Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaso vetutus

Vierailija
20.05.2019 |

Ei ole mitään muuta paikkaa minne avautua niin avaudun nyt tänne ikuisuusaiheesta.

On häät joissa on kolme kaasoa. Oikein innoissaan vastaanotettu tehtävä. No se ei haittaa että kaksi muuta ovat feidanneet täysin ja minä yksin kolmantena hoidan kaikki kaason tehtäviin liittyvät asiat.

Mutta mistä johtuu että ihmiset eivät ymmärrä yksinkertaisesti että jos läheinen hyvä ystävä pyytää kaasoksi niin sillä on jotain merkitystä? Morsian on siis ns perinteinen ihminen. Itse tai muut kaasot ei ole mutta olen sentään sen verran älykäs ja huomioiva että tajuan että ystäväni on perinteinen ja häillä on hänelle erittäin suuri merkitys!

Kaiken huippu se että polttareihin on 2kk aikaa niin toiset kaasot alkaa tässä vaiheessa miettiä että ei heillä oikeastaan ole vara osallistua. Kaasoilla. Häät olleet tiedossa 2 vuotta. Minä olen sanonut että minä sitten maksan ja vieläkään ei ole varma kun ei oikein huvita ja on niin paljon kaikkea.

En ymmärrä miten ihmisistä ketä olen pitänyt hyvinä ystävinä ja huomioivina ihmisinä voi tulla tällaisia tolloja. Morsiamella on todella vähän ystäviä. Mikäli kaksi muuta kaasoa eivät tule polttareihin on siellä kaason ja morsiamen lisäksi yksi osallistuja. Ja tästä asiasta on käyty keskustelua mutta muut kaasot kokevat morsiamen vaan itsekkäänä kun hän olettaa että muiden elämänongelmien keskellä hänen juhlia täytyisi juhlia. Ja kyseessä ei todellakaan ole mikään monsteri morsian.

En kestä!! Joudun taputtelemaan ihmisiä päähän ja maanittelemaan tulemaan, maksamaan toisten osallistumiset jne kun ihmisillä on niin vaikeaa! Aivan älytöntä!!

Enkä enää suorempaan voi mitään sano että nyt skarpatkaa vähän, koska sitten loukkannutaan eikä varsinkaan tulla ollenkaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat juhlat tulossa, kaaso on jo valmiiksi kyllästynyt polttareihin ja väkeä tuossa kome. Olisiko jo aika istahtaa alas ja sanoa morsmaikulle, ettei kukaan sun juhliisi halua.

Vierailija
42/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt morsian ei suutu ap:lle ja ala kiukutella että tyhmät polttarit kun ei ollu paljo ketään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaason osa on kyllä hirveä. Pari kertaa olen ollut, mutta ikinä enää en tekisi sitä virhettä.

Ainoa syy, miksi olen lapsuuden ystäväni (tutustuttu yli 30vuotta sitten) kanssa vielä tekemisissä on se että sain häneltä häiden jälkeen 17- sivuisen anteeksipyyntökirjeen hääjärjestelyiden ja häiden aikaisesta käyttäytymisestään. Oli totaalinen bridezilla kaikille. 

Sitten noihin polttareihin. Jos on iso kaveripiiri niin niitä saattaa olla monet vuodessa. Kaikki luulevat aina olevansa ainoita naimisiin menijöitä joten toki pitäisi aina löytyä sitä ylimääräistä osallistumismaksuihin.

Minä en ole pienituloinen, mutta siltikin ottaa päähän maksaa 5-10 kertaa vuodessa kemuista, jotka usein ovat kornit ja joissa en viihdy. Halvimmillaan nuo ovat olleet 80€ ja kalleimmillaan 240€. Siihen päälle sitten häihin menevät kulut ja häälahjat ja morsiammen ryöstöllä kiristettävät ekstra-massit. Siitä sitten vaan laskemaan kuinka paljon muiden avioituminen minulle maksaa.

Vierailija
44/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä jokakesäistä häävöyräkkää 😖

Joo. Oksennus. Häistä täristään niin järjettömän paljon että yököttää. Tähän astisen elämän suurin päivä jne päläpäläpäläpälä. Vöyräkkä onkin hyvä sana tälle tärinälle.

Vierailija
45/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin koti pippalot tai piknikin,ei mitään kallista hampaiden kiristystä...ja itse tehdyt ruuat tai tilattua pitsaa.Jotkut halvat naamarit vois olla jännittävää..

Vierailija
46/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joka tapauksessa semmonen tunne että olen nyt itse epäonnistunut tässä asiassa kun olen sitoutunut kaason tehtävään ja näihin järjestelyihin. Morsian halusi polttarit. Mutta ei voi mitään, me nautitaan nyt näistä varauksista ja tosiaan vähemmän menee rahaa syömisiin ja ruokailun voi perua kun tulee vähemmän ihmisiä. Harmittaa kun muiden kaasojen kanssa yhdessä sovittiin ohjelma.. olisi voitu keksiä mitä tahansa muutakin. Mutta näillä mennään ja täytyy koittaa vaan nyt saada pidettyä hauskaa pienemmällä porukalla! -ap

Pitäkää siellä vanha, perinteinen morsiussauna. Netistä löytyy vaikka mitä ohjetta, havuja pepun alle ja kaaso pesee morsiamen selän suolalla...

Kurjaa tuollainen "En mä taidakaan tulla", mutta se taitaa olla nykyaikaa. Valitettavasti juhlista ei niin välitetä, eikä osalle tule mieleenkään, että ne juhlat olisi tärkeät jollekin toiselle.

Vierailija
47/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta koko kaasous ja polttarit on vanhanaikainen ja typerä tapa. Kerran olen ollut enkä enää aio olla. Hoidin kyllä kunnialla kaasouteni, mutta käytännössä jouduin maksamaan ihan liikaa omasta pussistani ja kerjäämällä kerjäämään rahaa toiselta kaasolta ja jopa morsiamelta, jolla oli toiveita ladattuna paljon. Kolme kaveria jätti tulematta ja muut eivät halunneet maksaa tietenkään juuri mitään. Hirveällä vaivalla sain kuitenkin väännettyä kunnialliset polttarit. Mulla meni omaa rahaa 150€ ja lisäksi toinen kaaso maksoi 50€ ja morsian 50 € ja muut 5€. Saimme kuitenkin tuolla rahalla mm.mökin ja ratsastustunnin sekä tarjoilut. Olin opiskelija joten tuo 150€ oli iso raha eikä häälahjaan enää paljoa riittänytkään.

Luoja kun komeat typerä. Mutta haaskaa vain rahasi typeryyksiin.

Ihan morsiamen haaveita toteutin. Kyseessä kuitenkin paras ystävä, joten halusin yrittää. Mökin vuokraaminen itselle vieraalta paikkakunnalta edullisesti yhdeksi yöksi ei muuten ollut ihan helppo rasti. Muuta paikkaakaan ei ollut, kun sulhasen porukka varasi pariskunnan oman mökin.

Miksi nää polttarit pitää järkätä samana viikonloppuna? Jos kerran rahasta pulaa ja pariskunnalla olisi oma mökki jossa juhlat voisi järjestää pienellä rahalla? Itse tehdyt ruoat, Alkosta juomat, saunomista ja höpöttelyä. 

Vierailija
48/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaason osa ei ole helppo, varsinkin jos polttariosallistujille ei mikään kelpaa. Paljon vaaditaan mutta ei olla valmiita maksamaan tai tikkua ristiin laittamaan

Vierailija
49/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten itsekkyys aina välillä järkyttää. Tuskin kumpikaan näistä kaasoista haluaisi omien kaasojensa jäävän pois polttareista, kuitenkaan ystävän puolesta ei olla valmiita tekemään mitään myönnytyksiä. Kaikille ne omat häät ja polttarit on toisten omia tärkeämpiä, mutta kyllä ystävien eteen pitäisi olla valmis vähän näkemään vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä