Sattumaa vai kohtaloa?
Aloitin uudessa työpaikassa. Työskentelen tietyssä osassa työpaikkaa vain kerran viikossa. Muuten pistäydyn osassa vain joitain kertoja viikossa erittäin lyhyesti, jolloin olen siellä non viitisen minuuttia.
Kyseisessä osassa työskentelee eräs mies, joka aina kun työskentelen kyseisessä osassa työpaikkaa osuu lähelle minua työskentelemään. Ja törmäillään jatkuvasti. Välillä tuntuu, että liikkuu jopa perässäni.
Sitten niinä päivinä, jolloin vain poikkean siellä lyhyesti niin mies osuu usein kohdalle. Ei tiedä ajankohtia, jolloin tulen, mutta silti osuu kävelemään juuri ohitseni, kun olen poikkeamassa. Paikalle tuloani ei voi nähdä, joten päivinä, jolloin poikkean paikalle tapaamisten täytyy olla sattumaa? Mutta onko se sittenkään sattumaa, että kaksi ihmistä törmää jatkuvasti?
Voisiko tässä olla joku syy, että kohtalo yrittää saada meitä jatkuvasti kasvokkain. En ole ennen kokenut vastaavaa, ja tuntuu, että jotain tässä on? Mutta voiko tämä olla vain sattumaa?
Mitä juuri sinä, joka jaksoit tämän lukea arvelet?
Kommentit (11)
Onko mies vapaa ja sinä? Juttele ja selvitä onko teillä yhteistä.
Ehkä sattumaa, ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies vapaa ja sinä? Juttele ja selvitä onko teillä yhteistä.
Ehkä sattumaa, ehkä ei.
Itse olen, mutta miehen vapaudesta en tiedä. Töissä usein aika kiire , joten työmaalla ei oikein ehdi jutella. Kahvitauolle kysyminen vaatisi tässä vaiheessa ehkä liikaa rohkeutta.
Ap
Haluat selvästikin kuulla, että juu selvää kohtaloa on.
Todennäköisempää kuitenkin lienee, että et vain uuden työpaikan kuvioita tunne vielä riittävästi, jotta muut selitykset samaan ihmiseen törmäämiseen toistuvasti olisi ilmeisempiä..
Vierailija kirjoitti:
Haluat selvästikin kuulla, että juu selvää kohtaloa on.
Todennäköisempää kuitenkin lienee, että et vain uuden työpaikan kuvioita tunne vielä riittävästi, jotta muut selitykset samaan ihmiseen törmäämiseen toistuvasti olisi ilmeisempiä..
Olen ollut työpaikalla jo kuukauden. Tunnen siis kuviot, ja muihin en törmäile samalla tavalla jatkuvasti .. silti mietityttää, jos olisi kohtaloa niin mikä mahtaisi olla syynä..
Ap
Älä mieti liikaa. Eiköhän se ihan sattumaa ole. Varmaan kohtaat samalla tavalla muitakin ihmisiä töissä, mutta et noteeraa niitä koska et ole niistä kiinnostunut.
Kohtaloa ei ole, joten joko sattumaa tai sitten tietoisesti pyritte jopa molemmat hakuetumaan toistenne lähelle silloin kun olet siellä. Jos menet käydessäsi aina sille osastolle jossa mies työskentelee, niin onko tuo ihmekään että törmäilette?
Voi meitä naisia.
Minäkin työskentelen erittäin isossa paikassa, nimittäin sairaalassa. Jos menen hetkeksi tiettyyn osaan sairaalaa, törmään enempi tai vähempi useammin nimenomaan samoihin hoitajiin tai lääkäreihin. Välillä joku sama tyyppi tulee vastaan joka kulmassa kolmena päivänä peräkkäin niin että melkein kompuroidaan toisiimme. Tää on ihan normaalia, ei mitään kohtaloa hyvänen aika.
Mutta kahville voi pyytää vaikka näkisi sen ensimmäisen kerran hississä, tai vaikka sen toisen kerran. Siihen ei ole mitään sääntöä - sen kun kysyt. Saattaa lähteäkin :)
Onko miehen toimenkuva sellainen, että hän liikkuu sillä kyseisellä alueella paljon?
Vai onko se sellainen, että hänellä on työpiste, mutta käy kerran pari päivässä hoitamassa juoksevia asioita?
Lasketko vain ne kerrat kun näette ja unohdat ne kerrat, kun ette näe?
Löytyisikö täältä vastaavissa tilanteissa olleita? Oliko kyse lopulta vain sattumasta vai oliko jatkuville törmäämisille jokin syy?
Kyselee ap