Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö kyykky tuntua jotenkin pakaroissa?

Vierailija
20.05.2019 |

Mahdollisesti tyhmä kysymys, mutta mietityttää vain, teenkö jotain väärin, kun kaikkialla muualla kyllä tuntuu! :D

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Täytynee pian kokeilla, jos saisin liikkeen viimeinkin tuntumaan oikein!

Ap

Vierailija
22/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes, kuten moni muukin ketjussa sanoi, tuntuu kyykky reisissä eikä pakaroissa jos sen tekee väärin. Mikäli ei nettiohjeilla saa kyykkyä oikein niin kannattaa maksaa kerta-aika jollekin pt:lle joita nykyään on lähes kaikilla kuntoklubeilla.

Itse saan sen tuntumaan pakaroissa mikäli ajattelen kyykätessä istuvani taaksepäin tuolille: elikkä pyllistän niin pitkälle taakse kuin menee. Monet ehkä häpeävät tätä liikettä ja siksikin kyykkäävät väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas jotenkin hölmöä, että on muka joku pakaraa kehittävä liike, mutta siinä pitääkin jotenkin keinotekoisesti itse kuitenkin tehdä pakaralle joku erillinen puristus. Jos liike on pakaralle hyvä, pitäisihän sen tulla sieltä ihan luonnollisesti.

Vierailija
24/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykkyliikkeessä pitää ponnistaa kantapäillään ylös, ei koko jalalla. Ja täytyy ajatella koko ajan pakaroitaan ja nousta myös niiden avulla ylös. Säärien

voimaa ei pidä käyttää. Muista aina tosiaankin koko ajan ajatella niitä pakaroitasi, niin saat tuntuman sinne, ja ne alkavat toimia. Pakaralihakset on supistettava yhteen jo siellä ala-asennossa ja rentoutettava vasta ylhäällä. Takareisilihaksia pitää ajatella sitten alas laskeutuessa ja niiden avulla toimia. Tsemppiä treeneihisi!

Vierailija
25/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpas jotenkin hölmöä, että on muka joku pakaraa kehittävä liike, mutta siinä pitääkin jotenkin keinotekoisesti itse kuitenkin tehdä pakaralle joku erillinen puristus. Jos liike on pakaralle hyvä, pitäisihän sen tulla sieltä ihan luonnollisesti.

No onhan siinä se järki että yleensä ihminen kompensoi niitä heikompia puoliaan muilla (sekä fyysisiä että henkisiä): jos on heikot pakarat ja reidet niin nostetaan laatikoita selällä ja rikotaan se, tai mikäli selkä on jumissa niin kävellään vähän toispuoleisesti ja saadaan selkä vielä pahempaan kuntoon. Mikäli peruslihakset ovat ihan surkeassa kunnossa, ei ihminen edes välttämättä tunnista niitä joten pakostakin sitä "auttaa" muilla lihaksilla siinä vieressä. Kuitenkin kroppa on kokonaisuus eikä niitä erillisiä osia niin helposti voi toisistaan eristää.

(Sivuhuomiona psyykkisesti vastaava tilanne voisi olla että tyhmä voi kompensoida keskustelussa vitsailemalla tai epäempaattinen ihminen oppia reagoimaan koskettaviin tilanteisiin älykkyyden avulla.)

Vierailija
26/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy miesten salilla ja etsi sieltä se lihaksikas kaveri, jolla on salin isoin perse. Sitten katsot, miten se treenaa kyykkyä.

Vierailija
27/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy miesten salilla ja etsi sieltä se lihaksikas kaveri, jolla on salin isoin perse. Sitten katsot, miten se treenaa kyykkyä.

Näin mun on varmaan tehtävä, koska en saa kyykkyä vieläkään tuntumaan... Onkohan mulla pakaroita lainkaan?!?

Ap

Vierailija
28/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mun on varmaan tehtävä, koska en saa kyykkyä vieläkään tuntumaan... Onkohan mulla pakaroita lainkaan?!?

Ap

Oletko katsonut tämän?

How To Get A Huge Squat With Perfect Technique (Fix Mistakes)

Vierailija
29/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että sen kuuluukin tuntua etureisissä eikä perseessä. Taas opin jotain uutta.

Vierailija
30/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykky ei ole mikään paras liike pakaroille. Jos kuitenkin haluaa, että tuntuu myös siellä, kyykkää leveämmässä asennossa ja keskity ponnistamaan kantapäillä itsesi ylös. Ihmisillä on myös erilaisetvälitykset eli toisilla tuntuu kyykyssä helpommin kuin toisilla.

Paljon paremmin saan ainakin itse poltetta pakaroihin maastavedoissa (joko romanialainen tai sumo) tai esim tangolla askelkyykkynä taakse. Hip thrust ja bulgarialainen parhaat isot liikkeet pakaroille.

Vierailija
31/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin että sen kuuluukin tuntua etureisissä eikä perseessä. Taas opin jotain uutta.

Kyllä se mulla tuntuu etu- ja takareisissä ja pakaroissa. Alaselässä jonkin verran ja vatsalihaksissa myös.

Vierailija
32/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä myös selkä suorana, jolloin paino jää sinne pepun päälle. Jos pyllistät ikään kuin p*skalla ollessa, on paino etureisien päällä.

Mulla tuntuu parhaiten ylösnoustessa, kun ponnistaa taka- ja peppulihaksilla ylös.

Vierailija
33/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalat leveämmälle ja peppu alas (polvet 90 astetta), niin alkaa mennä pakaroille. Kokeile myös sivukyykkyjä.

Niin alas vain kuin liikkuvuus sallii. Ei kannata jäädä siihen 90 asteeseen väkisin, ellei se ole luonnollinen korkeus itselle.

https://www.cbphysicaltherapy.com/wp-content/uploads/2016/08/IMG_8974.j…

Eli jos pystyy kuvan naisen tapaan selkä suorana tuohon, niin tangon kanssa ehdottomasti yhtä alas.

Vierailija
34/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä myös selkä suorana, jolloin paino jää sinne pepun päälle. Jos pyllistät ikään kuin p*skalla ollessa, on paino etureisien päällä.

Mulla tuntuu parhaiten ylösnoustessa, kun ponnistaa taka- ja peppulihaksilla ylös.

Vierailija
35/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö low bar - vai high bar -kyykkyä? Itsellä menee high bar -kyykky enimmäkseen reisille.

Vierailija
36/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö jotain varttikyykkyjä hieman polvia notkistaen?

Niitä ns. Kakolan kyykkyjä, joissa tankoon ladataan hirveitä painoja ja sitten polvia vain hiukan notkistetaan ja sen jälkeen kehutaan kuinka on kyykännyt 300 kg.

Vierailija
37/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa saada tekniikka kuntoon on että alaasennossa ajat lantion eteen paino kantapäillä. Eli et edes ajattele ponnistavasi ylös vaan ajat lantion eteen. Näin nouset ylös ja koko kropan pitäisi olla mukana.

Vierailija
38/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalat leveämmälle ja peppu alas (polvet 90 astetta), niin alkaa mennä pakaroille. Kokeile myös sivukyykkyjä.

Niin alas vain kuin liikkuvuus sallii. Ei kannata jäädä siihen 90 asteeseen väkisin, ellei se ole luonnollinen korkeus itselle.

Eli jos pystyy kuvan naisen tapaan selkä suorana tuohon, niin tangon kanssa ehdottomasti yhtä alas.

Todellakin. Tuollainen kuvan kyykkyhän on se oikea kyykkyasento ja tuohonhan pääsee ihan luontevasti.

Vierailija
39/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Tuollainen kuvan kyykkyhän on se oikea kyykkyasento ja tuohonhan pääsee ihan luontevasti.

Varsin harva suomalainen pääsee tuohon luontevasti. Kaikki lapset pääsevät, mutta vanhemmiten länsimaalainen elämäntyyli verottaa ja kyykky ei ole entisensä. Sen voi toki kärsivällisesti harjoittelemalla saada takaisin.

Vierailija
40/52 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tee tavallista kyykkyä pakaratreenissä, vaan silloin kun painotan etureisiä tai koko vartaloa. En saa leveälläkään asennolla niin hyvää tuntumaa pakaroihin, että viitsisin uhrata yhden ns. ison liikkeen siihen.

Yleensä omaan pakaratreeni sisältää sumomave:n, hip thrustin, bulgarialaisen askelkyykkynä tms. ja muutama eristävä liike siihen päälle. Tämä on ihan hyvä jako ollut, sillä en koe mukavaksi kyykätä ja tehdä maastavetoja samana päivänä. Kuitenkin molempia olisi hyvä viikottain tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan