Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää tuntemattomat ihmiset jotka päivittelee mun siskolle siitä ettei hän puhu->

Vierailija
20.05.2019 |

Paljoakaan vieraille tai ei osallistu smalltalkiin. Eilen olin taas siskon kanssa liikkeellä ja eräs tuntematon ihminen alkoi puhua säästä ja kun siskoni ei minun tapaani osallistunut keskusteluun vaan hymyili ym niin tämä ihminen paukauttaa "oot sä joku mykkä vai?"

Ja ei tämä ihminen ei ollut humalassa, hän oli keski-ikäinen nainen. Näitä tilanteita olen todistanut läpi meidän elämän välillä ilkeämpiä välillä vähemmän ilkeitä.

Syy miksi mun aikuinen siskoni ei aina puhu on se, että hän on autisminkirjolla vaikkei sitä hänestä todellakaan päälle päin näe.

Eli rakas ihminen jos joku ei käy kanssasi smalltalkia, anna hänen olla rauhassa.

En tiedä miksi avauduin tästä mutta tämä todellakin tuntuu niin turhauttavalta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kova tarve lokeroida muita. Jos joku ei hölötä tyhjänpäiväisiä, kuten hölöttäjä, on tyhmä tai mykkä.

Yksinkertaisia riittää.

Vierailija
2/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni ei juuri puhu tuntemattomien tai puolituttujen kanssa eikä häntä tämän takia selvästikään arvosteta yhtä paljon kuin niitä puheliaampia. Hän on älyttömän luotettava, ystävällinen ja työteliäs, mutta monet näkevät vaan tuon hiljaisuuden ja pitävät sitä ehkä jopa ylimielisenä käytöksenä. Miehen puolesta harmittaa, kun muut eivät näe sitä hyvyyttä hänessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myös ymmärrä tuota jos joku on hiljainen ja hänelle sanotaan "Sinä oot kyllä hiljanen" tms niin ei se ainakaan tilannetta paranna. Näin tekee ne "sosiaaliset " ihmiset jotka ei oikeasti tajua sosiaalisista säännöistä paljoakaan.

Vierailija
4/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kurjia tilanteita. Halusin vain sanoa, että vaikutat ihanalta siskolta<3

Vierailija
5/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää, mä en edes itse olis varmaan jäänyt juttelemaan jollekin puliakalle, samalla tavalla kierrän kerjäläiset ja liittymän myyjät ja muut...

Vierailija
6/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mainitsit keski-ikäisen naisen, miten se juttuusi liittyy?

Vierailija
7/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sisko olet että tuollainen käytös loukkaa myös sinua. Ihana että pidät siskosi puolia. Napakasti sanot vaan kiitos ja hei, ja jatkatte matkaa jos noin idiootteja tulee vastaan! 

Vierailija
8/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myös ymmärrä tuota jos joku on hiljainen ja hänelle sanotaan "Sinä oot kyllä hiljanen" tms niin ei se ainakaan tilannetta paranna. Näin tekee ne "sosiaaliset " ihmiset jotka ei oikeasti tajua sosiaalisista säännöistä paljoakaan.

Tuon ei pitäisi olla mitään hävettävää, vaan vaatii ihmisissä asenne muutosta nähdä hiljaisuus luonteenpiirteenä ja yhtä hyväksyttävänä, kuin sosiaalisuus. Myös oon huomannut että sellainen positiivinen asenne herättää huomiota, "ootko aina noin hyvällä tuulella" "pitääkö hymyillä niin paljon", no mä ainakin pidän elämästäni, nii en jaksa välittää edes tai edes halua olla niin negatiivinen, kuin moni on "inhoon tulla töihin, inhoon tehdä töitä, inhoon ku sataa tai paistaa"

Vierailija
9/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mainitsit keski-ikäisen naisen, miten se juttuusi liittyy?

Siksi koska tämä oli keski-ikäinen nainen. Tätä tapahtuu iästä ja sukupuolesta riippumatta. Ap

Vierailija
10/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla positiivinen? Jokaisella on oikeus olla mitä haluaa. Kiukkuinen tai hyväntuulinen.

Teeskentely hiiteen, ollaan mitä ollaan.

Vierailija
11/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös hiljainen. Jotkut suunapäänä olevat ei ymmärrä sitä. Mussa on oltava joku vika. Ja mulle on ehdottomasti kerrottava se myös että pitäis puhua enempi. Mitä hittoo se jollekkin randomille kuuluu paljonko puhun?

Vierailija
12/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampissa automaatilla rahaa nostettuani ja antaessani eräälle tuttavalle, 5-10 metrin päässä oleva häirikkökakaranaikkone n huuteli "se maksoi varmaan seksistä".

Vartijalla on pitäisi olla palkan eteen muutakin tekemistä kuin seurustella joidenkin naisten kanssa.

Viereisessä sähkötalon kahvilassa sentään vartija meni ojentamaan miesasiakkaalle huutelevaa työpisteessään olevaa naikkosta jolle päivä selvästi pyörii kiehiä seuratessa, kuten tietissaä kampin kahviloissa ja ruokapaikoissa joissa häiritään miesasiakkaita. ilmeisesti on kova tarve saada miestä.

Kampin 1. kerroksen läpi kun kävelee, ylemmästä kahvilasta huudellaan "tuolla se menee". Sai kuitenkin sähköisesti pomosi käsiteltäväksi palautetta häirinnästä. oletko oppinut siitä mitään?

Vierailija
13/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon myös hiljainen. Jotkut suunapäänä olevat ei ymmärrä sitä. Mussa on oltava joku vika. Ja mulle on ehdottomasti kerrottava se myös että pitäis puhua enempi. Mitä hittoo se jollekkin randomille kuuluu paljonko puhun?

Ja mitä sitä sitten pitäisi puhua? Naapureiden yksityisasiat ja ehkä omatkin kovalla äänellä pitkin bussipysäkkejä? Koska näitähän ne paljon puhuvat yleensä huutelevat. Eikö niillä ole mitään "liikaa informaatiota" - suodatinta?  

Vierailija
14/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ooksä joku mykkä vai?"

"Ei se mykkä ole, se ei vaan tykkää puhua idiooteille."

Vierailija
15/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ooksä joku mykkä vai?"

"Ei se mykkä ole, se ei vaan tykkää puhua idiooteille."

Tämä käyttöön!

Vierailija
16/19 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Oma poikani on autismin kirjolainen ja ottaa huonosti kontaktia vieraisiin ja välillä tutumpiinkin ihmisiin. Jollekin kun olen sitten kertonut pojan diagnoosista niin kyllä on muuttunut äänen sävy ja puhetyyli ja koko suhtautuminen ihan toisenlaiseksi. Suosittelen avoimuutta silloin kun katsot sen aiheelliseksi. Mitä enemmän ihmiset tietävät asioista, sitä helpompi on hyväksyä erilaisuutta.

Vierailija
17/19 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä... Läpi elämän kuunnellut tätä, ja uskallan väittää että saanut minut vain hiljenemään entisestään. Saan heti flashbackeja näistä tilanteista kun joku on kertonut joko päin naamaa tai selän takana etten puhu mitään. Viimeistään sen jälkeen olen lakannut pitämästä niistä ihmisistä. Mitä yksinkertaisia idiootteja.

Vierailija
18/19 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiset yleensä kyllä tietää itse olevansa hiljaisia. Että mikä älynväläys taas mennä kertomaan se heille? 

Vierailija
19/19 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitää olla autisminkirjoilla, jos ei luota tuntemattomiin? Sehän on vain hyvä asia ettei kaveeraa kenen tahansa kanssa, kertoo terveestä itsetunnosta. Hymyily tai pieni tokaisu tuntemattoman small talkiin on ihan normaalia käytöstä. Amerikasta tuo ylisosiaalinen humpuuki tänne tullut.