Minun perintöni käytettiin elämiseen
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Sun olisi kannattanut sijoittaa rahat jonnekin.
Helposti lipsuu, jos ne vaan on tilillä.
Niin mutta kun ne meni ihan talon kuluihin, ruokaa, auton hommaamiseen yms arjen menoihin joihin mies itse halusi että osallistun.
Mikäs tässä niinkun oli se koko kuvio? Sinä et ole ollut töissä, mies on elättänyt palkallaan, ja sitten sinä sait perinnön ja mies vaati että nyt kun on rahaa niin joudut osallistumaan yhteisiin kuluihin?
Avaapa tätä vähän AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli sinun valintasi. Sinä sait tehdä perinnölläsi ihan mitä itse tahdoit.
Kyllä mies oli silloin jatkuvasti käsi ojossa ja odotti että osallistun sillä perheen elättämiseen.
Ja tietenkin sinä teit juuri niin kuin miehesi halusi? Elämä on täynnä tiukkoja päätöksiä ja sinä päätit hassata rahasi miehesi tahdon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun olisi kannattanut sijoittaa rahat jonnekin.
Helposti lipsuu, jos ne vaan on tilillä.
Niin mutta kun ne meni ihan talon kuluihin, ruokaa, auton hommaamiseen yms arjen menoihin joihin mies itse halusi että osallistun.
No jos sinulla ei ollut muita tuloja kuin se perintö, niin tietysti osallistuit sillä. Vai olisiko ollut ok jos mies olisi ilmoittanut että hänen rahansa menevät säästöön ja sinä nyt elätät koko perheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies oli silloin jatkuvasti käsi ojossa ja odotti että osallistun sillä perheen elättämiseen.
Ja tietenkin sinä teit juuri niin kuin miehesi halusi? Elämä on täynnä tiukkoja päätöksiä ja sinä päätit hassata rahasi miehesi tahdon mukaan.
Niin tein. Ostin mm työauton että pääsi töihin, ostin kalliilla osuuden yrityksestä. Niin, koskaan ei pitäisi miesten puheisiin luottaa. Mun kohdalla se on jo ihan sama mutta ehkä joku nuorempi oppii jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tein. Ostin mm työauton että pääsi töihin, ostin kalliilla osuuden yrityksestä. Niin, koskaan ei pitäisi miesten puheisiin luottaa. Mun kohdalla se on jo ihan sama mutta ehkä joku nuorempi oppii jotakin.
Tietoa tulee nyt tipoittain. Auton ostaminen tuskin koko perintöä syö. Osuus yrityksestä... Kai olit oikeutettu osuuteen myös tuloksesta? Ja onko yritys nyt kanttuvei? Silloin on varmaan myös (ex-)miehesi osuus arvoton. Kai se edes hieman lämmittää.
Ja mitä ne miehet puhuu, ettei niihin voi luottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietoa tulee nyt tipoittain. Auton ostaminen tuskin koko perintöä syö. Osuus yrityksestä... Kai olit oikeutettu osuuteen myös tuloksesta? Ja onko yritys nyt kanttuvei? Silloin on varmaan myös (ex-)miehesi osuus arvoton. Kai se edes hieman lämmittää.
Ja mitä ne miehet puhuu, ettei niihin voi luottaa?
Käskee myös naisen maksaa osuutensa perheen menoista ja sitten ei ole rahaa :(
Nythän sä saat erossa puolet teidän omaisuudesta. Sä aina haukut kotianne ja sen kuntoa mutta kyllä sekin jonkin arvoinen on.
Sä olet ammattivalittaja tehnyt eroa ainakin viimeiset viisi vuotta, mitään ei vaan konkreettisesti tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Nythän sä saat erossa puolet teidän omaisuudesta. Sä aina haukut kotianne ja sen kuntoa mutta kyllä sekin jonkin arvoinen on.
Mies tehnyt asiat niin ettei jää mitään jaettavaa.
Elio olette kumpikin pistäneet kaiken haisemaan? Nolla jaettuna kahdella on nolla.
Se on sitten voi voi.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen ihmisen vastuu omista asioistaan ja rahoistaan. Minun saama perintö käytettiin koko perheen matkusteluun ja ihan minun omasta tahdostani. Miehen saama perintö siirtyi suoraan meidän lapsille.
Miehesi siis ajatteli lapsienne tulevaisuutta ja sinä halusit suhata lentokoneella ympäriinsä... ?
Oletko ollut holhouksenalainen vai vastannut itse omasta rahankäytöstäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen ihmisen vastuu omista asioistaan ja rahoistaan. Minun saama perintö käytettiin koko perheen matkusteluun ja ihan minun omasta tahdostani. Miehen saama perintö siirtyi suoraan meidän lapsille.
Miehesi siis ajatteli lapsienne tulevaisuutta ja sinä halusit suhata lentokoneella ympäriinsä... ?
Minä uskon että lapset tulevat tienaamaan enemmän kuin minä joten tuskin ovat pennosiani vailla. Mieluummin nauttii rahoista silloin kun on vielä hengissä eikä jätä elämättä sen takia että kuoleman jälkeen niitä rahoja tarvitaan enemmän.
Olen sanonut myös omille vanhemmilleni että pistäkää kaikki haisemaan mutta he ovat sitä ikäpolvea että elävät nuukasti. Ja on tärkeää että omaisuus periytyy lapsille. (Joista osalla on jo huomattavampi omaisuus kuin vanhemmillamme koskaan.)
Ohis
Eihän tuolla ole mitään tekemistä eron kanssa. Käytit sen perinnön jo ennen eroa. Ja se oli täysin oma valintasi.