Possukka!
Huhuu, Possukka! Vieläkö palstailet? Mulla oli tänään 0-ultra ja sumut oli tehonneet hyvin. Piikitykset alkaa huomenna, 150 iui päivässä. Hirveen hintaisia noi lääkkeet.
Kommentit (17)
Hyvä että sullakin sumut on tehonnu, onko olo hyvä vai vieläkö hikoiluttaa? Sulla siis piikit on alkanu jo myös? Vai muistanko väärin, luin sun viestin mutta sama pää kesät talvet=) Eli me ollaan tosiaan aika samassa aikataulussa tällä kertaa, molemmilla samalla viikolla siirto! Jos siis meillä hyvin menee, kun eihän sitä tiedä selviääkö kumpikaan meidän alkioista sulatuksesta. Aiomme kyllä vaatia että molemmat siirretään jos molemmat selviää, roskiin ei yksikään alkio mene, se on ihan varma homma.
Kauhee kiire ollut viime aikoina hääjärkkäilyissä yms. joten en ole paljon ehtinyt vauvakuumetta potemaan! Mikä on tosi hyvä, ilman tätä kaikkea tekemistä olisin varmasti tarvinnut pidemmän toipumisajan keskenmenosta. Nyt on viime aikoina ruvennut enemmän taas vauvakuume nostamaan päätään, joten eiköhän se piinailu tule olemaan TUSKAA taas=) !!! Mutta me piinaillaan sitten yhdessä toivottavasti, kivaa! Tullaan sitten tänne kertomaan kaikki mahanippailut yms. Mä voin sitten infota sua mun hoitopäiväkirjan kanssa että millanen olo oli minäkin piinapäivänä=)
Mukavaa helatorstaita sinulle, ihanaa kun huomenna saa nukkua!
Juu ne on ihan kauheen hintasia, mutta mulla ainakin meni ekalla ivf kerralla jo raja rikki, ja sain Kelalta jo rahaa takasinkin. Mutta mä jouduin sillon ostamaan yhden puregon ampullin ylimäärästä, koska jouduin piikittämään yhden ylimääräisen päivän ja siitä annoksesta jäi puuttumaan ärsyttävästi jotain 75 iu jonka takia jouduin ostamaan 300 iu ampullin!
Nyt sitten pitäisi hakee kauheesti reseptejä kun loppuvuoden lääkkeet on ilmaisia! =) Pitäis hakea särkylääkkeetkin reseptillä!!
Moi!
Vai olit sä etelässä, kateeks käy. Meillä näiden hoitojen lisäks on se rakennusprojekti, joten voi olla, etten saa punktiopäivänä saattajaa, jos on kriittiset hetket rakennuksella. No kunhan näytteen vie ainakin : )
Punktio on suunnitteilla vkolle 23, tänään mainitsin just esimiehelle, että meen pieneen leikkaukseen. Ei kysynyt enempää. Mun olo on tällä hetkellä tosi väsynyt, ja yöllä on hikoiluttanut. Sumuista tuli yhtenä päivänä tosi ahdistunut olo, ihan hirvee.. Mutta onneks se meni seuraavana päivänä ohi. Kohta pitäs pistää puregonia, jännittää. Pistot alkaa siis tänään. Sit ruokahalu on järjetön ja finnejä tulee naamaan, en tiedä johtuuko sumuista vai mistä..
Kivaa, että päästään piinailemaan yhdessä.
Mullakin oli sumuista ihan kauhee olo, ja lihosinkin muutaman kilon. Johtui varmaan ruokahalusta osittain, mutta tuntu että kiloja vaan tuli ja olin ihan turvonnut. Puregon auttoi mulla ainakin siten, että olo parani huomattavasti. N. viikon käytön jälkeen tosin maha rupee olemaan aika tärinäarka, mutta mä pystyin jopa urheilemaan kevyesti ihan punktioon asti. Joten ole huoleti, pahin on jo ohi, mulla ainakin sumut oli hoidon pahin vaihe, olin hikinen ja kiukkunen ja turvonnut.
Kiva että päästään piinailemaan yhdessä, jos siis mä edes pääsen piinailemaan.. jännätään yhdessä sitten parin viikon päästä. Siirtohan on pp 0, ja pp 9 mä viimeks testasin haaleista haaleimman haamun early detection - testillä, niitä myydään ainakin Yliopiston apteekissa. Mä sanoin miehellekin että mähän testaan vaikka joka päivä hoitojen jälkeen, normaalisti odottelin aina edes siihen päivään että menkkojen olis pitäny alkaa, nyt testaan ahkerasti, se on osa sitä piinailua=)
Miten teidän rakennusprojekti edistyy?
Mä en sillon sanonut töissä mitään, soitin vaan punktioaamuna että oon kipeä. Hyvin meni silleenkin!
Moi!
4 päivää nyt pistelty puregonia eikä mitään oireita vielä. Paitsi, että parina päivänä on pistämisen jälkeen ollut lievää pahoinvointia. Yritän kyllä juoda paljon. Montako yksikköä sä muuten pistit päivässä? Ja paljonko jouduit ostamaan sitä ainetta? Mulla on 150 iui ja oon hakenut 900+300, mutta ei taida riittää. Ultrakin on 2.6. ja sitä ennen veritesti.
Tänään oltiin taas tontilla hommissa, laitettiin pilareita paikalleen. Eipä oo vapaa-ajan ongelmia, eikä ehdi koko aikaa onneks tätä asiaa miettiä.
Niin, olitko sä sen 5 päivää sairaslomalla? Väestöliitossa antavat kuulemma 5 päivää sairista, mutta mä ajattelin kyllä olla vaan 3 päivää, etteivät vaadi töissä tarkempia selvityksiä. Mikäli nyt siis päästään punktioon asti.
Mullakin oli annos 150 iu ja ostin sen 900+300 mutta se ei riittänyt vaan piti ostaa yksi 300 päälle. Idioottimaista ettei niitä myydä pienemmissä erissä, kun se on ihan järjettömän kallista tavaraa ja tarvitsin sitä vaan 75 iu, jäi siis kauheesti ylimääräistä!
Vastasinkin tuonne teidän viikkopinoon jo niistä ovis-oireista, että mullakin oli ihan mielettömät ovulaatio-oireet puregonin aikaan, eli se on ihan normaalia!
Juu väestöliitosta saa sen 5 päivää saikkua, mutta mä en olis vähemmällä edes selvinnyt. Punktio on siis saikkupäivä 1 ja siirto on saikkupäivä 3, ja päivät 2 ja 3 olin todella vatsa kipeänä. Päivät 4 ja 5 olin myöskin vielä kipeä, ja todella herkällä mielentilalla. Kaikki hormonit vaikuttaa vielä niin paljon että en tehnyt mitään muuta kuin itkin ne kaksi siirron jälkeistä päivää, se hormonimäärien vaihtelu on niin mieletöntä että suosittelen todellakin olemaan kotona sen viisi päivää vaikka et oliskaan niin kipeä kuin minä. Itse en ainakaan edes puhelimeen halunnut silloin vastata, olin jotenkin ihan muissa maailmoissa ja halusin vaan olla miehen kainalossa. Olo helpotti sitten tosi paljon juuri sen päivän 5 jälkeen ja sitten olin taas ihan normaali oma itseni, hormonimäärät ilmeisesti tasaantuivat=)
Onko sullakin punktio tiistaina? Mä toivoin sillon että se olis ollut keskiviikko niin ei olis tarvinnut kuin sen kolme saikkupäivää... mutta hyvin kaikki meni töissä, ei kukaan mitään kysellyt, ei siinä saikkulapussa ole syytä ja eihän pomo saa sitä katsoakaan tai kysellä mitään, jokaisella työpaikalla pitää olla yksi nimetty henkilö joka saikkulaput saa katsoa ja muille se ei kuulu. Kyllä mä pomolle annoin sen lapun ihan käteen muttei hän mitään kysellyt vaikka normaalisti tosi avoimesti kerron missä mennään ja ollaan yhtä paljon kavereita kuin työkavereita. Kyllä ihmiset ymmärtää olla kyselemättä, ei huolta! =)
Lähdetään kohta väestöliittoon käymään, mulla on ultra jossa katsotaan limiksen paksuus ja sitten rupeen tikuttamaan ovista huomisesta alkaen. Siirto on varmaan vasta ensi viikolla, kun niitä alkioita viljellään ainakin yksi ylimääräinen päivä mikäli selviävät sulatuksesta.
Mukavaa viikonjatkoa ja hyvää munisten kasvattelua!=)
Olin tänään verikokeessa ja väestöliitosta soitettiin iltapäivällä, että joudun menemään huomenna ylimääräiseen ultraan. Verikokeen arvot koholla ja olen reagoinut aika voimakkaasti piikkeihin. Mielenkiintoista nähdä mitä siellä ultrassa näkyy. Toivottavasti ei tuu hyperiä.
Nyt alkoi pelottamaan, että hyperi iskee. Vatsa on tosi turvonneen tuntuinen ja on lievää pahoinvointia.. En halua, että hoito jää kesken. No huomenna se selviää.
Moi taas!
Ultra oli tänään ja siellä oli n. 15 rakkulaa, mutta eivät vielä " kypsiä" , joten punktio olisi alkuviikosta. Mun lääkeannostusta pienennettiin 100 yksikköön. Harmi, kun toimenpide osuu alkuviikkoon, niin joutuu olemaan koko viikon pois töistä, mutta ei mahda mitään. Jos maltan olla sen viisi päivää, mutta sä valaisit mua, niin ehkä se on järkevintä.
Sulla olis sitten siirto ens vkolla eli samoissa mennään sitten. Toivottavasti alkiot selviävät, pidän peukkuja.
Mäkin pelkäsin silloin hyperiä kun oli niin kauheesti muniksia ja maha oli ihan pallo, mutta join ihan kauheesti nesteitä ja hyvin meni. Sullahan on erittäin hyvä saalis muniksia, ei liikaa vaan juuri sopivasti eli luultavasti ovat paremmanlaatuisia kuin mulla oli.
Kävin tiistaina ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitääkin, oli muuten kaksi munarakkulaa kasvamassa, voipi olla että siis kaksi irtoaa. Mutta ei mitään luomutoivoa kyllä siltikään ole=) Tikuttelen nyt ovista ja sitten kun testi näyttää plussaa, soitan väestöliittoon ja kolme päivää sen jälkeen on pas. Luulisin että ovis on pe-su välillä eli siirto on ma-ke välillä. Mikäli kumpikaan alkioista selviää. Meillä oli eri lääkäri nyt tällä kertaa, ja häneltä kysyin että voiko molemmat alkiot siirtää jos selviävät ja hän sanoi heti että tottakai, hän merkkaa sinne koneelle että siirretään molemmat. Se meidän oma lääkäri oli tosi nihkeä, hän sanoi että viljellään niitä yksi päivä lisää ja katsotaan kumpi on parempi, ja siirretään vaan yksi. Hyvä että nyt sitten siirretään molemmat, niin ei tarvitse ikuisesti miettiä että olisko se toinen sittenkin kiinnittynyt, jos yhdellä alkiolla menisi mönkään. Enkä mä halua että alkioita pistetään roskiin!!
Ihanaa kun piinaillaan samaan aikaan!!! Ja hyvä että testailu osuu viikonlopulle, viimeksi ainakin pp10 ja 11 testasin hailakan haamun eli sillon aion testata nytkin ekan kerran.
Moi!
Tänään oli ultra ja verikoe. Mun estrogeeniarvot on tosi koholla eli hyper-riski on olemassa. En saanut viime yönä nukuttua, kun vatsa tuntui niin raskaalta. Ja mahassa näkyi nyt hirvee määrä munasoluja, jotka ei olleet kypsiä vielä. Punktio on suunniteltu maanantaille. Tylsä tilanne, kun mun mies ei pääse mua saattamaan kotiin näillä näkymin ja mun pitäs keksiä nyt joku muu saattaja, voi että harmittaa.
Kerro sitten, koska meet siirtoon ja miten kävi..
Tulipa mieleen, että onkohan meillä ollut sama lääkäri, kun mun lääkäri on kans tosi ehdoton siinä, että vain yksi alkio siirretään.
Toivottavasti sulle ei tuu hyperiä, voi että... juo nyt kauheesti, onneks ei enää montaa päivää, oot varmaan jo ottanut viimeisen annoksen puregonia jos punktio on maanantaina?
Meilläkin oli punktiopäivänä vähän ongelmia miehen työn kanssa, mutta hyvin se meni loppujen lopuksi.
Tänään oli melkein yhtä vahva viiva ovistestissä, vähän aikaa piti tiirailla että onko se nyt vai eikö se ole. Ei se ihan yhtä vahva ollut, joten odotan ovista huomiseksi. Siirto on siis tiistaina, mikäli vaan alkiot selviävät, senhän saan tietää vasta tiistaina kun ne sulatetaan samana päivänä. On kyllä ihan suoraan sanottuna perseestä jos turhaan tässä nyt elättelen toiveita eikä päästä edes siirtoon asti. Vihaan tuota ovistestien tuijottelua, se on jotenkin niin hankalaa niiden viivojen kanssa, olis helpompaa jos siihen yksinkertaisesti vaan tulisi viiva kun on oviksen aika ja muuten ei viivaa ollenkaan.
Mulla ei kauheen suuret toiveet ole tuon PASsin suhteen, ollaan miehen kanssa ihan suunnattu jo seuraavaan ivf:ään henkisesti. Paljon pahempi olisi jos kiinnittyminen taas tapahtuisi mutta taas menisi kesken. Sanoin miehelle että mikäli kerran vielä tulee keskenmeno niin en varmaan halua enää yhtään hoitoa, koska keskenmenon riski kasvaa ihan mielettömästi kahden keskenmenon jälkeen, enkä jaksa enää yhtään. Epäonnistunut hoito on oikeesti helpompi kestää kuin kesken mennyt.
Onnea maanantaille jos ei enää kirjotella ennen sitä!!!!!!!!!!!!!!!! Ei nyt sitten nähdä väestöliitossa, kun sä oot siellä maanantaina ja keskiviikkona ja mä olen todennäköisesti tiistaina=)
Kohta otan vikan annoksen puregonia.
Meillä ei ole ongelma miehen työ vaan se, että sen pitäs lähtee näytteen antamisen jälkeen heti tontille, kun sitä tarvitaan siellä. Punktio piti olla alunperin tiistaina, mutta ton hypervaaran takia, piti siirtää jo maanantaille ja meni aikataulut sekasin.
Onpa tylsää, että vasta samana päivänä saa tietää, onko alkiot selvinneet vai ei. Ei nää hoidot oo kyllä yhtään yksinkertaisia. Mullakin voi käydä niin, että joudutaan pakastamaan munasolut, eikä päästä tuoresiirtoon. Lääkäri sanoi, että sekin on mahdollista.
Mulla noi ovistestit on aina olleet tosi selkeitä, mutta mulla noi viivat saattaa tulla niin, että ed.päivänä ei viivan viivaa ja seuraavana päivänä jo tosi vahva viiva.
Ymmärrän, että keskenmeno tuntuu kamalalta. Kun ensin annetaan jotain ja sit otetaan pois.
Juu, ei nähdä sitten väestöliitossa.. Mä kerron heti maanantaina miten kävi!! Saa nähdä pääsenkö siirtoon ollenkaan. Laita säkin tiistaina kuulumisia. Toivottavasti alkiot selviävät.
.. ilmeisesti. Tänään ei vieläkään vahvaa viivaa, tai melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva muttei ihan. Tuntuu että eilen oli vahvempi ku tänään... mutta täytyy kattoo mitä se näyttää huomenna.
Eli sullakin on siirto keskiviikkona joten me voidaankin nähdä väestöliitossa=)
Siis mikäli me nyt päästään siirtoon asti, tänään on paljon parempi olo kuin eilen, kun sai nukkua pitkään, mut yöllä jouduin juoksemaan vessassa runsaan juomisen seurauksena.
Jokos teillä muuten oli jo ne häät?? Onneksi olkoon, jos oli.
Oltiin miehen kanssa etelässä viikko, joten olin palstatauolla! =)
Nyt rupeen palstailemaan enemmän, se on lupaus. Pas on parin viikon päästä, ensi viikolla on ultra kp 10 jonka jälkeen rupeen testailemaan ovista. Alkionsiirto on sitten 3-4 pv oviksen jälkeen, eli suunnilleen arvioisin että 7.6 aikoihin. Millon sulla on punktio? Sillä samalla viikolla siis ilmeisesti ainakin, luin jostain toisesta pinosta kuulumisiasi!!?
Kirjottelen huomenna lisää, nyt täytyy mennä värjäämään hiuksia=) Onnea hoidolle ja kerrohan kaikki mitä kuuluu!