Olisko hyvät mökkiruuat vieraille?
Perjantai-illalla teriyakilohta ja paistettua nuudelia, saunan jälkeen vielä erilaisia ruisnappeja, pieniä patonkileipäsiä jne
Lauantaina päivällä uutta perunaa, hiillossiika ja salaattia. Illalla ribsit ja coleslawia.
Toki aamupalat jne, mutta tässä pääruuat.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
erilaisia ruisnappeja...luetaan täytteistä vettyneitä ruisnappeja?
Ei alkuunkaan.. jos täyte on kovin kosteaa, niin tiedät kai että alle laitetaan esim. salaatinlehti, jolloin mahdollisesti näkkärityyppinen kova leipä pysyy kovana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä! Mitä jälkkäriksi?
Ajattelin tehdä melonikakun, eli kuorin kokonaisen melonin, päälle kermavaahtoa ja koristeeksi mantelilastuja. Päälle tuoreita mansikoita ja mustikoita. ap
Et oo tosissas?! :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vieraat syö kalaa?
Tottakai kaikki syövät kalaa, en muuten sitä niin paljon tarjoaisikaan. Makkaraa ei toinen vieraistamme syö, joten jätämme kokonaan pois, vaikka sitä onkin ehdotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä! Mitä jälkkäriksi?
Ajattelin tehdä melonikakun, eli kuorin kokonaisen melonin, päälle kermavaahtoa ja koristeeksi mantelilastuja. Päälle tuoreita mansikoita ja mustikoita. ap
Et oo tosissas?! :D
Kyllä vaan, todella hyvä ja ihana jälkkäri. Äärimmäisen kaunis myös. Mökillä ei ole uunia, joten en saa tehtyä mitään uunia vaativaa leivonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei alkuunkaan.. jos täyte on kovin kosteaa, niin tiedät kai että alle laitetaan esim. salaatinlehti, jolloin mahdollisesti näkkärityyppinen kova leipä pysyy kovana.
Nyt ei ole kyse minun tietämyksestäni vaan siitä, että eräs ystävä tekee ruisnapit jo aamulla valmiiksi ja ne on aina ihan vettyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole kyse minun tietämyksestäni vaan siitä, että eräs ystävä tekee ruisnapit jo aamulla valmiiksi ja ne on aina ihan vettyneitä.
No se on sitten kurja juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ribseissä on läskiä ja luuta. Grilliribseissä on lisäksi suolaa ja sokeria. Yök.
Ribseissä pitääkin olla läskiä ja luuta. Grilliribseissä on sokeria, jos niihin laittaa sokeria, ei muuten.
Inkivääri ja valkosipuli ei ole minun juttu. Pidän enemmän, että mausteet tukee raaka-ainetta ja korostaa tämän makua. Ja kaikki grilliruoka maistuu ihan samalta, joten yhtä hyvin voisi vaan grillata ihan vaan sitä makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan ok, mutta saunan jälkeen kaipaisin jotain suolaista ja rasvaista (esim. makkaraa)
Lauantaina on ne ribsit, makkaraa ei nyt ole tarjolla. Ajattelin, että porukalla on perjantaina maha aika täynnä vielä saunan jälkeen, kun iltaruoka on noin klo 18-19. Vähän kevyempää tarjolla.
Jaa, no sitten. Saunan jälkeen usein haluaa suolaista, hikoilemisen jälkeen. Lauantain ribsit on siihen asiaan myöhässä. Mutta hyvät on sulla ruuat :) (pääseekö kuokkimaan )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ribseissä on läskiä ja luuta. Grilliribseissä on lisäksi suolaa ja sokeria. Yök.
+ Karsinogeeni, nam nam
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan ok, mutta saunan jälkeen kaipaisin jotain suolaista ja rasvaista (esim. makkaraa)
Lauantaina on ne ribsit, makkaraa ei nyt ole tarjolla. Ajattelin, että porukalla on perjantaina maha aika täynnä vielä saunan jälkeen, kun iltaruoka on noin klo 18-19. Vähän kevyempää tarjolla.
Jaa, no sitten. Saunan jälkeen usein haluaa suolaista, hikoilemisen jälkeen. Lauantain ribsit on siihen asiaan myöhässä. Mutta hyvät on sulla ruuat :) (pääseekö kuokkimaan )
Niin lauantainakin on sauna ja ribsit sen jälkeen
Minä en tarjoaisi kahtena peräkkäisenä päivänä kalaa ja kasviksia olisi tarjolla enemmän. Enkä ihan vielä tarjoaisi uusia perunoitakaan, sillä niihin ei saa makua edes voilla. Tosin juhliin taitaa olla vielä aikaa, kun tarjolla on tuoreita marjoja?
Kuulostaa hyvältä, varsinkin teryakilohi ja hiillossiika.
Makean ystävänä minulle tuli kanssa heti mieleen jälkiruoka. Tuosta melonikakusta en ole koskaan kuullut, ja se voi olla hyvää ja raikasta. Minulle hedelmäjälkiruoka ei yleensä ole kuitenkaan tarpeeksi makeaa. Jos uunia ei ole käytettävissä, tekisin jonkinlaisen rahkajälkiruoan. Tai sitten tekisin etukäteen vaikka mustikkatortun. Toisaalta monelle taas se saattaisi olla liian tuhti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Nyt tätä pitäisi palvoa lähes toisena päivätyönään? Itse en söisi vaaleaa kalaa, koska ne on kuivaa ja mautonta. Ribsit menee, jos niitä on keitetty riittävästi ja kalvot poistettu. Kasviksia kaipaisin minäkin enemmän sillä en syö perunaan, enkä nuudeleita. Ja hedelmä marjoilla? Ja toivottavasti meloni on riittävän kypsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä naposteltavaa. Anna niiden grillata tai paistaa makkaraa
Kaikki ruoka grillataan: lohi, siika ja ribsit. Makkaraa emme valitettavasti tarjoa.
Makkaraa?
Meillä grillataan myös vihanneksia. Täytettyjä sieniä, kurpitsoita, tomaatteja, leipää, toasteja, burgereita, juustoja ja jälkkäreitä. Niinku, tohin rinnalle.
Faith kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, varsinkin teryakilohi ja hiillossiika.
Makean ystävänä minulle tuli kanssa heti mieleen jälkiruoka. Tuosta melonikakusta en ole koskaan kuullut, ja se voi olla hyvää ja raikasta. Minulle hedelmäjälkiruoka ei yleensä ole kuitenkaan tarpeeksi makeaa. Jos uunia ei ole käytettävissä, tekisin jonkinlaisen rahkajälkiruoan. Tai sitten tekisin etukäteen vaikka mustikkatortun. Toisaalta monelle taas se saattaisi olla liian tuhti.
Meil o ikunas ollu mitään melonia mökillä. Leipomosta tuoreita leivonnaisia. Täyskäri. Viinereitä. Tiramisua. Vieraat menee mäkille parin lohipalan jälkeen. Kesällä sit marjoja tietysti. Lettuja tai pannaria kermavaahdolla ja luxus-hillolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaihda ne ribsit johonkin, misä on oikeasti jotain syötävää, niin on hyvä.
Siis mitä oikeasti syötävää? Tottakai niitä on niin paljon, että niistä tule maha täyteen.
No niinhän sinä sanot. Tältä palstaltakin on opittu että se on hyvin venyvä käsite.
Mikä mökkireissu se semmoinen on, jos ei illalla makkaraa nuotiolla paisteta.
Kaikki vieraat syö kalaa?