Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö kyykky tuntua jotenkin pakaroissa?

Vierailija
20.05.2019 |

Mahdollisesti tyhmä kysymys, mutta mietityttää vain, teenkö jotain väärin, kun kaikkialla muualla kyllä tuntuu! :D

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa, tosin mulla tuntuu vain etureisissä ja varsinkin parina seuraavana päivänä on etureidet ihan jumissa. 

Vierailija
2/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette kyykyn väärin ja siksi se menee reisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette kyykyn etureisillä ettekä pakaroilla, siksi se tuntuu etureisissä eikä pakaroissa.

Vierailija
4/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet varmaan kapeaa kyykkyä polvet eteenpäin? Menee etureisille.

Vierailija
5/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö jotain varttikyykkyjä hieman polvia notkistaen?

Vierailija
6/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin olen vähän ajatellutkin. Olen googletellut vaikka kuinka ja mielestäni teen ihan oikealla tavalla! En ymmärrä missä menee vikaan!

Ap

Vierailija
7/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän kyykyssä painaa takamusta vähän taaksepäin mutta kaadun aina :D

Vierailija
8/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat leveämmälle ja peppu alas (polvet 90 astetta), niin alkaa mennä pakaroille. Kokeile myös sivukyykkyjä.

Vierailija
9/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin ihan hiljattain jostain lehtijutusta selvisi, että kyykkäämisen ei pitäisi tuntua pelkästään reisissä ja että sillä olisi jokin yhteys pakaroihin. Erinäisissä jumpissa on tullut käytyä, mutta jostain syystä yksikään jumppavetäjä ei ole tätä asiaa ottanut esiin, vaikka sinänsä onkin aika yleistä mainita, missä lihaksissa liikkeiden pitäisi tuntua. Kyykyn suhteen on kuitenkin puututtu vain asentoon. Jännä.

Vierailija
10/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jotain eri variaatiota kyykystä.

Mulla normikyykky tuntuu kanssa etureisissä. Jos teen kyykkyä niin että otan vuorojaloin askeleen taaksepäin tai niin että kyykkykävelen painojen kanssa niin saan hyvän poltteen peppuun.

Anteeksi oikeat termit ei ole hallinnassa.

Vierailija
11/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha on polvia taakse päin taivuttaa.

Vierailija
12/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalat leveämmälle ja peppu alas (polvet 90 astetta), niin alkaa mennä pakaroille. Kokeile myös sivukyykkyjä.

Tämä. Jalkaterät saavat osoittaa viistosti sivuille ja polvien pitää mennä sivuille jalkaterien mukaisesti - ja muistakin tämä, ettet riko itseäsi. 90 asteen kulma polvissa riittää, ja ylös mennessä jännitä pakaroita. Katso voimanostajien kyykkyjä. Kaikilla on omanlaisensa tyyli, jotkut tekevät kapeammin ja jotkut leveämmin.

Vierailija
13/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eivät käytä pakaralihaksia edes kävellessä. Siinä syy roikku- ja lättäperseisiin ja polvien nivelrikkoon.

Kävellessä voiman pitää lähteä perseestä eikä reidestä. Samalla lantio keinuu ja selkä kiertyy.

Vierailija
14/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten normiaskelkyykyn voi edes tehdä väärin? Itse teen siis ihan vaan kehonpainolla kotona ja juu, reisissä se tuntuu mutta ei pakaroissa. Sama juttu rappusten nousussa, etureidet huutaa hoosiannaa mutta ei se muualla tunnu.

Vierailija
15/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakaroille on turvallisempia ja täsmällisempiäkin harjoitteita. 

Vierailija
16/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla, tuntuu vain reisissä. Minulla on vielä vähän hankala tilanne, että askelkyykyt eivät onnistu polvien takia.

Vierailija
17/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaikka leveää sumukyykkyä tai bulgarialaista yhden jalan askelkyykkyä.

Etsi treeniohjeita vaikka sanoilla "pakaroiden hermotus/aktivointi", "laiskan/kuolleen/uinuvan takapuolen syndrooma".

Vierailija
18/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sumokyykkyä piti sanomani.

Vierailija
19/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha on polvia taakse päin taivuttaa.

Hyvä havainto, vautsi vau. Jalkateriä sivuille kääntämällä polvia saa sivuille ja lantio menee luontevammin jalkojen väliin kyykyn alasmenovaiheessa.

Vierailija
20/52 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelin vuosia ja vuosia samaa, vain reisissä tuntui. sitten joku ope sanoi jotain ja tajusin. En muista mitä hän sanoi mutta nykyisin sillä hetkellä kun nousen kyykystä ylös, aktivoin ja puristan pakaralihaksia. Eli niitä pitää samalla itse aktiivisesti puristaa, ei ne pakaralihakset siellä itsestään aktivoidu kyykkyliikkeestä.

En ole kuin harrastelija, kertokoot joku paremmin jos tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi