Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kaksoisneulan säätöjen kanssa, missä vika kun tekee tällaista

Vierailija
20.05.2019 |

oikealle puolelle tikkausten väliin tulee kumpu, ikäänkuin joku olisi liian kireällä, todella ohut kaksinkertainen trikoo ja tekee tätä.

Aiemmin helmaan ommellut nätisti, mutta pääntiellä tehnyt tätä samaa kun on saumuriommeltu kaksinkertainen resori ollut trikoon lisäksi.

Miten mä nyt säädän tuon että kummassakin näyttää hyvältä? Ja miten tämä super ohut trikoo, mitkä säädöt tähän?

Nyt alalanka on niin löysä että pyörii ilman nykäisyä, ylälankaa kiristämällä pahenee vain. Hermot menee kun kaikkea olen jo kokeillut

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa langankireysongelmalta, ja alalangan säätämiseen riittää puolakotelon ruuvin pienen pieni tiukennus tai aukikierto.

Todella ohuet kankaat olen ommellut silkkipaperin kanssa, jolloin tikkiin jää sopivasti tarvittavaa löysyyttä. 

Vierailija
2/6 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, ei neuvoja ole mitä kokeilla? Kun mikään ei ole liian kireä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan neulat terävät?

Vierailija
4/6 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulat on vaihdettu moneen kertaan. Nyt vaihdoin konetta ja tikki on muuten hyvää eikä kumpuakaan tule, mutta näkyy pienet lenkit nurjalla. Ylälanka on niin kireällä mitä saa. Mitäs nyt voisi kokeilla?

Ainoa mitä en ole kokeillut on langan vaihto, mutta aiemmin toiminut hyvin ei niin laadukkaalla langalla ja nyt pitäisi olla laadukas lanka, voiko se vaikuttaa näin paljon? että huonompi lanka takaisin 😅😅

Vierailija
5/6 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta facebookissa on sellainen ryhmä kuin Ompeluelämää. Sinne voit ladata kuvan tikistä niin viisammat kertoo missä vika. Sieltä saa oikeasti avun aina.

Vierailija
6/6 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että ylälankaa pitäisi saada kireämmäksi, jos ei sitä voi saada kireämmäksi enää, niin mitä alalangalle voisi tehdä? Löysätä vaiko kiristää?

tai ylälankaa löysemmäksi?

Kokeilen nyt vielä vaihtaa langat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä