En haluaisi verenpainelääkkeitä jännityksen takia?
Jahas paineet oli taas terkalla 150-160 ja 98 kun kotona ne on 120-130 ja 80-85.
Jännitän terkalla mittaamista ja muutenkin olen herkkä jännittämään ja punastelemaan . Pidän sosiaalisista tilanteist mutta jokin siinä saa pulssin kohoamaan ja verenpainekin.
Pitääkö mun tän takia ottaa verenpainelääkkeet?? Aina lääkärissä sanovat että pitäskö alottaa mut kun oon sanonu kotimittauksen ja kerron jännityksestä se on jääny. Mut oon alkanu miettii et mitä jos paineet on usein koholla päivän aikana jännittävissä tilanteissa. En lisää koskaan suolaa ruokaan ja muutenkaan en suolaisia ruokia usein syö. Painokin on normaali indeksien rajoissa. Sukurasitetta verenpaineeseen löytyy ja ikää 43v .
Onko muilla tullut lääkitys tämmöisillä oireilla jo? Tai te joilla jännitystä?
Onko niissä lääkkeissä paljon sivuvaikutuksia? Ne mua kanssa huolettaa jos saankin huonon olon jne.Mitä lääkkeitä käytätte onko heti montaa eri tablettia jne ?
Kommentit (2)
Kaiva googlesta verenpaineen kotiseuraus / kotimittaus ja täytä viikon verran sitä lomaketta.
Joka aamu ja ilta mittaat kaksi kertaa minuutin välillä paineesi ja merkkaat niiden keskiarvon lomakkeeseen. Siitä näkee paremmin tilanteen kuin yhdellä mittauksella vastaanotolla.
Mulla nousi paineet aina maanantaiaamuna ja laskivat vasta/jo pe-aamuna. Ei siinä tarvinnut syytä kauheasti mietiskellä.
Vältä lakun ja salmiakin syöntiä, osalla ihmisistä nostaa painetta.
Mittaa säännöllisesti ja pidä kirjaa noista paineista, käykää sitten terveydenhoitajan kanssa nää merkinnät läpi. Käynnillä noi paineet pitäisi mitata ainakin kahdesti peräkkäin, jotta tulos on varmempi.