Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaso vetutus

Vierailija
20.05.2019 |

Ei ole mitään muuta paikkaa minne avautua niin avaudun nyt tänne ikuisuusaiheesta.

On häät joissa on kolme kaasoa. Oikein innoissaan vastaanotettu tehtävä. No se ei haittaa että kaksi muuta ovat feidanneet täysin ja minä yksin kolmantena hoidan kaikki kaason tehtäviin liittyvät asiat.

Mutta mistä johtuu että ihmiset eivät ymmärrä yksinkertaisesti että jos läheinen hyvä ystävä pyytää kaasoksi niin sillä on jotain merkitystä? Morsian on siis ns perinteinen ihminen. Itse tai muut kaasot ei ole mutta olen sentään sen verran älykäs ja huomioiva että tajuan että ystäväni on perinteinen ja häillä on hänelle erittäin suuri merkitys!

Kaiken huippu se että polttareihin on 2kk aikaa niin toiset kaasot alkaa tässä vaiheessa miettiä että ei heillä oikeastaan ole vara osallistua. Kaasoilla. Häät olleet tiedossa 2 vuotta. Minä olen sanonut että minä sitten maksan ja vieläkään ei ole varma kun ei oikein huvita ja on niin paljon kaikkea.

En ymmärrä miten ihmisistä ketä olen pitänyt hyvinä ystävinä ja huomioivina ihmisinä voi tulla tällaisia tolloja. Morsiamella on todella vähän ystäviä. Mikäli kaksi muuta kaasoa eivät tule polttareihin on siellä kaason ja morsiamen lisäksi yksi osallistuja. Ja tästä asiasta on käyty keskustelua mutta muut kaasot kokevat morsiamen vaan itsekkäänä kun hän olettaa että muiden elämänongelmien keskellä hänen juhlia täytyisi juhlia. Ja kyseessä ei todellakaan ole mikään monsteri morsian.

En kestä!! Joudun taputtelemaan ihmisiä päähän ja maanittelemaan tulemaan, maksamaan toisten osallistumiset jne kun ihmisillä on niin vaikeaa! Aivan älytöntä!!

Enkä enää suorempaan voi mitään sano että nyt skarpatkaa vähän, koska sitten loukkannutaan eikä varsinkaan tulla ollenkaan.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus saunat jonkun kotona, ruokaa, baariin = polttarit

Sitten jos on halua/rahaa, niin järjestää hienompaa ohjelmaa

Vierailija
22/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas hyvä esimerkki miksi en aio kosia puolisoani - hirveetä rahan menoa ja stressia yksistä pönötysjuhlista :D

Juurikin näin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas hyvä esimerkki miksi en aio kosia puolisoani - hirveetä rahan menoa ja stressia yksistä pönötysjuhlista :D

Ei ole pakko järjestää pönötysjuhlia. Voi mennä naimisiin maistraatissa ilmaiseksi, jos hyväksyy sen, että vihkiminen tapahtuu virka-ajalla. Vaatteeksi kelpaa arkivaatteet ja sormuksia ei ole pakko hankkia. Todistajat tulvat maistraatin puolesta, jos omia ei ole. Stressitön alku avioliitolle. :)

Vierailija
24/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin,että järjestätte polttarit vain viidelle?Miksi et pyydä mukaan kaikkia häihin kutsuttuja naisia?Esim morsiamen ja sulhasen siskoja ja puolisoita ym?Ette ole muutenkaan selvästi läheinen ja kiinteä tosi ystävien porukka.

Vierailija
25/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden polttareiden kustannus on 70euroa / nenä ja lopun maksan itse. Tuo hinta sisältää oman ruokailun ja osallistumisen morsiamen ruokailuun, taksit, matkat, skumpat, kahvit, yks saunatilat jne. Osallistujia on niin vähän että tuon vähemmälle ei hintaa saa jos meinaa syödä ravintolassa ja käydä edes terassilla. Minusta tuo ei ole kauhean kova kustannus jos on aikaa ollut säästää 2 vuotta.

Meinaatko että ihmisillä ei kahden vuoden aikana ole mitään muita kuluja/säästämistarvetta kuin ko polttarit?

Toisille 70 euroa on iso raha yhdestä illasta. Varsinkin jos siihen tulee päälle matkakuluja, lastenvahtikuluja jne.

Ja vielä se mainittakoon että kun polttariohjelmaa sovittiin, nämä tekemiset ja ohjelmat sovittiin yhdessä ja silloin määriteltiin yhdessä tuo summa mitä ne voi maksaa. Osallistujia on vain 4 yhteensä jotka maksaa, kolme kaasoa ja yksi osallistuja morsiamen lisäksi. Nämä kaikki sovittiin yhdessä ja nyt kahdella muulla kaasolla ei olekaan varaa / ei kiinnosta tulla kun on muita menoja.

Kiinnostaisi tietää mitä olen tehnyt väärin? Voisiko joku alapeukuttaja vastata niin keksin uuden lähestymistavan asiaan? Esimerkiksi kun ohjelma ja budjetti sovittiin yhdessä ja sovittiin että minä maksan ja muut maksaa mulle, niitä ei voi enää perua.. ei jää muuta vaihtoehtoa kuin se että minä maksan ja kaikki osallistuu koska ei niitä voi enää perua.

Miksi joku suostuu kaasoksi jos ei halua osallistua polttareihin ilmaiseksikaan?

Suunnitteluvaiheessa tämä suunnitelma oli edullisin koska kukaan kaasoista ei halunnut järjestää vaan illanistujaisia jonkun kotona, meillä ei kellään ole edes omaa saunaa. Sauna oli yksi morsiamen toiveista polttareihin. Kritiikkiä ja ehdotuksia otetaan vastaan! -ap

Vierailija
26/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan niin,että järjestätte polttarit vain viidelle?Miksi et pyydä mukaan kaikkia häihin kutsuttuja naisia?Esim morsiamen ja sulhasen siskoja ja puolisoita ym?Ette ole muutenkaan selvästi läheinen ja kiinteä tosi ystävien porukka.

Morsian ei halua. morsian päätti ketä polttareihin tulee. -ap

Vierailija
27/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa järjestää suureelliset polttarit, jos morsiamen ja kaason lisäksi paikalle tulee YKSI vieras?

Unohda polttarikliseet ja ihmiset joita ilta ei kiinnosta. Sopikaa illanviestosta kolmisin, ja morsian mukaan suunnitteluun. Ei tule stten pieni porukka pettymyksenä ja yllätyksenä. Viettäkää kiva saunailta ja ravintolaillallinen, morsian varmasti arvostaa teidän kahden ystävyyttä ja lojaaliutta.

Vierailija
28/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis minä luulin että me olemme kiinteä ja läheinen porukka mutta näköjään ei olla -ap

Vierailija
29/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta koko kaasous ja polttarit on vanhanaikainen ja typerä tapa. Kerran olen ollut enkä enää aio olla. Hoidin kyllä kunnialla kaasouteni, mutta käytännössä jouduin maksamaan ihan liikaa omasta pussistani ja kerjäämällä kerjäämään rahaa toiselta kaasolta ja jopa morsiamelta, jolla oli toiveita ladattuna paljon. Kolme kaveria jätti tulematta ja muut eivät halunneet maksaa tietenkään juuri mitään. Hirveällä vaivalla sain kuitenkin väännettyä kunnialliset polttarit. Mulla meni omaa rahaa 150€ ja lisäksi toinen kaaso maksoi 50€ ja morsian 50 € ja muut 5€. Saimme kuitenkin tuolla rahalla mm.mökin ja ratsastustunnin sekä tarjoilut. Olin opiskelija joten tuo 150€ oli iso raha eikä häälahjaan enää paljoa riittänytkään.

Luoja kun komeat typerä. Mutta haaskaa vain rahasi typeryyksiin.

Vierailija
30/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt perumaan tuon ruokailun niin tee niin. Järkkää saunalle ruoat, tapaksia, edulliset kuoharit yms. Siellä pelejä tai morsiustaikoja. Sanoisin myös suoraan morsiamelle, että kaksi kaasoista ei aiokaan osallistua, että meitä on aika vähän.

Vierailija
31/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako morsiain välttämättä polttarit? Toisaalta jos järjestelyt on peruuttamattomasti tehty, niin ehkä sinne voisi kutsua muitakin, kuten nuorekkaita sukulaisia tai muuten sopivia (työ/koulu)kavereita?

-------------

Ajatus polttareista on jotenkin outo, naimisiinmenoahan on ollut tapana juhlia, miksi sitten erikseen naimattomuudesta luopumista, "vapauden menettämistä"? Koska jossain muualla maailmassa yläluokkaiset miehet tekivät niin ennen (enemmän tai vähemmän järjestettyjä) avioliittojaan? Huoh ...

Vierailija
32/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisiin voi mennä ihan ilmaiseksi.

Vierailija
33/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta koko kaasous ja polttarit on vanhanaikainen ja typerä tapa. Kerran olen ollut enkä enää aio olla. Hoidin kyllä kunnialla kaasouteni, mutta käytännössä jouduin maksamaan ihan liikaa omasta pussistani ja kerjäämällä kerjäämään rahaa toiselta kaasolta ja jopa morsiamelta, jolla oli toiveita ladattuna paljon. Kolme kaveria jätti tulematta ja muut eivät halunneet maksaa tietenkään juuri mitään. Hirveällä vaivalla sain kuitenkin väännettyä kunnialliset polttarit. Mulla meni omaa rahaa 150€ ja lisäksi toinen kaaso maksoi 50€ ja morsian 50 € ja muut 5€. Saimme kuitenkin tuolla rahalla mm.mökin ja ratsastustunnin sekä tarjoilut. Olin opiskelija joten tuo 150€ oli iso raha eikä häälahjaan enää paljoa riittänytkään.

Ihan morsiamen haaveita toteutin. Kyseessä kuitenkin paras ystävä, joten halusin yrittää. Mökin vuokraaminen itselle vieraalta paikkakunnalta edullisesti yhdeksi yöksi ei muuten ollut ihan helppo rasti. Muuta paikkaakaan ei ollut, kun sulhasen porukka varasi pariskunnan oman mökin.

Vierailija
34/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan morsiamen haaveita toteutin. Kyseessä kuitenkin paras ystävä, joten halusin yrittää. Mökin vuokraaminen itselle vieraalta paikkakunnalta edullisesti yhdeksi yöksi ei muuten ollut ihan helppo rasti. Muuta paikkaakaan ei ollut, kun sulhasen porukka varasi pariskunnan oman mökin.

Morsiain haluaa saunaa, mutta ajettiin pois omalta mökiltään?! Minä menisin kuin menisinkin kavereitteni kanssa juuri sinne mökille! Uusi perinne, yhteiset polttarit!

Vierailija
35/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka tapauksessa semmonen tunne että olen nyt itse epäonnistunut tässä asiassa kun olen sitoutunut kaason tehtävään ja näihin järjestelyihin. Morsian halusi polttarit. Mutta ei voi mitään, me nautitaan nyt näistä varauksista ja tosiaan vähemmän menee rahaa syömisiin ja ruokailun voi perua kun tulee vähemmän ihmisiä. Harmittaa kun muiden kaasojen kanssa yhdessä sovittiin ohjelma.. olisi voitu keksiä mitä tahansa muutakin. Mutta näillä mennään ja täytyy koittaa vaan nyt saada pidettyä hauskaa pienemmällä porukalla! -ap

Vierailija
36/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Morsiain haluaa saunaa, mutta ajettiin pois omalta mökiltään?! Minä menisin kuin menisinkin kavereitteni kanssa juuri sinne mökille! Uusi perinne, yhteiset polttarit!

Tämä olisi ollut yksi mahdollisuus, mutta pariskunta halusi kumpikin omat polttarit. Olen ollut myös pariskuntapolttarit ja ne olivat oikein hauskat.

Vierailija
37/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa höpötystä nämä prinsessajuhlat...

Vierailija
38/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin morsiamena olisin hieman ihmeissäni ja tekisin tietynlaisia johtopäätöksiä, jos olisin pyytänyt kolmea parasta ystävääni kaasoksi ja kaikki ilomielin suostuneet, mutta kahta heistä ei sitten näkyisikään kaikkien kolmen yksissä tuumin suunnittelemissa polttareissa.

Joten ap, lakkaa huolehtimasta niistä kahdesta muusta kaasosta ja pitäkää morsiamen ja yhden vieraan kanssa hauskaa niissä puitteissa mitä nyt on varattuna. Ihan muiden omaa tyhmyyttä, jos ei kiinnostakaan osallistua, et ole heistä mitenkään vastuussa. 

Vierailija
39/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin morsiamena olisin hieman ihmeissäni ja tekisin tietynlaisia johtopäätöksiä, jos olisin pyytänyt kolmea parasta ystävääni kaasoksi ja kaikki ilomielin suostuneet, mutta kahta heistä ei sitten näkyisikään kaikkien kolmen yksissä tuumin suunnittelemissa polttareissa.

Joten ap, lakkaa huolehtimasta niistä kahdesta muusta kaasosta ja pitäkää morsiamen ja yhden vieraan kanssa hauskaa niissä puitteissa mitä nyt on varattuna. Ihan muiden omaa tyhmyyttä, jos ei kiinnostakaan osallistua, et ole heistä mitenkään vastuussa. 

Kiitos kannustuksesta ! Tästä asiasta kun ei voi oikein kellekään avautua . -ap

Vierailija
40/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen ohi, eikä tietenkään ap:n vika, mutta mitä järkeä morsiamen yleensä pyytää 3/4 ystävistään kaasoiksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme