
Meillä ei edes koskaan ole ollut mökkiä tai sukulaisia landella. En kaipaa niitä nytkään. Mieluummin menen ulkomaille. Kesät olen stadissa. Onhan täälläkin kaikkea menoa ja meininkiä, esim. saaristossa.
Jooh ei kiitos!
Silloin oli ihan kivaa, kun kävin mieheni kanssa isovanhempieni mökillä. Oli puhdasta, siistiä, kaupasta haimme herkkua ja pelasimme lautapelejä miehen kanssa kahdestaan. Muistelen niitä aikoja lämmöllä <3
Nyt mökkiä ei enää ole, eikä isovanhempia :( Tosin miehen vanhemmilla on mökki. Mutta ei tunnu enää samalta. Ei sinne voi mennä vaan lepään. Aina jotain tehtäviä, mitään astioita yms. en löydä, mökki ei tunnu ollenkaan "omalta", eikä sitä tosiaan olekaan. Ei ollut isovanhempienikaan mökki, mutta se tuntui omalta.
Mä en myöskään ymmärrä, että kun meillä kaikilla on kotona juokseva vesi ja sähkö, niin miksi pitää raahautua monta kertaa kesässä jonnekin, missä elämä on tehty tosi hankalaksi.
Ja sitten just tää, että kun mennään sukulaisten mökille niin ”nyt ollaan ulkona kun on kesä”. Yksi juhannus istuttiin sitten takamus jäässä, kaikki mukaan raahatut vaatteet päällä ULKONA, kun oli kesä ja illalla ulkona vain +3 astetta. Ai että kun oli kivaa!
Minäkin vihaan koska
- loputon lossijono
- ei alkeellisempiakaan mukavuuksia
- punkit
- kyyt
- sinilevä
- jatkuvaa fixailua, maalaamista
- ummehtuneisuus
Ei kiitos! Mökkeily oli 70-luvulla muotia, kukaan tuon jälkeen syntyneistä ei mökkeile. Oikeesti.
Juu, se kylmyys on myös mökeillä ihan kamalaa. Sateisina päivinä meinaa hampaat kalista saunassakin ja sitten kosteannihkeisiin kylmiin lakanoihin nukkumaan. Ja aina joku itikka pääsee inisemään korvanjuureen vaikka minkälaiset viritykset olisi tehty niiden joukkotuhoksi. Huh, mökkeily on varmaan niin kuin omat lapset, hirveä vaiva josta saa jonkun sellaisen palkinnon, jota ulkopuolisen on vaikea ymmärtää.
Kyllä olet oikeassa, kannattaa makoilla vain kotona vällyjen välissä kesät talvet. Kuka nyt haluaisi nauttia kesän ihanista tuoksuista mökillä kesätuulen katveessa lintujen laulua kuunnellen. Aamukasteiset aamu-uinnit, huumaavat grilliruokien tuoksut. Soutelut ja kalastelut. Ei missään nimessä, istutaan sisällä kynttilänvalossa karvoihin kääriytyneenä, niitä hetkiä onkin kiva talvella muistella. Että näin.
Minäkin inhosin mökkeilyä ennen kuin meillä oli oma. Kaikki mökit joilla kävimme olivat kämäsiä ahtaita ym hirveitä.
Sitten ostimme tontin Suomen puhtaimpiin järviin kuuluvan suuren järven rannalta.
Rakensimme kalliorinteeseen kaikilla mukavuuksilla varustetun kakkosasunnon ja awot, alkoi mökkeily maistumaan, vaikka asumme omakotitalossa, mutta lähellä kaupungin keskustaa.
Mökillä oleminen ei vaadi meiltä mitään ylimääräisiä töitä, mutta marjastus ja sienestys omasta pihasta käsin on vaan niin kivaa. Puhumattakaan puhtaan veden kaloista, nam.
Onneksi jokainen saa tykätä mistä haluaa.
Et todellakaan ole ainoa ja sitten on vielä juntteja jotka eivät osaa ajatella
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan ihmisiä, mutta mökkeilyä vielä enemmän. Melkoinen dilemma, koska jossain perähikiän takapoukamassa saisi varmaan olla aika rauhassa lajitovereilta, mutta toisaalta ulkohuussit, kantovedet, porakaivot, itikat, käärmeet, homeiset kämpät ja tekstiilit, tylsyys ja typeryys ovat vaan vielä ärsyttävämpiä. Jaksaisin ehkä jossain miljoonan luksusmökissä, jossa kaikki modernit mukavuudet ja tökkimätön netti, noin päivän, eli siihen asti että alkaa sataa.
Tämä!
Hupaisa aloitus. Mitä aloittaja haluaa, huomiota? Ei tuohon ole mitään muuta sanottavaa, kuin sitten pysyt kotona ja kun sitä mökkiä ei sinulla ilmeisesti muutenkaan ole. Minä taas voisin mökkeillä keväästä myöhään syksyyn.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vihaan koska
- loputon lossijono
- ei alkeellisempiakaan mukavuuksia
- punkit
- kyyt
- sinilevä
- jatkuvaa fixailua, maalaamista
- ummehtuneisuusEi kiitos! Mökkeily oli 70-luvulla muotia, kukaan tuon jälkeen syntyneistä ei mökkeile. Oikeesti.
Itse parikymppisenä ja kaikki oman ikäluokan kaverit mökkeilee, että vähän nyt väärässä olet :D
Ei minuakaan mökkeily kiinnosta, eikä lomailu kotia alkeellisimmissa oloissa. Työtä en pelkää, mutta omakotitalossa riittää myös puuhaa ja voi tehdä samoja asioita mitä monet tekee mökillä, kuten tehdään polttopuita, istututaan nuotiolla, lämmitetään puusauna ja palju yms
Mutta. Harrastan metsästystä ja mökki toimii siinä tukikohtana ja mökkielämää sietää, koska pääsee harrastamaan.
No etpä taida olla. Omassakin ystäväpiirissä on monta , joiden tiedän inhoavan mökkeilyä .
Mökkeilyä ei edes tarvitse olla työleiri, juntteilua aina!
Kasarilla juppipellet selittivät että mökkeily jää pois ja Keski-Eurooppalainen ahdas kaupungissa istuminen on oikeaa ajanvietettä jota suomalaiset tarvitsevat.