Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaso vetutus

Vierailija
20.05.2019 |

Ei ole mitään muuta paikkaa minne avautua niin avaudun nyt tänne ikuisuusaiheesta.

On häät joissa on kolme kaasoa. Oikein innoissaan vastaanotettu tehtävä. No se ei haittaa että kaksi muuta ovat feidanneet täysin ja minä yksin kolmantena hoidan kaikki kaason tehtäviin liittyvät asiat.

Mutta mistä johtuu että ihmiset eivät ymmärrä yksinkertaisesti että jos läheinen hyvä ystävä pyytää kaasoksi niin sillä on jotain merkitystä? Morsian on siis ns perinteinen ihminen. Itse tai muut kaasot ei ole mutta olen sentään sen verran älykäs ja huomioiva että tajuan että ystäväni on perinteinen ja häillä on hänelle erittäin suuri merkitys!

Kaiken huippu se että polttareihin on 2kk aikaa niin toiset kaasot alkaa tässä vaiheessa miettiä että ei heillä oikeastaan ole vara osallistua. Kaasoilla. Häät olleet tiedossa 2 vuotta. Minä olen sanonut että minä sitten maksan ja vieläkään ei ole varma kun ei oikein huvita ja on niin paljon kaikkea.

En ymmärrä miten ihmisistä ketä olen pitänyt hyvinä ystävinä ja huomioivina ihmisinä voi tulla tällaisia tolloja. Morsiamella on todella vähän ystäviä. Mikäli kaksi muuta kaasoa eivät tule polttareihin on siellä kaason ja morsiamen lisäksi yksi osallistuja. Ja tästä asiasta on käyty keskustelua mutta muut kaasot kokevat morsiamen vaan itsekkäänä kun hän olettaa että muiden elämänongelmien keskellä hänen juhlia täytyisi juhlia. Ja kyseessä ei todellakaan ole mikään monsteri morsian.

En kestä!! Joudun taputtelemaan ihmisiä päähän ja maanittelemaan tulemaan, maksamaan toisten osallistumiset jne kun ihmisillä on niin vaikeaa! Aivan älytöntä!!

Enkä enää suorempaan voi mitään sano että nyt skarpatkaa vähän, koska sitten loukkannutaan eikä varsinkaan tulla ollenkaan.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole varaa osallistua mihin? Eikö Kaaso olekaan se, joka auttaa morsianta häiden järjestelyssä - ja morsian se, joka maksaa lystin?

Vierailija
2/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ole varaa osallistua mihin? Eikö Kaaso olekaan se, joka auttaa morsianta häiden järjestelyssä - ja morsian se, joka maksaa lystin?

No kyllähän tuosta tekstistä kävi ilmi, että muilla kaasoilla ei olisikaan nyt varaa osallistua niihin polttareihin. Niitä ei morsian maksa vaan kaikki polttareihin osallistuvat toimivat maksumiehinä (tai, no tässä tapauksessa -naisina).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttarit sen mukaan mihin kaikilla on varaa. Jos ei niitä muita sittenkään kiinnosta, niin anna olla, hoida vaan oma osasi - voithan joihinkin huvituksiin mennä sinä kaksin morsmaikun kanssa ja muut odottavat sen aikaa jos eivät halua omaa osuuttaan maksaa.

Vierailija
4/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttarit on pyllystä.

Vierailija
5/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä polttarit ole mitenkään kaasojen velvollisuus. Häät vaan.

Jos pottareihin osallistuva väki alkaa vähetä, se on merkki siitä, että polttarit on suunniteltu väärin. Liian kallista, väärä ohjelma. Ottakaa vähän tasapuolisempi ja rennompi meininki!

Vierailija
6/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näihin polttareihin joku pääsymaksu vai mistä ne kulut tulee.

Vierailija
7/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisikö polttareiden kuluja karsimaan?

Vierailija
8/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko kaasous ja polttarit on vanhanaikainen ja typerä tapa. Kerran olen ollut enkä enää aio olla. Hoidin kyllä kunnialla kaasouteni, mutta käytännössä jouduin maksamaan ihan liikaa omasta pussistani ja kerjäämällä kerjäämään rahaa toiselta kaasolta ja jopa morsiamelta, jolla oli toiveita ladattuna paljon. Kolme kaveria jätti tulematta ja muut eivät halunneet maksaa tietenkään juuri mitään. Hirveällä vaivalla sain kuitenkin väännettyä kunnialliset polttarit. Mulla meni omaa rahaa 150€ ja lisäksi toinen kaaso maksoi 50€ ja morsian 50 € ja muut 5€. Saimme kuitenkin tuolla rahalla mm.mökin ja ratsastustunnin sekä tarjoilut. Olin opiskelija joten tuo 150€ oli iso raha eikä häälahjaan enää paljoa riittänytkään.

Vierailija
9/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden polttareiden kustannus on 70euroa / nenä ja lopun maksan itse. Tuo hinta sisältää oman ruokailun ja osallistumisen morsiamen ruokailuun, taksit, matkat, skumpat, kahvit, yks saunatilat jne. Osallistujia on niin vähän että tuon vähemmälle ei hintaa saa jos meinaa syödä ravintolassa ja käydä edes terassilla. Minusta tuo ei ole kauhean kova kustannus jos on aikaa ollut säästää 2 vuotta.

Vierailija
10/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta koko kaasous ja polttarit on vanhanaikainen ja typerä tapa. Kerran olen ollut enkä enää aio olla. Hoidin kyllä kunnialla kaasouteni, mutta käytännössä jouduin maksamaan ihan liikaa omasta pussistani ja kerjäämällä kerjäämään rahaa toiselta kaasolta ja jopa morsiamelta, jolla oli toiveita ladattuna paljon. Kolme kaveria jätti tulematta ja muut eivät halunneet maksaa tietenkään juuri mitään. Hirveällä vaivalla sain kuitenkin väännettyä kunnialliset polttarit. Mulla meni omaa rahaa 150€ ja lisäksi toinen kaaso maksoi 50€ ja morsian 50 € ja muut 5€. Saimme kuitenkin tuolla rahalla mm.mökin ja ratsastustunnin sekä tarjoilut. Olin opiskelija joten tuo 150€ oli iso raha eikä häälahjaan enää paljoa riittänytkään.

Tämä kuulostaa aivan minun tilanteeltani! -ap

11/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no problem. Menkää kahville jonnekin ja se niistä polttareista. Etsi sitten perinteisiä kaason tehtäviä,tarkoitan niitä vanhanajan kaason tehtäviä.

Ei kai polttareita ole pakko järjestää jos ei ole osallistujiakaan!MTV sivuilla on aiheesta just juttu. Morsian sitten feidasi ne kaverit jotka katosivat ennen polttareita,ei kutsua häihin!

Vierailija
12/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä jokakesäistä häävöyräkkää 😖

Vierailija
13/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näihin polttareihin joku pääsymaksu vai mistä ne kulut tulee.

Ei ole pääsymaksua. On vain outoa että jos todella hyvä läheinen ystävä menee naimisiin, ei voi sen vertaa ihmiset säästää rahaa että on varaa mennä polttareissa ravintolaan syömään. Olen jo tarjonnut kaikille niin että pakko ei ole maksaa jos vaan tulee paikalle, ainoa on että en voi viiden hengen ravintola illallista kustantaa joten jos haluaa syödä maksaa itse. Kaiken muun olen tarjoutunut maksamaan mutta toiset kaasot silti miettivät että tulevatkohan paikalle ollenkaan! Sitä minä tässä eniten ihmettelen! Tämä raha ei ole se suurin kysymys vaikka harmittaahan sekin. Mutta eniten ihmettelen tätä asennetta ihmisillä!

-ap

Vierailija
14/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä23337 kirjoitti:

no problem. Menkää kahville jonnekin ja se niistä polttareista. Etsi sitten perinteisiä kaason tehtäviä,tarkoitan niitä vanhanajan kaason tehtäviä.

Ei kai polttareita ole pakko järjestää jos ei ole osallistujiakaan!MTV sivuilla on aiheesta just juttu. Morsian sitten feidasi ne kaverit jotka katosivat ennen polttareita,ei kutsua häihin!

Tältä alkaa tuntua. Saunatilaa ei saa enää peruttua joten se on varattu ja kai pitää suhtautua niin että hauska ilta sitten pienemmällä porukalla. Ja olen nähnyt niin jäätävän määrän vaivaa ja tekemään palveluksia työn puolesta ihmisille että sain esim sen saunatilan hommattua lähes ilmaiseksi.. eipä silläkään väliä otettava hyvät löylyt sitten siellä kolmestaan morsiamen ja yhden muun osallistujan kanssa kun kaasot ei tule paikalle -ap

Vierailija
15/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä 70 euroa ravintolaruoasta ja terassista on liikaa. En maksais, vaikken ole edes köyhä.

Vierailija
16/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden polttareiden kustannus on 70euroa / nenä ja lopun maksan itse. Tuo hinta sisältää oman ruokailun ja osallistumisen morsiamen ruokailuun, taksit, matkat, skumpat, kahvit, yks saunatilat jne. Osallistujia on niin vähän että tuon vähemmälle ei hintaa saa jos meinaa syödä ravintolassa ja käydä edes terassilla. Minusta tuo ei ole kauhean kova kustannus jos on aikaa ollut säästää 2 vuotta.

Meinaatko että ihmisillä ei kahden vuoden aikana ole mitään muita kuluja/säästämistarvetta kuin ko polttarit?

Toisille 70 euroa on iso raha yhdestä illasta. Varsinkin jos siihen tulee päälle matkakuluja, lastenvahtikuluja jne.

Vierailija
17/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä 70 euroa ravintolaruoasta ja terassista on liikaa. En maksais, vaikken ole edes köyhä.

Jos luet tämän koko ketjun näet kyllä että tottakai siinä on muitakin kustannuksia. Sisältää ravintolaruoan, osallistumisen morsiamen ruokaan, 2*kuohuviinit, iltapalan, majoittumisen vuokrasaunalla, aamiaisen ,matkat ko tilalle ja takaisin, ohjelman joka on ennen (maksuton ) ja kahvit ohjelman lomassa. . Ja niinkuin sanoin, en vaadi maksua vaan olen jo luvannut maksaa kaiken itse jos kaasot vain sallivat tulla paikalle. -ap

Vierailija
18/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sillä, että kyseessä on ystäväsi polttarit ei ole mitään väliä?

Vierailija
19/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas hyvä esimerkki miksi en aio kosia puolisoani - hirveetä rahan menoa ja stressia yksistä pönötysjuhlista :D

Vierailija
20/49 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että ihmisillä ei kahden vuoden aikana ole mitään muita kuluja/säästämistarvetta kuin ko polttarit?

Toisille 70 euroa on iso raha yhdestä illasta. Varsinkin jos siihen tulee päälle matkakuluja, lastenvahtikuluja jne.

Tuo hinta sisältää matkakulut eikä kellään ole lapsia, yhdelle olen hommannut ilmaisen koiravahdin jo että voi siihen vedota. Ja kuten sanoin, olen jo lupautunut maksamaan nämä itse koska jouduin maksamaan ne etukäteen paitsi ruokailua. En vaadi maksua mutta ihmetyttää tämä meininki kun kyse on kaasoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän