Miksköhän ihastus vastasi ensin innokkaasti, ja sitten katosi?
Olen ollut tosi pitkään ihastunut yhteen mieheen. Asuimme ennen samalla paikkakunnalla ja siellä pyörittiin jonkin verran samoissa porukoissa, nähtiin juhlissa jne., mutta ei oikeastaan olla koskaan kahden kesken juteltu tai muutenkaan tarkemmin tutustuttu.
No minä muutin työn perässä toiselle puolelle Suomea joten näkemisemme loppui tähän. Mies kuitenkin pyöri mielessäni, joten rohkaistuin lopulta laittamaan hänelle viestin jossa kerroin kiinnostuksestani.
Olinkin aivan onneni kukkuloilla, kun mies vastasi hyvinkin ilahtuneeseen ja innokkaaseen sävyyn. En nyt ihan suoraan kopioi sitä viestiä tähän, mutta se oli tämäntyylinen "moikka! Tosi kiva kun laitoit viestiä! Vaikutat myös mukavalta ja kiinnostavalta :) Miten sun viikko on sujunut?"
Eli siis hänen vastauksestaan sain sen kuvan, että häntäkin kiinnostaa, ja ehdin tietysti innostua kovasti. Vastasin sitten tuohon viestiin, sanoin että onpa kiva kuulla, viikko on sujunut hyvin kiitos, mitenkäs hänellä.
Tämän jälkeen.... ei mitään. Mies ei ole edes lukenut tuota viestiä, vaikka lähetin sen jo toissapäivänä :( Mistä tällainen voisi johtua? Miksi ensin antaa ymmärtää että kiinnostaa, ja sitten kadota? Tuntuu aika julmalta näin toisesta osapuolesta.
Enkä myöskään usko, että hän olisi tuntenut että on "pakko" vastata innokkaasti ekaan viestiin esim. sen takia, ettei jatkossa tulisi kiusallista kohtaamista livenä. Koska me siis emme enää kohtaa livenä kun asumme eri puolilla maata nykyään. Hän olisi voinut ihan hyvin heti kieltäytyä, tai vaikka jättää vastaamatta jos ei kiinnosta. Ei ole pelkoa siitä että olisin seuraavana päivänä tullut lähimarketissa vastaan.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutaman miehen ghostanneen naisen näkökulma. Mulla on aika suuria ihmissuhteisiin liittyviä traumoja ja ongelmia. Mulle on tosi vaikeaa syvällisesti päästää ihmisiä lähelle. Olen ns. ikisinkku ja aina välillä joku mies yrittää lähestyä.
Yleensä kun joku mies lähestyy, niin tunnen aluksi itseni toiveikkaaksi ja että "ehkä tällä kerralla tämä onnistuu". Siksi olen aina alussa innokas juttelemaan. Kuitenkin ihan joka ikinen kerta, kun juttu etenee, mulle iskee selittämätön ihan h*lvetillinen ahdistus ja haluan vain äkkiä eroon koko miehestä. Kyse ei siis ole mistään mitä mies tekee, vaan mun omista ongelmista.
Olen myös niin awkwardi ja nolo etten vain pysty sanomaan että nyt ei kuule kiinnostakaan, vaan päädyn aina tuohon "helpoimpaan" vaihtoehtoon eli ghostaamiseen ja miehen ikuiseen välttelyyn.
Tiedän että olen ihan p*ska ihminen, mutta tässä nyt yksi selitys "katoajan" näkökulmasta.
Seuraavalla kerralla kun joku lähestyy sinua, älä ala alkuunkaan juttelemaan.
Moni mies ei jaksa jutella pitkään somessa tai vaikkapa tinderissä, koska niistä on niin paljon huonoja kokemuksia, kuten se, että ne hommat eivät yleensä etene yhtään mihinkään.
Joten, jos haluat oikeasti selvittää kiinnostuksen todellisen tilan, etkä vain analysoida sitä, niin pyydä häntä treffeille. Moni mies on totaalisen kyllästynyt siihen, että joutuu tekemään tämän aina itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuota, viestistä on vasta alle 2 päivää? Jotkut miehet eivät päivystä puhelimissa jatkuvasti.
Tälle aloitukselle olisi aihetta, jos viestistä olisi kestänyt jo 2 viikkoa eikä miehestä kuulu. 2 päivää ei ole MITÄÄN. Tällä miehellä voi olla ollut puhelin suljettuna viimeiset 2 päivää, hyvänen aika sentään. Normaalia. Jokainen mies jonka tunnen on täysin tavoittamaton monta päivää viikossa, ei niillä ne puhelimet ole pääasia elämässään ja ovat monesti lukuisia päiviä koskemattakaan puhelimeen.
Joten vähän kärsivällisyyttä! Mies ei välttämättä ole nähnytkään viestiäsi vielä.
Minä puolestaan en tunne yhtään miestä jolla olisi kännykkä suljettuna useita päiviä. Heillä on työpaikat, perheenjäseniä ja yhteydenpitoa ystäviin sekä harrastusryhmiin.
Ei minunkaan tuntemilla ihmisillä puhelin ole ”pääasia” elämässä, se vain on ihan normaali yhteydenpidon väline.
Mitä aloittajaan tulee, sanon samaa kuin muut, mies ei ole kiinnostunut eikä vain tiennyt miten asian sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei jaksa jutella pitkään somessa tai vaikkapa tinderissä, koska niistä on niin paljon huonoja kokemuksia, kuten se, että ne hommat eivät yleensä etene yhtään mihinkään.
Joten, jos haluat oikeasti selvittää kiinnostuksen todellisen tilan, etkä vain analysoida sitä, niin pyydä häntä treffeille. Moni mies on totaalisen kyllästynyt siihen, että joutuu tekemään tämän aina itse.
Jos mies ei vastaa kuin kerran, ei ole mitään ”kiinnostuksen tilaa”. Ei homma tössää jo yhteen ihan kivaa kuuluu-viestiin jos molempia kiinnostaa.
Muuten samaa mieltä, naiset voivat pyytää treffeille, niin mä itsekin olen naisena kysynyt aika lailla heti. En jaksa mitään jaaritteluja koska livenä sen vasta näkee synkkaako.
Viimeisen kanssa yks päivä useampia viestejä ja yks puhelu, jo seuraavana pvänä treffit. Nyt on asuttu jo kolmatta vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ikänne?
Molemmat 35. Ap
Siis ihan ennenkuulumatonta. Kertakaikkiaan. :O :O Ghostaaminen ei olekaan pelkkä urbaanilegenda?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, viestistä on vasta alle 2 päivää? Jotkut miehet eivät päivystä puhelimissa jatkuvasti.
Tälle aloitukselle olisi aihetta, jos viestistä olisi kestänyt jo 2 viikkoa eikä miehestä kuulu. 2 päivää ei ole MITÄÄN. Tällä miehellä voi olla ollut puhelin suljettuna viimeiset 2 päivää, hyvänen aika sentään. Normaalia. Jokainen mies jonka tunnen on täysin tavoittamaton monta päivää viikossa, ei niillä ne puhelimet ole pääasia elämässään ja ovat monesti lukuisia päiviä koskemattakaan puhelimeen.
Joten vähän kärsivällisyyttä! Mies ei välttämättä ole nähnytkään viestiäsi vielä.
Minä puolestaan en tunne yhtään miestä jolla olisi kännykkä suljettuna useita päiviä. Heillä on työpaikat, perheenjäseniä ja yhteydenpitoa ystäviin sekä harrastusryhmiin.
Ei minunkaan tuntemilla ihmisillä puhelin ole ”pääasia” elämässä, se vain on ihan normaali yhteydenpidon väline.Mitä aloittajaan tulee, sanon samaa kuin muut, mies ei ole kiinnostunut eikä vain tiennyt miten asian sanoisi.
Luontaisesti. Eihän kukaan nyt sanonutkaan että niillä kännykkä kiinni olisi useita päiviä, vaan eivät jatkuvasti ole availemassa näitä instoja, faceja, tindereitä, eikä myöskään pidä niissä ilmoituksia päällä. Se, että on jatkuvasti tavoitettavissa näiden äppien kautta kilahduksen tullessa, on niin harvinaista miehien parissa, että se on enneminkin poikkeuksellisen harvinaista. Soitolla toki tavoittaisi, mutta harva soittelee nykyisin ja ap vielä vähemmän ihastukselleen.
Sitä myöden tässä kahdessa päivässä ei ole vielä mitään ihmettelemistä, jos ei ole vielä 2pv aikana vastannut. Jospa se mies ei ole avannut facea kahteen päivään, kerta sinne tämä ap laittoi viestin. Se on jopa todennäköistä, että ei ole avannut.
Se on täysin normaalia.
Okei, kaipailisin teiltä nyt neuvoa tähän tilanteeseen. Mies ei ole vieläkään vastannut tuohon minun vastaukseeni. Erikoiselta tuntuu, että hän ei ole edes lukenut sitä (messengerissä tulee se merkki viestin alle, kun vastapuoli on avannut viestin). Mietin, että yrittääkö hän vältellä viestiäni vai eikö tosiaan ole vain käynyt facebookissa (siinäkään tapauksessa hänen kiinnostuksensa ei taida olla Kovin suurta).
Minä olen jo mielessäni luovuttanut että tästä tulisi mitään, mutta minulle olisi silti todella tärkeää saada mieheltä edes joku vastaus ja "closure".
Mitä siis ajattelette siitä, jos laittaisin miehelle nyt toisen viestin, jossa sanoisin että toivoisin hänen vastaavan jotain, olipa se vastaus vaikka sitten se, että häntä ei kiinnosta jutella kanssani. Haluaisin vain tietää enkä ajattele pahasti, olipa hänen vastauksensa mitä hyvänsä.
Olisiko tuollainen viesti hyvä vai huono idea teistä?
Ap
Minusta ihan asiallinen, mutta en ehkä kuitenkaan vielä sitä laittaisi, vaan odottaisin vielä pari päivää,
Häh? Siis eihän tuollaisesta vastauksesta voi mitenkään edes vahingossa ymmärtää että mies olisi kiinnostunut? Ihan normaali ystävällinen vastaus. En ymmärrä miten jotkut naiset haluavat aina ylitulkita miesten viestejä ja kuvitella ihan omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Okei, kaipailisin teiltä nyt neuvoa tähän tilanteeseen. Mies ei ole vieläkään vastannut tuohon minun vastaukseeni. Erikoiselta tuntuu, että hän ei ole edes lukenut sitä (messengerissä tulee se merkki viestin alle, kun vastapuoli on avannut viestin). Mietin, että yrittääkö hän vältellä viestiäni vai eikö tosiaan ole vain käynyt facebookissa (siinäkään tapauksessa hänen kiinnostuksensa ei taida olla Kovin suurta).
Minä olen jo mielessäni luovuttanut että tästä tulisi mitään, mutta minulle olisi silti todella tärkeää saada mieheltä edes joku vastaus ja "closure".
Mitä siis ajattelette siitä, jos laittaisin miehelle nyt toisen viestin, jossa sanoisin että toivoisin hänen vastaavan jotain, olipa se vastaus vaikka sitten se, että häntä ei kiinnosta jutella kanssani. Haluaisin vain tietää enkä ajattele pahasti, olipa hänen vastauksensa mitä hyvänsä.
Ap
Siis sun pitää saada closure mihin? Eihän sulla ja sillä miehellä ole edes minkäänlaista suhdetta 😃 Ei vitsi 😂
Vierailija kirjoitti:
Häh? Siis eihän tuollaisesta vastauksesta voi mitenkään edes vahingossa ymmärtää että mies olisi kiinnostunut? Ihan normaali ystävällinen vastaus. En ymmärrä miten jotkut naiset haluavat aina ylitulkita miesten viestejä ja kuvitella ihan omiaan.
Miten kiinnostunut mies sitten viestisi, jos olisi kiinnostunut? Eikö tuon voi tulkita ihan miten vaan päin.
Ei hitto täällä on ilkeää porukkaa. Kai se sitten parantaa omaa oloanne jotenkin, kun pääsette "näpäyttämään". Minun oloani on aina parantanut se, kun saan rohkaista muita ja sanoa jotain, joka piristää heidän mieltään. Näin ovat ihmiset erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto täällä on ilkeää porukkaa. Kai se sitten parantaa omaa oloanne jotenkin, kun pääsette "näpäyttämään". Minun oloani on aina parantanut se, kun saan rohkaista muita ja sanoa jotain, joka piristää heidän mieltään. Näin ovat ihmiset erilaisia.
Eiköhän ap:kin ole joskus jotain ilkeää jollekin täällä sanonut. Tottakai kaikki sattuu vasta kun osuu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ap:kin ole joskus jotain ilkeää jollekin täällä sanonut. Tottakai kaikki sattuu vasta kun osuu omalle kohdalle.
"Voin olla ilkeä henkilölle X, koska ihan varmasti hänkin on joskus ollut ilkeä jollekin."
Kuulostat hienolta ihmiseltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voin olla ilkeä henkilölle X, koska ihan varmasti hänkin on joskus ollut ilkeä jollekin."
Kuulostat hienolta ihmiseltä!
En mä ole ollut ap:lle ilkeä, kunhan vain totesin asian joka todellakin pitää paikkansa. Aivan varmasti meistä jokainen ilkeilee toisille, mutta siksipä juuri voisimme miettiä onko se niin kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis sun pitää saada closure mihin? Eihän sulla ja sillä miehellä ole edes minkäänlaista suhdetta 😃 Ei vitsi 😂
"Closure" lainausmerkeissä juuri siksi kun tiedän ettei se ole oikea sana tuohon, mutta ajattelin että ehkä ymmärrätte. Tarkoitan siis sitä että haluaisin miehen reippaasti sanovan jos häntä ei kiinnosta, sitten voisin luopua itsekin toiveistani ja kiinnostuksestani ja jatkaa eteenpäin. Se taas että mies vastaa ensin kiinnostuneen kuuloisesti ja sen jälkeen ei yhtään mitään, jättää minulle ikävän epämääräisen olon. Eikö hän ole kiinnostunut minusta, ikinä eikä missään mielessä? Voisiko hän ehkä olla kiinnostunut, mutta tapailee parhaillaan jotakuta muuta, eikä siksi tiedä mitä vastata? Onko hänen elämäntilanteensa sellainen, ettei tahdo juuri nyt suhdetta? Menikö hänen puhelimensa rikki eikä hän koskaan nähnyt viestiäni?
Esim. itse olen tällaisia lähestymisiä saadessani aina sanonut ääneen myös sen, jos en ole kiinnostunut. Toisen ei tarvitse jäädä arvuuttelemaan. Ap
En ole tehnyt muita ketjuja. Ja en laittanut instagramissa viestiä vaan facebookin messengerissä, jossa olemme kavereita tämän miehen kanssa. Ap