Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aiotte estää lakkiaisjuhlissa sen, että lapsenne ei humallu niistä lukemattomista kuohuviinimaljan kohotuksista joita hän joutuu vieraiden kanssa tekemään?

Vierailija
20.05.2019 |

No idea?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lasi kokonaisena, sen jälkeen vain vajaita lasillisia tai alkoholitonta välillä? (kai teillä on alkoholitonkin vaihtoehto tarjolla:::?)

Vierailija
2/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten ettei juhlissa ole alkoholia lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No munhan ei tarvitse sitä estää, lapsi tekee sen ihan itse. (Asiasta on kyllä keskusteltu. Hän tietää, mikä osa juhlasta on edustamista ja milloin voi vaihtaa vapaalle.)

Menetelmä on sama kuin itselläni aikanaan: kun tietää joutuvansa juomaan monta lasia, katsoo että vain joka toisessa tai joka kolmannessa on alkoholia. Samaa menetelmää käytän itse esim työpaikan pikkujouluissa ja edustusjuhlissa.

Vierailija
4/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems... :D mut joo juo sitä yhtä lasia pitkään, kohottaa sen yhden lasin monien vieraiden kanssa, tai sitten pieniä lasillisia. Tai sitten juo pommaccia välillä. Onhan näitä. Ei sitä yhtä kokonaista lasillista tarvitse joka vieraan kohdalla kitata.

Vierailija
5/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele nuoren kanssa etukäteen ettei juo, yksi kulaus ja lasi pois. Hänelle voi myös tarjota alkoholitonta. Hyvä päivä asiallisen alkoholinkäytön opetteluun. Tuon ikäisellä on taatusti jo kokemuksia humalatilasta ja pahoinvoinnista.

Vierailija
6/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholittomat viinit ovat juomakelvottomia, mutta alkoholittomista kuohuviineistä löytyy oikeasti hyviä vaihtoehtoja. Eli sitä lasiin.

Vierailija
7/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vasta 17 ja en ota riskiä lasusta, joten alkoholittomalla linjalla mennään.

Vierailija
8/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan tyttöjen kanssa ei ole syytä rajoittaa yhtään. Sitten illalla opiskelijoiden omissa juhlissa nämä tyttöset ovat aika villejä ja estottomia ja sehän taas sopii kaikille! :-)

Vierailija
9/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo meidän ylioppilas on absolutisti, joten ei tarvi vaivata päätään tällä asialla. Mutta muistan, että esikoinen joi päivän aikana ehkä kaksi lasillista kuohuviiniä, nosteli vaan melkein koko ajan samaa maljaa. 

Vierailija
10/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee vain muutama vieras käymään. Malja nostetaan yhden kerran.

Vieraiden määrää ei mitenkään olla rajoitettu, mutta ei vaan ole ketä kutsua.

Vierailija
11/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän juo vain alkoholitonta kuohuvaa pönötysjuhljan ajan ja kun heittää vapaalla siirtyy alkoholilleseen :D

Vierailija
12/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilu oli alkoholiton, koska vieraat tulivat autoilla. Joukkoliikennehän toimii vain kourallisessa suurimpia kaupunkeja.

Vierailija
13/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholittomat viinit ovat juomakelvottomia, mutta alkoholittomista kuohuviineistä löytyy oikeasti hyviä vaihtoehtoja. Eli sitä lasiin.

No ei todellakaan löydy, hirveitä makeita litkuja joka ikinen jota olen maistanut. Ja olen maistanut aika montaa. Tietty jos tykkää makeista kuohareista niin eri juttu, mutta kaikki tuntemani kuohuviinin ystävät ovat rutikuivan perään. Mutta jos satut tietämään kuivan alkoholittoman kuoharin niin vinkkaa ihmeessä.

Vierailija
14/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti äiti hyökkää ottamaan lasin lapsen kädestä ja hörppää viinit omiin suihinsa. Äiti voi vähän huppelissa olla, koska hän ei enää lähde baanalle.

Vierailija
15/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan löydy, hirveitä makeita litkuja joka ikinen jota olen maistanut. Ja olen maistanut aika montaa. Tietty jos tykkää makeista kuohareista niin eri juttu, mutta kaikki tuntemani kuohuviinin ystävät ovat rutikuivan perään. Mutta jos satut tietämään kuivan alkoholittoman kuoharin niin vinkkaa ihmeessä.

Mä taas en ole maistanut muita kuin kuivia alkoholittomia kuohareita. Jostain ihan tavallisesta marketista olen ostanut. En muista merkkiä, koska siitä on niin kauan (raskausaikana olen joskus noita juonut), mutta kyllä niissä lukee ihan samalla tavalla kuiva, makea, puolikuiva kuin alkoholillisissakin.

Vierailija
16/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaa että vain maistaa joka kerta.

Vierailija
17/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjotaan alkoholitonta.

Vierailija
18/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olen minäkin kuivien kuohuvien ystävä mutta onnittelumaljan 1 dl voin juoda makeampaakin. Ei aina kaikesta tarvitse nirsoilla.

Vierailija
19/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilu oli alkoholiton, koska vieraat tulivat autoilla. Joukkoliikennehän toimii vain kourallisessa suurimpia kaupunkeja.

Ja jokaisen toki tarvitsi tulla omalla autolla? Pariskunnasta toinenkaan ei voinut ottaa koska toinen oli kuski? Tai kuski ei voinut ottaa yhtä lasillista ja ajaa muutaman tunnin kuluttua? Sinänsä alkoholiton on ok mutta nuo syyt on oudot.

Vierailija
20/33 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan tuli itse otettua alkoholitonta tai oikeastaan pommacia. Toinen helppo vaihtoehto on, että on se erillinen kilistelylasi mistä ei päivän aikana juoda. Se on vain rekvisiittaa ja skoolataan vieraiden kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä