Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nälvii lapselle kun tämä itkee

Vierailija
19.05.2019 |

Mitä pitäisi tehdä? Mies siis saa huudollansa lapsen itkemään ja sitten saattaa matkia lapsen itkua typerällä äänelle ”Yhyy, yhyyy!”. Kyseessä 9v poika.

Hänellä siis myös pikkuveli, ja nytkin huusi sen takia kun riitelivät keskenään. Välillä vaan tuntuu että mies laittaa aina riidat tämän vanhemman syyksi ja lapsi kokee sen tosi epäreiluna, siksi helposti alkaa itkeä, etenkin kun mies ei kuuntele ollenkaan hänen versioonsa asioista. Itse tiedän, että pikkuveli ei todellakaan ole viaton ja monesti yhtälailla molemmat riitelevät.

Lisäksi mies suuttuu minulle todella pahasti, jos muutun hänen kasvatustyyliinsä. Sitten alkaa nälvintä minua kohtaa. Mikä avuksi?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
2/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko joku WT-perhe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa tunteettomalta. Häipyisin lasten kanssa jos asiasta ei voi edes keskustella hänen kanssaan.

Vierailija
4/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota salaa videota tilanteesta. Sitten sopivan ajankohdan tullen painu pitkälle lenkille ja lähetä miehelle video saatesanoilla ”tällainenko isä halusit olla”.

Vierailija
5/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Jätä se. Varsinkin vanhempi lapsesi kärsii tuosta ja tuollainen käytös vanhemmalta jättää lapselle trauman, jota tämä käsittelee vielä aikuisenakin.

Vierailija
6/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeätä ja lasta halventavaa. Tuo ei oikeasti ole ihan pikku juttu. Miehellä voi monia hyviäkin puolia mutta tuohon asiaan puuttuisin kyllä. Mikä on se tapa jolla viesti menee perille, sitä en osaa neuvoa, vaikka sitä juuri kysytkin. Toivon kyllä että työstät tuota koska nythän on niin että mies "lyö lyötyä" mikä on yksinkertaisesti ala-arvoista. Jollei hän pian ymmärrä suhtautumisen vahingollisuutta lapselle hän saa kyllä aikaan paljon pahaa.

Vierailija
7/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna miehesi käyttäytyä noin. Pelasta lapsesi, vaikka sitten ero ja tapaamiset ainoastaan valvotusti. Hae apua heti, saat ohjeet, miten toimia.

Vierailija
8/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi muistaa ikuisesti tuon isänsä matkimisen, se loukkaa tosi paljon.

Vierailija
9/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulostaa tunteettomalta. Häipyisin lasten kanssa jos asiasta ei voi edes keskustella hänen kanssaan.

Keskustelu on tosi vaikeaa. Siitä tulee aina riita. Mies puolustelee loputtomiin, saattaa kieltää koko jutun jne... En edes osaa selittää. Se on vaan jotenkin niin syvällä hänessä sellainen tietynlainen ilkeys/kovuus, että ei ymmärrä ollenkaan että tekisi jotain väärää. Hänen äitinsä osaa olla myös sellainen tietyllä tapaa tosi ilkeä halutessaan, vaikka on näennäisen empaattinen, onko jotenkin geeneissä tai sit oppinut samanlaiseksi.

Olen miettinyt avioeroa kyllä. Mutta eihän se sitä tarkoita, etteivät lapset isäänsä enää näkisi. Sittenhän lapset olisivat vaan hänen kanssaan yksin paljon enemmän. Nyt sentään voin itse mennä rauhoittamaan tilanteen ja lohduttamaan lasta, jos olen paikalla. T. Ap

Vierailija
10/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeätä ja lasta halventavaa. Tuo ei oikeasti ole ihan pikku juttu. Miehellä voi monia hyviäkin puolia mutta tuohon asiaan puuttuisin kyllä. Mikä on se tapa jolla viesti menee perille, sitä en osaa neuvoa, vaikka sitä juuri kysytkin. Toivon kyllä että työstät tuota koska nythän on niin että mies "lyö lyötyä" mikä on yksinkertaisesti ala-arvoista. Jollei hän pian ymmärrä suhtautumisen vahingollisuutta lapselle hän saa kyllä aikaan paljon pahaa.

Kiitos, arvostan mielipidettäsi. En tosiaan tiedä miten kannattaisi toimia. Tilanne on tosi vaikea minulle, koska olen itse melko herkkä ja voin jo vähän pahoin tästä tilanteesta itsekin. Olen tosi pahoillani myös lapsen puolesta, joka myös herkkä luonteeltaan.

Olen alkanut enenevissä määrin huomata ei-niin-terveitä piirteitä miehessäni. Me ollaan aika ajoin riidelty paljon ja usein olen syyttänyt itseäni riidoista, mutta mies tosi vaikea riitatilanteissa. On kuin ”saippua”, kieltää tehneensä mitään väärää, ei ota jotenkin vastuuta mistään teoistaan, loukkaantuu vaan minulle kun kehtaan häntä arvostella ja tilanteet jäävät selvittämättä. T. Ap

Vierailija
11/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa, että edes mietit kaikessa rauhassa tässä tilanteessa, lapsesi hyvinvoinnin kustannuksella, miten toimia. Suosittelen että pistät kovan kovaa vastaan ja heti! Miksi et ole pitänyt miehellesi kunnon puhuttelua heti sen jälkeen, kun tuo ensimmäisen kerran tapahtui? Aivan järkyttävää käytöstä mieheltäsi. Sinun pitää kuitenkin pelastaa lapsesi tuollaiselta idiootilta heti ensi tilassa. Tuollainen tunnevammaisuus ei myöskään parane millään soo soo-sormenheristelyllä ja pikku jutustelulla, vaan oikeasti mies pitää saada ymmärtämään tekonsa ja sen seuraukset ja siinä auttaa ulkopuolinen ammattiapu.

Vierailija
12/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenvikaista

Vierailija
13/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä teki vähän samalla tavalla. Sanoi että miehet ei itke ja haukkui nynnyksi. Saattoi myös lyödä kiveksille.

Vierailija
14/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmeviikkoinen vauva, ja mies tekee samaa. Suututtaa!!! Loukkaantuu jos puutun asiaan, mutta aion kyllä jatkaa asiasta huomauttamista kunnes tapa on lopullisesti kitketty pois. En osaa neuvoa, anteeksi, mutta ehkä se lohduttaa että muidenkin miehet osaavat käyttäytyä yhtä typerästi. Tsemppiä!

Vierailija
15/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa, että edes mietit kaikessa rauhassa tässä tilanteessa, lapsesi hyvinvoinnin kustannuksella, miten toimia. Suosittelen että pistät kovan kovaa vastaan ja heti! Miksi et ole pitänyt miehellesi kunnon puhuttelua heti sen jälkeen, kun tuo ensimmäisen kerran tapahtui? Aivan järkyttävää käytöstä mieheltäsi. Sinun pitää kuitenkin pelastaa lapsesi tuollaiselta idiootilta heti ensi tilassa. Tuollainen tunnevammaisuus ei myöskään parane millään soo soo-sormenheristelyllä ja pikku jutustelulla, vaan oikeasti mies pitää saada ymmärtämään tekonsa ja sen seuraukset ja siinä auttaa ulkopuolinen ammattiapu.

Olen kyllä sanonut miehelleni aiheesta ja ihan huutanut ja raivonnutkin, mutta hän ei tunnu ymmärtävän omaa käytöstään ja pitää sitä jotenkin normaalina. Mitä muuta voin tässä tehdä illalla, kun kaikki nukkuu kun pohtia asiaa esim täällä? Pitäiskö repiä lapset sängystä ja mennä hmmm... kerro sinä minne me voitaisiin mennä? Minulla ei ole edes omia vanhempia elossa, kenen luokse voisin mennä.

Kuten aiemmin sanoin, olen miettinyt vakavasti eroa, mutta eihän sitä voi suuna päänä vaan erota vaan se vaatii valmisteluja ja on pitkä prosessi. T. Ap

Vierailija
16/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä löi ja huusi, ettei saa itkeä. Pientä tuo matkiminen sen rinnalla on.

Vierailija
17/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota salaa videota tilanteesta. Sitten sopivan ajankohdan tullen painu pitkälle lenkille ja lähetä miehelle video saatesanoilla ”tällainenko isä halusit olla”.

Tämä oli oikeasti minusta hyvä neuvo, koska tuntuu että puhumisesta ei ole mitään hyötyä. T. Ap

Vierailija
18/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisillä huolen aiheet..

Vierailija
19/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa jotenkin tunnevammaiselta miehesi. Kuka tekee tuollaista ja pitää sitä normaalina?

Vierailija
20/38 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä sanonut miehelleni aiheesta ja ihan huutanut ja raivonnutkin, mutta hän ei tunnu ymmärtävän omaa käytöstään ja pitää sitä jotenkin normaalina. Mitä muuta voin tässä tehdä illalla, kun kaikki nukkuu kun pohtia asiaa esim täällä? Pitäiskö repiä lapset sängystä ja mennä hmmm... kerro sinä minne me voitaisiin mennä? Minulla ei ole edes omia vanhempia elossa, kenen luokse voisin mennä.

Kuten aiemmin sanoin, olen miettinyt vakavasti eroa, mutta eihän sitä voi suuna päänä vaan erota vaan se vaatii valmisteluja ja on pitkä prosessi. T. Ap

En tarkoittanut, että yön selkään lähtisitte nyt lasten kanssa. Käsitin, että tuo käytös on jo jatkunut pidempään ja olet siitä tehnyt havaintoja. Nyt kerrot, että olet huutanut ja raivonnutkin miehelle, mutta hänen käytöksensä ei ilmeisesti ole muuttunut. Mitä siis vielä mietit? Ammatillinen apu ja/tai ero. Mitä pidempään tilanne jatkuu, sen pahempi. Todennäköisesti lapsellesi tulee jossain vaiheessa katkeruus myös sinua kohtaan, jos et puutu tilanteisiin tiukasti heti silloin kun ne ovat päällä.

Aiempi viestini oli hieman kärkäs, mutta pikkuasiasta ei ole kyse, jos mies käyttää lapseen henkistä väkivaltaa. Toivotan tsemppiä tilanteeseen ja voimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi